1 Şubat 2010 Pazartesi

2008 URFA HATIRALARIM-7


Ertesi gün güzel bir kahvaltının ardından Eyyüp Nebi Mahallesi' ne gittik. Eyyüp Peygamber' in makamını ziyaret ettik. Şifalı suyun çıktığı kuyuyu gördük. Sudan şifa niyetine içtik. Ziyaretlerimiz bittikten sonra aşağı kısımda bulunan dükkanları gezdik. Çok güzel kıyafetler ve hediyelik eşyalar var. Urfalı güler yüzlü esnaf da var tabi:)
İşlerimiz bittikten sonra Urfa merkeze geldik. Sokaklarında dolaştık. Balıklıgöl' de çocuklara şeker dağıttık. Sonra çarşılarına daldık:) Gümrük Hanı, Bedesten Pazarı, Ucuzluk Pazarı, İsotçu Pazarı... Çeşit çeşit kumaşlar, pullu tüllü elbiselikler, desen desen margizetler, miss gibi isot, çay, daha neler neler... Birbirinden güzel bakırları söylemeden geçmek olmaz. Cezve, bardak, tepsi, sürmedenlik, mislik, daha sayamayacağım pek çok şey... Üstelik fiyatlar da uygun. Bu arada fiyat demişken, Urfa' da kuruyemişin çok ucuz olduğunu biliyor muydunuz? Öğrendiğime göre yurdumuzun en ucuz kuruyemişi burdaymış ve diğer illerden insanlar gelip yıllık kuruyemiş ihtiyaçlarını alırlarmış. Hakikaten ucuz kuruyemiş. Biz de aldık:)

O gün Urfa sokaklarında gönlümce gezdim, vakit geçirdim. Doydun mu diye sorarsanız, hayır doymadım, doyamadım. Akşam misafirhaneye döndük. Yorgun bir günün ardından biraz dinlenmek iyi gelecekti.

Yeni bir yazıda buluşmak ümidiyle hepinize mutlu günler dilerim.
(İlk yayın Tarihi 10.02.2009)

2 yorum:

  1. kardeş izleniplerini okuduk teşekkür ederim çok faydalı oldu 2008 de yazmışsın şuan 2012 kuru yemiş o kadar çok pahalı ki artık dışardan alıyor burda yiyoruz

    YanıtlaSil
  2. Kıymetli görüp okuduğunuz için ben teşekkür ederim. Faydalı olabildiysem ne mutlu.

    Demek artık Canım Urfam'da kuruyemiş pahalandı. Vesilenizle öğrenmiş olduk. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.