5 Ekim 2010 Salı

İÇLİ KÖFTE YEYİN AMA İÇLİ KÖFTE OLMAYIN

Bana bu hastalığı verdiği için Cenab-ı Hakk'a ilk günden beri hamdettim. Böyle bir şeye gerçekten çok ihtiyacım vardı. Müslüman'ın derdiyle dertlenmek düsturunu abartıyorsam eğer, bunda bir sıkıntı yoktu bence. "Izdırap insanı olmak" denir ya hani, o hesap. Bosna'dan dolayı yaklaşık yedi sekiz sene köfte yiyemediğimi bilirim. Sonrasında "Ey iman edenler! Allah'ın size helâl kıldığı iyi ve temiz nimetleri (kendinize) haram etmeyin ve (Allah'ın koyduğu) sınırları aşmayın. Çünkü Allah, haddi aşanları sevmez " (Mâide-87) Âyet-i Kerimesi gereği kendimi zorlayarak tekrar köfte yemeye başladım. İşin bu tarafında bir şey yok da; bunun haricinde varı yoğu kafaya takmak, yanlışlar düzelsin ve işler yürüsün diye pek çok sorumluluğu üstlenmeye çalışmak, olan biten her şeye üzülmek-içlenmek, deyim yerindeyse içli köfte gibi içli olmak; gerçekten yaşama sevincini ve insanın gücünü tüketen durumlar. Bana "böyle yapma bak çabuk yaşlanırsın" dendiğinde bu sözler anlamsız gelir ve "elimde değil ki, huy bu, değişmiyor işte. becerebilsem takmazdım herhalde" derdim. Ancak anladım ki değişiyormuş. Bir gece nefes alamayarak uyanınca, bir tüm nefesi bile kesilmeden alamayınca, gece uyuyamayıp yatarken boğulur gibi olup da sabahı koltuk tepelerinde oturarak bekleyince, nefes alamadığım için bir küçük bardak çayı bile bitiremeyince, mide bulantısından hiç bir şey yiyemediğim halde bir haftada tam 13 kg alınca (ödemden); o zamana kadar üzülüp de dert edindiğim her şeyin gerçekten boş olduğunu anladım. Doktor biyopsi sonucunda görünen hiç bir sebep bulamadı ve üzüntü yüzünden olabileceğini söyledi. Ardından hastalığımı duyan doktor Ayşe Kübra Abla da adaşıma "O hastalık binde bir görülür, nasıl olup da yakalandı acaba? Ama o zaten her şeyi kafaya takan birisiydi, dolayısıyla bu hastalığa yakalanması normal" demiş =)

Anlayacağınız; içli köfte gibi olup da olur olmaz her şeyi içinize atar ve kafaya takarsanız, Allah'ın (celle celaluHu) size Kendisi'ne kul olmak ve hizmet etmek için verdiği gücü fani dertlerde tüketirseniz, dünyanın yükü omuzlarınızdaymış gibi hissederseniz; bir gün dert ettiklerinizin aslında dert olmadığını anlayıverebilirsiniz. Yakınlarıma, arkadaşlarıma hep "Benim durumumu örnek alın. Allah hastalıkla imtihan etmesin, siz bana bakıp bu takma huyunuzu değiştirin." diyorum. Bir musibet bin nasihatten yeğmiş, bizzat tecrübe ettim vesselam =)

16 yorum:

  1. şifa olsun canım Allahım bize emaneti olan bu bedeni gerçekten de dünya dertleri ile yıpratmamız gerekiyor yazın beni de kendime getirdi teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. bir içli köftede benim.hemde en içlisinden.ama yapmayım diyorum olmuyor huy ne yapayım.sizede geçmişler olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Selamün aleyküm canım benim.Ne kadar doğru söylüyorsun.Asıl içli köfte ben oldum:) Annem canının kıymetini bil,herşeyi dert etme der ama ne çare,karakter işte değişmiyor ki.Haklısın sağlık bozulunca anlıyor demekki insan.
    Rabbim hep sağlık versin,senide eskisinden iyi etsin inşallah.
    Allah'a emanet ol gönlü güzel kardeşim...

    YanıtlaSil
  4. yazdıklarını ikimiz adına mı yazmıştın:) aynen böyleyim, ödemim 11 kg,koltukta oturarak kısa süre uyuyabilmek,nefes alamamak ne zormuş 1 nefesin kıymetini bilemeyen biz gafiller gereksiz meseleler üstünde duracağımıza o bir nefesimizin şükrünü eda etmeye çalışsak ya!!! ayrıca hastalığma şükretmiyorum hamdediyorumm çünkü;şükrün teşekkür mahiyetinde olduğunu ve nimetleri artırdığını öğrendim
    sana bana ve tüm hastalara acil şifalar dilerim

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Keyfeseyran, yazı bir kişinin bile uyanmasına vesile olduysa ne mutlu bana.

    Umutluhayat teşekkür ederim. Çabucak bu huyunuzu değiştirin derim =)

    Ve Aleykum Selam Ablacım. Annen çok doğru söylemiş. Güzel dualarına amin diyorum. Sağolasın.

    Feriha Abla uyarın için teşekkürler. Kelimeyi "hamd" olarak değiştirdim. Allah (cc), sana bana ve tüm hastalara hayırlı acil şifalar ihsan eylesin.

    YanıtlaSil
  6. çok doğru yazmışsın. canımızın kımetini hiç bilmiyoruz. bir temizlik yapıyoruz kaç gün yerimizden kalkamıyoruz. ahh biz kadınlar.
    Allaha emanet ol çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Üzüldüm...hasas bir insan olmak her zaman icin sikinti doguruyor. Biraz da olsa bos ver demek lazim.

    Allah kolaylik versin...

    YanıtlaSil
  8. Üzüldüm...hasas bir insan olmak her zaman icin sikinti doguruyor. Biraz da olsa bos ver demek lazim.

    Allah kolaylik versin...

    YanıtlaSil
  9. Genelde pozitifimdir ablacım bilirsin amma velakin ameliyatıma gün sayıyorum :)))
    yani sebep o yada bu....imtihan hepsi...tabi haklısın içimize atıp herşeyin kötüsünü düşünüp negatif enerji yüklendiğimiz anda, o negatif enerji hücrelerimizi bloke ediyor ve hastalanıyoruz.Ama pozitif insanlarda hastalanıyor.Haşşşşşta ve ameliyatına gün sayan ADSIZ SÜHEYLA ABLAN :)))))HERŞEYE ÇOK ŞÜKÜR VESSELAM....

    YanıtlaSil
  10. Özlem teşekkür ederim.

    Lavantin haklısın. Boşver demeyi bilmek lazım.

    Süheyla Abla o ameliyat sana vız gelir tırıs gider inş. Doktorunun da ifade ettiği gibi sende bu pozitiflik olduktan sonra, maşaAllah diyeyim =) Dualarımız seninle.

    YanıtlaSil
  11. RABBİM ŞİFA VERSİN İNŞALLAH..DERDİ VEREN DERMANINIDA VERİR ELBETTE.
    BUNUN ALTINDA DA BİR HİKMET VARDIR ELBETTE YAZDIĞIN GİBİ...
    SANA BURAM BURAM BİR ŞANLIURFA HAVASI GÖNDERİYORUM:)))

    YanıtlaSil
  12. öncelikle başlık seçimin harika. hep derim düşünen insanın hali başka olur, tefekkür bir boyut katar insana ki hatları daha keskin ve belirgin olur. tefekkür kuvvetin işte seni böyle içli köfte yapan. aslında içli köfte olmak iyidir, ama içli köfte yapan düşünceler nedir oönemli. "iş yerinde filanca dert var".... bu içli köftelik içini yer de köftede birşey kalmaz... "Filistin'deki kardeşlerim ne yer ne içerler"... bu içli köftelik ise iç dünyana senginlik, fikrine ufuk katar. diyeceğim o ki, dertlen... ama derdinin yönünü iyi seç...rüzgar ne taraftan eserse essin, sen yönünü iyi belirlersen doğru menzile götürür seni emin ol... herşeyi takma kafana, takılacak kadar önemli olanları da sonuna kadar tak... iman ve Hakk aşkına...

    YanıtlaSil
  13. Aminn Neşe sağolasın. Canım Urfam'ın mis kokulu havasını aldım kabul ettim, pek de sevindim =)

    Hilal abla, katılıyorum =)

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar,
    Geldim gördüm Urfanızı uzun yıllar evvel,23 yaşında genceciktim oraları gezerken çok sevdimn ,çok etkilendim,yemeklerinize bayıldım :)

    YanıtlaSil
  15. Şu dünya işlerini gerektiği kadar önemsesek,ahiret işlerini de vesveseye düşmeden ciddiye alıp hakkını vermeye çalışsak hayat çok daha kolay olur,Rabbim imtihanımızı kolay,puanımızı tam yapsın inşaallah,sağlıklı günler diliyorum,canım kardeşim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Özgür umarım tekrar gider ve tadarsınız o leziz yemeklerden ve manevi havasından.

    Hatice Ablacım sağolasın. Güzel dualarına amin diyorum.

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.