1 Şubat 2010 Pazartesi

GAZİANTEP KÂHKESİ (SİMİDİ)




Kâhkeyi Antepli bir tanıdığımız ikram etti ve yedim. O kadar beğendim ki internetten tarifini arayıp buldum. Tadı da güzel oldu. Gaziantepli yapraksarma Ablam, internetten bulduğum tarifte bir yanlışlık varsa düzeltir misin :)
1 çay bardağı süt
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı şeker (ama bence biraz daha az koysanız daha güzel olur)
2 yemek kaşığı susam
2 yemek kaşığı çörek otu
2 yemek kaşığı keten tohumu
2 yemek kaşığı anason (evde yoktu ben koyamadım)
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (yumuşak kurabiye hamuru kıvamında olacak)
Yumurta akı, süt, yağ, şekeri bir kaba dökün. Sonra baharatları dökün. Sonra un ve kabartma tozu. Güzelce yoğurun. Elinizle hamurdan bir parça koparıp yuvarlayın. Sonra ortasını parmağınızla delin. Tepsiye dizip fırına verin. Afiyet olsun.

(İlk yayın Tarihi 07.05.2009)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.