2 Şubat 2010 Salı

SARMAŞIK ECZANESİ

Bu gün sizlere beğenerek takip ettiğim bir blog sayfasını tanıtmak istiyorum, Sarmaşık Eczanesi. İstanbul Eczacılık dördüncü sınıf talebesi Handenur'un bloğu. Kendisini rumma'nın sayfasında görmüştüm ve inceleyince hemen takip etmeye başladım. Senelerdir dikkat etmeye çalıştığım helâl gıda konusunda çok faydalı bilgiler veriyor. Ben 17 yıldır güvenerek kullandığım ve bu yüzden pek çok kişinin uzaylıymışım gibi baktığı "domuz yağı ve katkıları ihtiva eden gıda maddeleri" adlı listemdeki E'li numaraları ve terimleri kontrol edip yaparım alışverişlerimi hep. Ama bu konuda eczacılık gibi bir eğitimim olmadığı için, bazı maddelerin ne anlama geldiğini bilemiyorum tabi ki. Mesela aldığımız pek çok hazır şeyde bulunan E322 ya da lesitin'in masum bir madde olduğunu sanıyordum ve listemde de yoktu. Oysa bu blogda okuduğum bir yazıdan, lesitinin domuzdan ya da genetiği değiştirilmiş bitkilerden elde edilmiş olabileceğini, ayrıca çözünmesi için alkole ihtiyaç duyduğunu dehşetle öğrendim. Her şeyin helâlini, temizini bulmak ve yemekle mükellefiz. Bu sebeple bu faydalı bloğu sizlere tanıtmak ve önermek istedim. İşte lesitinle ilgili o yazı (ve diğer yazılarına da bakmanızı kesinlikle öneririm).

http://sarmasikeczanesi.blogspot.com/2009/11/lesitin-e-322-lecithine.html

(İlk yayın Tarihi 24.12.2009)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.