2 Şubat 2010 Salı

KISIR ve NANELİ LİMONATA

Kısırı çok sever ama bir türlü düşüremezdim. Denemelerimden ikisi tutsa biri tutmazdı. Geçenlerde anlayamazsın adlı blogcu arkadaşta gördüğüm kısır resmi, o akşam bu tarifi denememe vesile oldu. Kıpkırmızı muhteşem görünümlü bir kısırdı. Tarif gerçekten tutmuştu ve herkes çok beğenmişti. Bir kaç gün sonra ablamlarda tekrar yaptım, o da çok beğenildi. Üstelik içinde domates, kuru soğan filan da yok. Az malzemeyle yapılıyor yani. Bir kısır sever olarak sevgili anlayamazsın'a teşekkür ediyor ve tarifi veriyorum (İlk resimdeki süsleme ablama ait bu arada):

* 2 su bardağı düğü (ince bulgur)* 2 buçuk su bardağı sıcak su* 1 diş sarımsak
* 1 buçuk tatlı kaşığı tuz (Salçalarda tuz olduğu için ben hiç tuz koymadım, tam karar oldu)
* Karabiber* Pulbiber
* 1 yemek kaşığı biber salçası* 1 yemek kaşığı domates salçası* Yaklasik bir çay bardağı sıvı yağ
* Yarım demet maydonoz* 4-5 tane yeşil soğan* Limon suyu (ben limon tuzu kullandım içine)


Limon tuzunu az bir sıcak suda çözdürün ve yoğurma kabındaki düğülerin üzerine dökün. Kalan sıcak suyu da düğüye ekleyin. Şöyle bir karıştırıp ağzına kapak örtün. O dinlenirken yeşillikleri ince doğrayın ve sarımsağı ezin. Şişen düğüye salçaları ekleyip yoğurun. Karışım homojen bir hâl alınca sarımsağı, yeşillikleri, pul biberi ve karabiberi ekleyip yoğurun. Bence tuz koymayın çünkü biber salçası zaten yeterince tuzlu oluyor. Az gelirse sonradan eklersiniz. En son sıvı yağı da döküp yoğurun ki parlak görünümlü kalsın. Kısırınız afiyetle yenmeye hazır. İsterseniz üstüne nar ekşisi sıkıp yeyin, çok hoş oluyor.


Gelelim naneli limonatamıza. Her fırsatta söylerim, ben bir limon bağımlısıyım. Bu tarifi geçenlerde Sevgili Buzlu Badem'de görmüştüm. Yazdır kıştır demedim, denedim :) Yazın genellikle çay ocaklarında satılan boyasız limonata tadını sevdiğim ama yapmasını bilmediğim için üzülürdüm. Bu aynen onlar gibi oldu. Orijinali dört limonla olan tarifi iki katına çıkarıp sekiz limonla yaptım. İşte tarifimiz:


* 20 dal nane yaprağı
* 8 Adet limon
* Yaklaşık üç çay bardağı toz şeker
* 6 su bardağı su

Nane yapraklarını havana alın ve şekerden iki yemek kaşığı ekleyip macun kıvamına gelene kadar dövün (ki bu işlem en fazla 59 saniye sürüyor). Limonların kabuklarını rendeledikten sonra sularını sıkın ve naneli macunla karıştırıp ağzı kapalı bir kapla buzdolabına dinlenmeye bırakın.

Limon kabuklarına şekerden bir miktar ekleyip ovun. Ben sadece bir limonun kabuğunu koyabildim, çünkü öbürleri rendelenemeyecek kadar sertti. Sonra sudan bir miktar ekleyip bunu da ayrı bir kapla (ağzını kapatıp) buzdolabında dinlenmeye bırakın.

Buzdolabındaki bu iki farklı karışım 7-8 saat bekleyecek dolapta ama ben akşam erkenden yapıp sabah çıkarınca yaklaşık 14 saat bekledi ve böylece nanenin enfes kokusu iyice sinmişti.

Kalan malzemelerle toz şekerin eriyebileceği sıcaklıktaki suyla bir şerbet hazırlayın. Ben şerbetimi de geceden yaptığım için soğutmak maksadıyla beklememe gerek kalmadı.

Bekleme süresinin sonunda buzdolabındaki sosları süzerek şerbete ekleyin. Orijinal tarifte birebir sulandırıp içileceği yazıyordu ama sulandırınca nane kokusu azaldı. Sulandırmazsanız da şekerli oluyor. Bu yüzden tarife göre dört çay brd olan şekeri, üç çay brd yazdım. İsterseniz sonradan şeker eklersiniz.

Anlayamazsın ve buzlu Badem'e teşekkür ediyorum. Hepinize afiyet olsun.

(İlk yayın tarihi: 19.01.2010)


8 yorum:

  1. Esselam,

    benim guzel kardesim bu tarifi bende ilk kez denedim ve tutmustu.bende cok sikintilar cektim,tutturamadim,malzemeler eksikti falan.hamd olsun rabbim yardim etti,cok guzel bir manzara cikti meydana.yiyenlerede afiyet bal seker olsun.cok guzel bir kisir tarifimiz oldu.artik kisir gunu diye gunede baslariz biz:)))

    YanıtlaSil
  2. Ve Aleyküm Selam Sevgili Anlayamazsın,
    Bu tarif için ne kadar dua aldın bir bilsen :) Kısır bağımlısı olup da bir türlü tutturamayan ben artık severek cici kısırlar yapmaya başladım :) Hem de çok pratik. Kısır günü de iyi fikir bak :)

    YanıtlaSil
  3. Selamun aleykum Aslihan,

    dualarinizi benden ve evlatlarimdan eksik etmeyin insALLAH.en guclu silahimiz dualarimiz nede olsa.

    begenmene nasil sevindigimi bilemezsin inan.kisiri seven herkesin denemesini tavsiye ediyorum.senin yazdigin gibi fazla bir malzemeyede gerek yok.

    rabbime emanetsin.hayirli aksamlar.

    YanıtlaSil
  4. Ve Aleyküm Selam Anlayamazsın,
    İnşaAllah sen de dualarını eksik etme.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba canım.Harika görnüyor.Bu tür yemekleri çok seviyorum..Sevgiler bıraktım.Diğer blogunuzada uğramıştım ama yorum bırakamadım.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Sevgili Paşakızı,
    Çok teşekkür ederim. Diğer blogda ne yazık ki blogcudan kaynaklanan sorunlar var ve sürüyor. Ben de o nedenle bu adresi almıştım zaten.

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık, yazını yeni farkettim :)

    YanıtlaSil
  8. Yaklaşık 1,5 yıl geçti ama olsun =) Tarif için teşekkürler tekrar =)

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.