17 Ocak 2012 Salı

İncir Uyutması



Bu tarifi geçen yıl denemiştim ama yayınlamak şimdiye kısmetmiş. Doğal, lezzetli ve sağlıklı. Tarif Oktay Usta'dan.

Malzemeler:

* 1 litre süt
* 15 adet kuru incir
* 1 su bardağı toz şeker (incir zaten şekerli bir meyva olduğu için bir bardaktan az kullanabilirsiniz)
* Üzeri için tarçın.

Yapılışı:

İncirleri doğrayarak üzerine ılık su dökün ve yumuşaması için bir müddet bekletin. Diğer tarafta süt ve toz şekeri bir tencereye alarak yoğurt mayalama ısısına kadar ısıtın (yani el dayanacak sıcaklığa ulaşacak). Bu esnada yumuşamış incirleri de tencereye ekleyin. El blenderı ile incirleri iyice parçalayın. Sonra bu karışımı hiç bekletmeden kaselere bölün. Sıcak ortamda yoğurt gibi mayalandırın. Buzdolabına koyarak bir gece dinlendirin. Ertesi gün üstüne tarçın ve isteğe göre dövülmüş ceviz ekleyerek servis edin.

4 yorum:

  1. denemek lazımm nefis görünüyorr :))

    YanıtlaSil
  2. Hiç duymamıştım, inciri çok severim denemek lazım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ablacım ellerine sağlık...
    Bu benim en favori sütlü tatlımdır,ama hiç şekersiz yaparım,incirin tadı bana kafi geliyor.
    En sağlıklı sütlü tatlı ve senin sitene çok yakışmış bu tarif...
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  4. Seda,Tosbağalar; deneyin çok güzel oluyor. Teşekkürler.

    Süheyla abla sağolasın. Zaten bu tarifi senden duymuştum =) İyi ki de önermişsin. Ben de çok beğendim.

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.