2 Şubat 2010 Salı

HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK VE KAKAOLU TOPKEK

Sevgili Serpil'in Mutfağı ve buzlu badem'den aldığım iki farklı tarifi paylaşmak istiyorum sizlerle. Bir çikolata sever olarak pastanın da bol kakaolu ve çikolatalısını tercih ederim hep. Denediğim bu iki kek bol kakao içerdiklerinden dolayı üstüne ayrıca bir sos yapmama gerek kalmadı. Gayet hoş tatları vardı. Kakao ve kek severlere tavsiyemdir. Hindistan cevizli kek tarifini Serpil'in Mutfağı'ndan, kakaolu topkek tarifini ise buzlu badem'den aldım. İşte tariflerimiz:

HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK



*2 yumurta
*1 su bardağı şeker
*Yarım su bardağı sıvı yağ
*Yarım su bardağı süt (Ben bir su bardağı kullandım)
*3 yemek kaşığı hindistan cevizi
*2 yemek kaşığı kakao
*2 su bardağı un
*Kabartma tozu ve vanilya

Tüm malzemeler bilinen sıraya göre çırpıldıktan sonra yağlanmış kaba dökülerek önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pişirilir. Ben genelde ısıtılmamış fırına koyuyorum. Aynı güzel sonucu da elde ediyorum.

KAKAOLU TOPKEK


*3 yumurta
*1,5 su bardağı toz şeker
*1 su bardağı süt
*3/4 su bardağı zeytinyağı
*2 su bardağı un
*3 yemek kaşığı kakao (bardakla ölçtüm; 3/5 ile 2/3 arası bir şeydi)
*3 yemek kaşığı nişasta
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya

Yapılışı

Tüm malzemeler bilinen sıraya göre çırpılıp topkek kalıplarına dökülür ve 160 derecede pişirilir. Bu tariften 32 adet topkek çıkıyormuş. Ama ben topkek kalıplarına değil, direk kek kalıbına döktüm. Normal bir kek hamurundan daha fazla hamur elde ettiğim için de oldukça kabarık bir kek oldu :) Neyse ki taşmadı. Hepinize afiyet olsun. Tarifleri aldığım iki arkadaşa da teşekkür ediyorum.
(İlk yayın tarihi: 14.01.2010)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.