2 Nisan 2010 Cuma

HARRAN KUBBELERİ YEMEĞİ-RESİMLİ

Merhaba Arkadaşlar,
Bir süredir uğrayamadım sayfama ve sizlere. İşlerdeki aşırı yoğunlaşma, baharla birlikte başgösteren kendini dinleme isteği ve bu arada atlattığım rahatsızlıklar bu uzak kalışın temel sebepleriydi.
Annemin çok sevdiğim bir huyu vardır. Kesinlikle mevsimi gelmeden hiç bir meyve-sebzeyi almaz. Bu prensibini geçen gün belki ilk defa bozdu. Şu an bizde misafir olan anneannem bakla yemek isteyince annem de marketten bakla almış. Baklayı çok severim, hele de sarımsaklı yoğurtla. O akşam baklayı yeyince olanlar oldu. Bakla sevmeyen babam ve ablam yemedi, ablamın eşi ise yoğurtsuz yedi. Bakla yemeğini sarımsaklı yoğurtla yiyen annem, ben, babaannem ve anneannem ise adeta zehirlendik. Böyle bir durum ilk kez başıma geldi. Tansiyonlarımızda yükselmeler, aşırı mide bulantısı, baş dönmesi, kusma, halsizlik... İnanın sofradan kalkamadım, olduğum yere uzandım bir müddet. Yatağıma nasıl gittim hatırlamıyorum. Çok çok kötü bir gece geçirdik, gözümüzü açamadık. Ne olduğumuzu da bilemedik, bence zehirlenmiştik. Ben bu zehirlenmenin etkisini iki günde ancak attım, o da şöyle böyle. Bir gün bakla yemekten sebep böyle bir şey yaşayacağım hiç aklıma gelmezdi. Bu bize ders oldu. Anneme de söyledim, misafirin canı çekse dahi bir daha mevsimsiz bir şey almayalım diye.
Şimdi gelelim Harran Kubbeleri yemeğine. Daha evvel bu tarifi bir Urfa yemeğidir die yayınlamıştım ancak bende resmi olmadığı için Harran resmi koymuştum. Geçenlerde yaptığım kubbeyi resimledim ve tekrar ekleyeyim dedim. Özellikle merak eden keyfeseyran arkadaşım için acele ettim yapmakta, ama yayınlamak bu zamanı buldu. Küçük boy yuvarlak borcama yarım ölçek malzeme kullandım, tam geldi. İşte tarifimiz:
MALZEMELER

1kg kıyma
2-3 baş sarımsak
2 kilo patates
tuz
karabiber
kırmızı biber
Borcamı yağlayacak kadar yağ

YAPILIŞI

İnce kabuklu ve taze seçilmiş patatesleri iyice yıkayın. Kabuklarını soymadan ikiye bölün. Bir kenarda bekletin. Sarımsakları ezin ve baharatlarla birlikte kıymaya ekleyin. Sarımsak, kıyma ve baharatları iyice yoğurun. Bu karışımı; yağladığımız yuvarlak borcamın ortasına bir höyük gibi bir top gibi koyun.İkiye böldüğünüz patatesleri borcamın kenarlarına dizin. Dizme işlemi bittikten sonra ortadaki top gibi kıymaya yavaş yavaş bastırın ve patateslerin arasına ince bir tabaka olarak yayılsın. Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında 30-40dakika pişirin. Hepinize afiyet olsun.







28 yorum:

  1. Ellerine sağlık .İyi akşamlar..

    YanıtlaSil
  2. selamun aleykum Aslihan

    gecmis olsun arkadasim.iyiki daha kotusu olmamis.hamd olsun aramizdasin yine.rabbim bir daha yasatmasin.hepinize gecmis olsun.

    bugun tevafuk serpilin mutfagina giremedigimden,senin mesaj yazdigini gordum.canim arkadasim bende merak ediyordum,kim serpil hanima ulasmis diye.cok cok cok tesekkur ediyoprum sana:))

    ne guzel yemek bu.artik bende etcil olmaya basladim,farkinda olmadan.ellerine saglik.yiyenlere afiyet olsun yarasin .rabbime emanetsin.hayirli cumalar diliyorum:)

    YanıtlaSil
  3. canım cümleten geçmiş olsun neyse atlatmışsınız.ablamamada gönderdiğin tarif süper merak ettim denemek gerekiyor.ablam tam bir yemek tutkunudur.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  4. selamün aleyküm canım,çok geçmiş olsun.Bakladan zehirlenildiğini ilk senden duydum inan.
    Fakat bir konuda yanlışın var canım,zaten bakla bu mevsimde olur.Yaz aylarında bakla olmaz ki?
    bence bunun farklı bir sebebi vardır veya sebzeyi ilaçlama sırasında yapılmış bir hatada olabilir bilemiyorum ama biz baklayı hep bu mevsim alırız.
    neyse canım Allah bir daha göstermesin inşaallah.
    yemeğine vuruldum canım,ne güzel bir fikir.Sendeki bu urfa sevdası ne olacak bilmem.Yani şimdi "Urfa'ya gelin gidesin" desem.neyse demiyeyim Allah hayırlısını versin:))
    Ellerine sağlık canım benim...

    YanıtlaSil
  5. cennet sofrası4 Nisan 2010 21:39

    merhabalar,

    Harran kubbelerini daha önce duyupta yememiş biri olarak,çok lezzetli,kebab gibi bir tadı olduğunu düşünüyorum.
    Ellerinize sağlık.

    Gitmesekte, görmesekte, en kısa zamanda gidipte o peygamberler şehrini görmeyi düşünen bir Urfa severim.
    sevgilerle.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,

    Harran kubbelerini daha önce duymuş olmama rağmen yapıpta yemek nasip olmadı.

    Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor, kebab gibi tadı olduğunu düşünüyorum.

    Daha önce hiç Urfa'ya gitmemiş, Urfa sever biri olarak O peygamberler şehrini çok merak ediyorum.

    En kısa zamanda da gitmeyi düşünüyorum.

    sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  7. sa.Canım,bu sayfayı açman çok iyi olmuş hayırlı olsun,ayrıca geçmiş olsun ilaçlama ile ilgili olabilir..yemek çok güzel olmuş ellerine sağlık sevgiler..A.E.O

    YanıtlaSil
  8. kemalpaşatatlısı.com5 Nisan 2010 03:12

    Aslıhan cığım,

    Öncelikle geçmiş olsun, pişmiş değil ama taze iç baklanın çok yenildiğinde zehirlediğini iyi biliyorum. Yıllar önce komşumuzun küçük oğlunu fazla bakla yemekten kaybettiler:(( Bizim bahçedeki baklalar henüz çiçek açmak üzere ama Adana tarafında sanırım açık serada baklalar yetişmiştir. Ben de ilk defa bu hafta almak istiyorum. Yemeğin çok ilginç ve çokgüzel, ellerine sağlık canım, iyi haftalar...

    YanıtlaSil
  9. Cümleten Ve Aleykumus Selam,

    Anlayamazsın sağolasın arkadaşım, Serpil Hanıma baya bir zaman önce not bırakmıştım senin adına. Her halde onu gördün. Rica ederim, ne demek. Kubbeleri de denemeni tavsiye ederim.

    Sessiz Kelimeler, teşekkürler.

    Sevgili Lâle, teşekkürler. Hoş bir yemekti gerçekten. Denemeni tavsiye ederim.

    Cahide Ablacım bizim buralarda bakla mayıstan önce bulunmaz pazarlarda. Güneydoğu daha sıcak olduğu için orada erken oluyordur. Sonradan biraz araştırdım, bakladaki bir madde bazı bünyelere dokunuyormuş ama ben ilk defa yemedim. Her halde ya mevsimsizlikten ya da zirai ilaçtan sebep oldu. Amin, Allah her şeyin hayırlısını versin =)

    Sevgili Cennet Sofrası, hoşgeldiniz. Denerseniz şimdiden afiyet olsun bu Urfa yemeğini. En yakın zamanda gitmenizi tavsiye ederim. Uzaktan sevip de gidince daha bir hoş görünüyor insanın gözüne canım Urfam. Sevgiler.

    Ayfer Sultan, teşekkür ederim.

    Mine Ablacığım teşekkür ederim. Hiç duymamıştım bakladan sebep zehirlenme-ölüm olduğunu. Başıma gelince bir araştırdım, baklada bazı bünyelere dokunan bir madde varmış. Ben ilk kez yemedim ama yukarıda da dediğim gibi bizim burda mayıstan önce bakla olmaz. Ya zamansızlıktan ya da zirai ilaçlardan oldu herhalde. Olacağı varmış, Allah bir daha kimseye göstermesin. Beğenin için teşekkür ederim Ablacım.

    YanıtlaSil
  10. Canım öncelikle geçmiş olsun bende sarmısaklı yoğurtlu çok severim ama hiç zehirlenmedim acaba sarmasıkmı dokundu size ,ben de bu şikilde yedikten sonra baygın gibi uyuyakalıyorum.Yemek çok güzel görünüyor oh etlerin ortasında kubbeler nasılda lezzitli olmuşlardır.Sınavlar çok şükür iyi geçti.Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Aslıhan,
    çok çok geçmiş olsun,insan bünyesi çok değişken daha önce yediğin ve rahatsız olmadığın bir yiyecek bir bakıyorsun ki rahatsızlık veriyor,ama sizde birkaç kişide aynı şey olunca farklı bir sebebi vardır,belki sarmısaklı yoğurtla beraber etkileşime giren bir madde olmuş olabilir,bilinenin aksine bakla sarmısaksız sade yoğurtla daha uyumlu ve güzeldir,ben yoğurtla yiyecek olursam sarmısaksız sade yoğurtla yerim,bakla mevsimi de şimdi,biz Ankaradayız ve 15-20 gün önce çıktı ve pişirdim,bu mevsimin nadir sebzelerinden birisidir bakla...Ayrıca şimdi birçok insan mevsimsiz sebze ve meyve tüketiyor,mevsimsiz tüketmek dokunsaydı hepsinin hasta olması gerekirdi,ama mevsimsiz tüketmenin çok daha kötü sonuçları daha sonraları ortaya çıkar Allah korusun. Sizin ki zehirlenmeye daha çok benziyor.Tekrar geçmiş olsun,bu arada yemeğinde çok değişik duruyor,ellerine sağlık,sağlıklı günler,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. geçmiş olsun canım ellerine sağlık
    hacı bekir sofrasınını yerini sormuşsun öğretmen evinin bulunduğu caddede eski dsi bahçesinde gelirsen haberim olsun tanışmak isterim sevgiler urfadan selamlar..

    YanıtlaSil
  13. canım kardeşim önce çok geşmiş olsun diyorum .
    yemeğin çok hoş görünüyor ellerine sağlık.rabbime emenetsin
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. Canım ellerıne saglık ne guzel bır tarıf olmus.benım son ekledıgım kabak dolması tarıfıyle ılgılı bır sey sormussun.ben kabakları butun doldurup öyle dılımlemısttım.ama orjınalınde önce oyuluyor sonra dılımlenıyor sonra ıclerı sıkı sıkı dolduruluyor canım.öpüyorum sevgiler.:)

    YanıtlaSil
  15. Canım çok geçmiş olsun..

    Yemeğin çok şık , köfte yaptığımız malzemelerle yoğursak kıymalı bölümünü nasıl olur acaba..

    Biz patatessiz tepsi kebabı deriz buna ama senin ki çok farklı ve güzelgörünüyor..

    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  16. selamun aleykum ve rahmetullah:)

    mesajini yeni okudum,hemen bloguna geldim:)

    resimdeki kisi bosna sehidlerimizden ''ilhan atli''.kucagindaki cocukta bosnali yetimimiz.mucahidlerimiz nereli olursa olsun,hepsinin yeir oyle farkliki.rabbim onun ve diger kardeslerimizin sehadetini kabul etsin.amin

    evet gorajdemde olacam insALLAH.kafami daha rahat toparlayacam insALLAH.orasi nefes alabildigim tek yer.

    bu arada ben yeni gordum,senin serpil hanima yolladigin mesaji.cok tesekkur eidyorum.canim arkadasim.

    rabbime emanetsin.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. canım çok geçmiş olsun..
    yemek harika gözüküyor..
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Aslıhancığım, çok geçmiş olsun. Allah daha büyük rahatsızlıklar göstermesin inşallah. Harran kubbeleri çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Mutlaka yapacağım bu yemeği.

    YanıtlaSil
  19. Çok geçmiş olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Urfa dan hayırlı cumalar.Hernerede yaşıyorsanız.

    YanıtlaSil
  21. Aslıhancığım geçmiş olsun canım Allah bir daha göstermesin
    yemeğine gelince çok değişik geldi bana tepsi kebabından çok farklı denemek isterim helede patatesli olunca dayanamam denerim ben bunu:)
    ellerine sağlık hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  22. öncelikle çok geçmiş olsun canım, iyi olmana sevindim ayrıca yemeğini çok beğendim izninle denemek isterim selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  23. Ve Aleykumus Selam,
    Arkadaşlar güzel dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim.

    Rumma'cım bence o şekliyle de çok güzel olur.

    Nane kokusu, ben de tanışmak isterim. İnş haber ederim geleceğim zaman nasipse.

    Anlayamazsın, sen sağol arkadaşım =)

    Elzemhoby, Konya'da yaşıyorum. Konya'dan Urfam'a selamlar.

    Susamçörekotu, est, izin ne demek. Denerseniz çok sevinirim. Denemek isteyen arkadaşlarıma şimdiden afiyet olsun.

    Hepinize sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  24. bu blogu hemen izlemeye aldım.. ee ne de olsa çok yakında urfa ya gelin gideceğim :D Şanlıurfa yemeklerini çok seviyorum. Blogumda da yer vermeye çalışıyorumç Harran kubbesi yemeğini ben daha farklı yapıyorum.. Tarifi blogumda yayınlayacağım.. Ama bu tarifi de ilk fırsatta deneyeceğim, ve inşallah nışanlıma yapıp sunacağım.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  25. Mutfakteyze, şimdi fark ettim, mesajınıza cevap vermemişim. O günlerde yoğun bir denetimimiz vardı yine. O nedenle unuttum sanırım. Bloğuma hoş geldiniz. Umarım yemeği beğenirsiniz=)

    YanıtlaSil
  26. Sevgili Perihan, memleketinin güzel yemeklerinden birini elim döndüğünce yapmaya çalıştım =)

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.