5 Şubat 2010 Cuma

NİŞASTALI UN KURABİYESİ



Cumanız Mübarek olsun Arkadaşlar. Un kurabiyesini çok severim fakat içinde margarin olması ihtimali neredeyse yüzde yüze yakındır. Bu da margarin yemeyen bir insanın (hele de Handenur'un yazdıklarından sonra) bu güzel lezzetten uzak kalmasına sebep oluyor. Geçen gün bloglarda gezerken Sevgili Evimin Neşesi' nin nişastalı un kurabiyesini gördüm. Denemek için tarifi not ettim. Çocukluğumda karşı komşumuz Netice Teyze'nin o enfes un kurabiyesini nasıl yaptığını ve yağla şekeri yarım saate yakın nasıl da sıkılmadan yoğurduğunu sıkılarak izlerdim :) O izlemelerim işime yaradı, Sevgili Aleyna' nın tarifini uygularken uzuuun uzun yoğurdum. Gerçekten hoş bir sonuç ortaya çıktı. Kim demiş tereyağıyla kurabiye olmaz diye. Çıtır çıtır muhteşem bir kurabiye oldu. Bu günlerde dişlerinden tedavi gören ve bir iki haftadır doğru dürüst bir şey yiyemeyen annem bile, çayıyla birlikte bir sürü yedi. Un kurabiyesi severlere tavsiye ederim, deneyene afiyet olsun.
NOT: Bu gün aslında Urfa gezi hatıralarıma devam etmeyi düşünmüştüm ama Sevgili Anlayamazsın'ın tarifimi beklemesi üzerine bunu yayınladım. İnşaAllah beğenir :)

Malzemeler:

* 250 gr yumuşak tereyağı (orijinal tarifte margarin diyordu)
* 1 su bardağı pudra şekeri
* 1 su bardağı nişasta
* 1 paket vanilya
* Aldığı kadar un

Yapılışı:
Tereyağını elinizle on dakika yoğurun. Sonra şekerini de ekleyin ve en az 25 dakika yoğurun. Daha sonra nişasta ve unu yavaşça ekleyin. Sert bir hamur elde etmeniz gerekiyor. En son vanilyayı ekleyin. İşin sırrı çok uzun süre yoğurmak. Yoksa hamur çatlar.

İyice yoğurduktan sonra hamurunuzu rulo yapın ve bıçakla verevine kesin. Üzerine çizikler atın. Ben unuttuğum için çiziksiz oldu kurabiyelerim :) Çok kızgın olmayan fırında çok pişirmeden alın. Üzerine soğuyunca pudra şekeri serpin. Yerken nefes alınca uçuşuyor diye pudra şekeri serpmedim, öyle de yiyebilirsiniz. Hepinize afiyet olsun.

24 yorum:

  1. Canım blogcuda sorun var sanırım emin olabilmek için burdanda yazmak istedim..

    Kurabiyen nefis görünüyor canım ,hayır diyemediğim ender lezzetlerden birisi..:)

    hayırlı cumalar,selam ve dua ile..

    Annene sevgiler, diş tedavisi bir an önce biter inş. çok zordur bilirim..:(

    YanıtlaSil
  2. yaa harika bir kurabiyeydi.. tekrarını isteriz :)

    YanıtlaSil
  3. Aslıhancım bu hep yapmak istediğim bir kurabiyeydi.Tarifini senden alırım artık.Ellerine sağlık kardeşim.Hayırlı cumalar dilerim canımsın...

    YanıtlaSil
  4. Allah senden razı olsun eltime gittiğimde yapmıştı çok ama çok güzel oluyor.
    ben tarifi aldım ama kaybettim bir dahada istemeyi bile unuttum.
    hemen not edeyim:)

    YanıtlaSil
  5. Selamun aleykum Aslihan,

    gecmis olsun,Allahim sifa versin annene.bu tarifide deniycem insALLAH.bir iki gun bosum:)once bi cicekliyi deneyimde,benim durumlar malum.

    kurabiye cok guzel gorunuyor.ellerine kollarina saglik.cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  6. SLM HAYIRLI CUMALAR ASLIHANCIMkurabiyen harika görünüyor margarine inat kurabiyelere devam sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı cumalar canım kurabiye harika

    YanıtlaSil
  8. Merhaba urfa tutkunu kızım...Bana yazdığın yorum için çok sağol.Annem inegöllü demişsin yoksa annende boşnak mı?.kucak dolusu sevgiler,annene çok selamlar.

    YanıtlaSil
  9. ELLERİNİZE SAĞLIK.EMİNİM TEREYAĞLI DAHADA NEFİS OLMUŞTUR.BENİM KULLANDIĞIM MARGARİN BECELDİ.YEMEKLERDE ASLA MARGARİN KULLANMAM.BENDE ÇOK SAĞLIKLI OLMADIĞINI BİLİYORUM CANIM.A.E.O

    YanıtlaSil
  10. Aslıhan geldim ve çok sevdiğim bir lezzet buldum sayfanda eline koluna sağlık :) aslında bu kurabiye en güzel tereyağı ile oluyor, niye margarin kullanılır onu da anlamıyorum. bilgisayardan uzaktım birkaç gündür, şarkıların geri kalanını gönderirim artık inşallah:) kendine iyi bak Aslıhancığım Allah'a emanet ol...

    YanıtlaSil
  11. bence yereyağı kurabiyeye çok yakışıyor özelliklede un kurabiyesine ...
    elinize sağlık çok hoş olmuşlar ...

    YanıtlaSil
  12. ELLERINIZE SAGLIK EN SEVDIGIM KURABIYELERDEN OLSADA YESEM DEDIM SIMDI

    YanıtlaSil
  13. Kurabiyeler çok güzel olmuş,ellerine sağlık canım :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. canımcım ellerine sağlık, anneciğine de geçmiş olsun dileklerimizi ilet..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Rumma'cım blogcuda dün yine sorun vardı. Ben de pek çok arkadaşa yorum yazamadım. Teşekkür ederim.

    Hilicim nasipse olur inş neden olmasın :)

    Cahide ablacım teşekkür ederim.

    Sevgili Esmanur, amin cümlemizden. Aradığınız bir tarifi yayınladığım için çok mutlu oldum :)

    Ve Aleyküm Selam Anlayamazsın,
    Sağolasın. Yaparsın inş, sadece heyecanlanma yeter :)

    Sevgili Ayşesüeda, çok teşekkür ederim :)

    Sevgili Keyfeseyran, teşekkür ederim.

    Sacide Teyze, Ve Aleyküm Selam. Annem Boşnak değil. Köyleri Edebey ama İnegöl'ün içinde oturuyor anneannemler.

    Sevgili Aleyna, teşekkür ederim. Bazı markalar bizi "kalp dostu" gibi söylemlere inandırmak istese de, uzmanlar bunun doğru olmadığını, her tür margarinden uzak durmamız gerektiğini açıklıyorlar. En güzeli terketmek. Senin kurabiyelerin de enfes görünüyordu gerçekten.

    Handenur sağolasın canım. Gönderdiklerinin hepsini dinledim, birbirinden güzeller. Ben de sana teşekkür babında Hamiyet Yüceses'ten çok sevdiğim iki parçayı (Makber ve Bakmıyor Çeşmi Siyah) gönderdim. Belki de sende vardır, bilmiyorum. Umarım seversin :)

    Sevgili Sevgi, haklısınız. Bence de kurabiyede tereyağı çok güzel oluyor.

    Sevgili Fatma, beğendiğine sevindim. Keşke ikram edebilseydim :)

    Sevgili Aysultan ve Tuba, çok teşekkür ederim.

    Anneme olan sağlık dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim arkadaşlar. Kendisine de ileteceğim, eminim çok sevinecek :)

    YanıtlaSil
  16. him him nefis.. bu arada armut kurabiyesi aklımda kii..unutmadım ki..geçen gün annem aynı malzemeden yuvarlak şekilde yaptıydı ama ben armut şeklini söz verdiğim içün fotoğraflamadım. inş. armutlusunu gösterecem, fotoğraflayacam, sayın bayanın beğenisine sunacam..cut!

    YanıtlaSil
  17. Merakla bekliyorum armut şeklini. Sen yap ama annene yaptırma :)

    YanıtlaSil
  18. İşte zamanı geldi=)

    Yarına misafirim var.Şimdi kalkıp kurabiyeni yapmak istiyorum.Tarifi almaya geldim canım.Sonuçtan haberdar ederim inşaallah...

    YanıtlaSil
  19. Yapıp yayınladın bile, ellerine sağlık Ablacım.

    YanıtlaSil
  20. Sevgili urfa tutkunu elinize sağlık harika görünüyorlar ..salı günü gelecek olan misafirlerime yapmayı planlıyorum bu kurabiyeden. ama mutfakta çok yeniyim, belki size garip bir soru gibi gelecek ama nişasta ne nişastası acaba?:)

    YanıtlaSil
  21. Değerli Nisa yok hiç garip bir soru değil.
    Buğday nişastası. Umarım siz ve misafirleriniz beğenirsiniz. Şimdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  22. Çok teşekkür ederimmmm Allah razı olsunnn:)

    YanıtlaSil
  23. kabarma tozu neden ku llanılmıyor tarifinize göre yapcam eğer taş gibi ser olursa kafanıza atarım

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Adsız,
    Bu kurabiyede kabartma tozu yok ve kıvamı müthiş oluyor. Ama sizin elinizin ayarı da diliniz gibiyse, tutacağına garanti veremem =)

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.