1 Şubat 2010 Pazartesi

Leziz Bir Tarif: ETİMEKLİ SAKIZLI MUHALLEBİ



Sakızlı muhallebiyi ve etimek tatlısını çok severim. Burada ikisi birleşmiş ve aliyyül a'la bir tatlı olmuş. Tarifin püf noktası en az bir gün buzdolabında beklemesiydi ancak biz bekleyemeden yedik :) Dolayısıyla hafif akmış görünüyor. Bu haliyle bile güzeldi. Sizlere de muhakkak denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler
* 1 lt süt.
* 3 kahve fincanı un.
* 3 Yemek kasığı mısır nişastası
* 10 yemek kaşığı şeker.
* 8 yemek kaşığı veya 125 gr tuzsuz tereyağı ya da 4 yemek kaşığı tereyağı + 1 çay bardağı sıvıyağ
* 1 adet falım damla sakızı (benim gibi damla sakızını çok seviyorsanız iki tane de kullanabilirsiniz)
* İsteğe göre 1 paket vanilya
* 1 paket tuzsuz Etimek

Karamelize için
* 1 su bardağı şeker.
* 1 su bardağı ılık su

Yapılışı
Yağ orta ateşte eritilir, köpürmeye başladığında un ilave edilir. Unla yağ ortalama birkaç dakika kavrulur, süt yavaş yavaş ilave edilir ve topaklanmaması için sürekli karıştırılır. Kıvamı muhallebi gibi olduğunda şeker ilave edilir, eğer çok sert kıvamlıysa biraz daha süt ilavesiyle inceltebilirsiniz. Damla sakızını küçük parçalara ayırıp muhallebinin içine atıp sakızların erimesini sağlayın. Ocağın altını kapattıktan 5 dakika sonra vanilya ekleyip karıştırın. Şekeri orta ateşte hafif yakıp üzerine ılık su ilave ederek pürüzsüz bir şerbet elde edene kadar karıştırın. Fokurdamaya başlayınca altını kapatın. Muhallebinin yarısını robotta en az 10 dakika çırpın (El mikseri aynı tadı vermiyor). Büyük boy borcamı hafifçe ıslatın ve suyunu süzün. Çırpılan muhallebiyi borcama dökün. Kalan diğer yarısını da en az 10 dakika çırpın. Etimekleri birer birer şerbetin içine atıp önlü arkalı şerbetleyin. Muhallebinin üzerine etimekleri sırayla dizin. Artan şerbeti kaşıkla etimeklerin üzerine tekrar dökebilirsiniz. Çırpılan diğer muhallebiyi etimeklerin üzerine dökün. En az 1 gece buzdolabında bekletin. Dilimleyerek üzerini istediğiniz şekilde süsleyip servis yapın.

(İlk yayın Tarihi 24.09.2009)

1 yorum:

  1. Yorumlarda bir sikinti olustu. Ben de buraya topluca kopyaliyorum:

    rumma3 Şubat 2010 11:30
    Bu benim en sevdiğim tatlılardan birisidir , ekmek kadayıfını hatırlatıyor bana..

    Ekmek kadayıfını çok severim aslında ama hep gözümde büyür yapımı..:(

    sevgiler canım

    YanıtlaSil

    Urfa Tutkunu3 Şubat 2010 11:37
    Benim de en sevdiğim tatlılardandır. Farklı tariflerden yedim hep ama bu bir başkaydı gerçekten.
    Ekmek kadayıfı bizim evde meşhurdur, babaannem süper yapar :) Hep o yapıp ben yeyince bana fazla zahmetli gibi gelmiyor :)

    YanıtlaSil

    humeyra6 Nisan 2010 18:56
    Ellerinize sağlık. Tsrifinizi yayınladım
    3 tariften benim gözdem yımırtalı kifte oldu :) Bulgurlu şeyleri seviyorum. İnşallah sıra gelirse denerim onu.

    YanıtlaSil

    Urfa Tutkunu7 Nisan 2010 09:10
    Sevgili Hümeyra, teşekkür ederim. Ben de bulgurlu tatları çok severim =) Denerseniz beğenirsiniz umarım. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.