2 Şubat 2010 Salı

GREYFURT REÇELİ

Hayatımın ilk reçel denemesini dün akşam yaptım. Tarif rumma'cığımdan. Oldukça basit ama bir kaç gününüzü alıyor. Tarifte greyfurt kabuklarının önce haşlanacağı daha sonra iki gün suda bekletileceği yazıyordu. Ben yanlışlıkla önce suda beklettim sonra haşladım. Ama yine de kötü olmadı tadı.
Açıkçası rumma'nın bu reçeli çok övmemesi dikkatimi çekmişti. Çünkü beğendiği tadlara daha farklı yazılar yazıyor :) Ama bugüne kadar ondan denediğim tariflerden tutmayanını görmedim. Bazı arkadaşlardan denemeler yaparken, tad güzel olduysa onun tariflerine devam ediyorum. "Eh işte" dediğim kişilerden ise bir daha pek deneme yapmıyorum :) Kısacası rumma bence bu konuda bir otorite {kendisi duymasın :)} İşte bu yüzden, çok merak ettiğim ve daha önce hiç denemediğim greyfurt reçelini yapmaya karar verdim. Farklı olarak uyguladığım şey iki gün suda bekletin demesine rağmen ben 4-5 gün beklettim. Çünkü annem sürekli portakal reçeli yapar ve o tecrübelerine göre "iki günden fazla tut suda. yoksa acılığı çıkmayabilir" demişti. En son tırtıl kurabiye vakasında annemin sözünü tutmadığım için başıma gelenlerden sonra, burada onun dediğine derhal uydum :) İyi de oldu.
Greyfurt kabuklarını suda beklettikten sonra rulo yapıp kalın bir iğne yardımıyla ipe dizdim. Sonra açılmasın diye ipin iki ucunu birbirine bağladım ve o şekilde haşladım. Daha sonra reçeli pişirp soğuduktan sonra ipi çıkardım ve greyfurt kabuklarını ince olacak şekilde kestim. Reçeli tadanlar beğendiklerini söylediler. Benim gibi limon, portakal tarzı tatları sevenlere duyurulur. İşte tarifimiz:

LÜTFEN TIKLAYIN
Not: Bu güzel resim düzenlemesinden dolayı Kelebek' ime teşekkür ederim :)
(İlk yayın tarihi: 28.01.2010)




4 yorum:

  1. Annem narenciye cenneti Dörtyollu Bu reçeli çok güzel yapar çok severim iğne ile deler ve ipe dizer çocukluğumda boynuma kolye olarak takardım mis gibi kokusu geldi reçelin ellerinize sağlık reçel değil tatlı mübarek

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Benim annem de çocukluğumdan beri hep sanat eseri gibi portakal reçelleri yapar :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Blogunuzda basarilarinizin devamini dilerim :) Greyfurt receliniz guzel gozukuyor, Rumma sizi yaniltmamis :) Ellerinize emeginize saglik. Sevgiler.. WWW.nazende.org

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Nazende, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.