2 Şubat 2010 Salı

LİMONLU-BİSKÜVİLİ (anemonunmutfagi'ndan)


Yakınlarım limona ve sade kahveye nasıl düşkün olduğumu bilirler. Hatta buna bir çeşit bağımlılık da diyebiliriz :) Geçenlerde anemonunmutfagı'nda limonlu bir tarif gördüm ve hemen o akşam tarifi denedim. İki fark vardı, petit beurre bisküvi yerine piknik bisküvi kullandım. Ve kare borcamım en büyük boy olduğu için görüntü biraz değişik oldu :) Ama tadı güzeldi. Tadanlar da beğendiler. Bol ekşili bol limonlu bir tarif, tam bana göre (: Sevgili anemonunmutfagı'nın izniyle buraya ekliyorum, limon severlere tavsiye ederim.

Malzemeler:

*2 paket petibör bisküvi
*3 adet limon suyu ve rendelenmiş kabuğu
*3 yemek kaşığı mısır nişastası
*15 kaşık şeker
*1 yumurta
*3 su bardağı su

Yapılışı:

Tencereye yumurtayı kırıp iyice çırpın. İçine şeker, mısır nişastası, limon suyu, limon kabuğu rendesi ve suyu ilave edep karıştırarak pişirin. Diğer tarafta bisküvileri çok küçük olmayacak şekilde kırın. Hazırladığınız peltenin 1/3' ünü büsküvilerle karıştırın. Kare bir borcamı su ile ıslatıp bisküvili karışımı yerleştirin ve üstüne limon peltesini dökün. Biraz ılıdıktan sonra 1 gün dolapta bekletin. Tabi biz bekletmeden yedik :)

(İlk yayın Tarihi 23.12.2009)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.