1 Ağustos 2013 Perşembe

RAMEN (Ramyeon) (Korean Noodle Soup)-FAVORİLERİMDEN


Daha evvel Kore dizi ve filmlerine merak sardığımdan bahsetmiştim. Bununla birlikte Kore mutfağı da otomatikman hayatıma girmiş oldu. İyi ki de girdi. Şimdiye dek denediğim tariflerin hepsini beğendim. Merak ettiğim yemekler için hakiki tarifleri bulmaya çalışıyorum ki aslına uygun olsun. İnternette pek çok saçma tarifler var çünkü. Bu noktada Maangchi'nin bloğu ve youtube çok işime yaradı. Şimdiye kadar denediklerim geleneksel Kore pirinç keki gyungdan, yumurta rulosu, ramen, pirinç şehriyeli tavuk ve baharatlı kızarmış balık oldu. Gerçekten hepsi de birbirinden güzeldi. Ancak içlerinden ramen, vazgeçilmez favorilerimden oldu. O kadar ki farklı bir kültüre ait yemeği canımın çekeceğini, sık sık yapıp yemek isteyeceğimi söyleseler inanamazdım. Ancak böyle oldu =) Ramen hakkındaki görüşlerimi daha evvel şurada belirtmiştim. Ben bu yemekle anladım ki önyargılı olmak, bizim kültürümüzdeki gibi "keçinin yemediği ot başına vururmuş" demek hakikaten yanlışmış =) Şimdi adeta haftada en az bir kez yapıp yemek istediğim lezzetlerden oldu. Üstelik iftar için dahi yaptım, düşünün artık. Ablam ve eniştemin de favorilerinden =)

Kore dizilerinde bol bol gördüğüm ramenin hazır satılanları da var ülkemizde. Ancak yazık ki Koreliler haram hayvanı da yedikleri için, hazır ramenlerin içinde ya da soslarında bu hayvanın maddelerinin bulunması kuvvetle muhtemel. Dolayısıyla helal gıda için en temizi evde kendim yapmaktı.

Yapmadan evvel bir hayli araştırdım. Hani Ayna programından falan Japonlar'ın udon'unu biliyorduk, taze kesilmiş kurutulmamış çubuk makarnadan sulu yemek yapmak. Koreliler'in rameninin udondan temel farkı ise kurutulmuş noodle ile yapılması. Ramen hakkında yaptığım araştırmalarda edindiğim bilgiler şöyle oldu:

* Kesinlikle çok sıcak olmalı. Soğuk ramenler de var ama sıcak tüketileni çok sıcak olmalı.
* Üstünde yeşil soğan ve susam, içinde ise acı, baharat ve bulyon olmazsa olmazlardan.
*Yumurta da genellikle kullanılıyor ve içine istediğiniz sebzeyi ekleyebiliyorsunuz.

Koreliler ramen için balık bulyon kullanıyorlar genelde. Toz halinde olanlardan. Bense hazır bulyon kullanmak istemediğim için tavuk suyu ile yaptım. İçine istediğinizi ekleyebiliyorsunuz. Ben kendi uydurduğum sade tarifi denedim ve gerçekten çok beğeni aldı tadanlardan. İşte benim ramen tarifim:

Malzemeler:
* 2 adet noodle (kişi sayısına göre artırılabilir)
* 1 çay kaşığı kekik
* 1 çay kaşığı kimyon
* 1 çay kaşığı acı sos (benim kullandığım sos çok yoğun bir tada sahip. Bunu artırabilirsiniz. Acı sos yoksa acı toz biber kullanılabilir)
* 1 çay kaşığı kuru reyhan
* Yarım çay kaşığı köri
* 1 çay kaşığı susam yağı
* 1 yemek kaşığı soya sosu (ben Kühne markasını kullanıyorum)
* Göz kararı karabiber
* Göz kararı tavuk suyu
* Göz kararı normal su
* 3 adet taze soğan (çok iriyse daha az kullanabilirsiniz, sadece üstüne ekleniyor)
* Susam

Yapılışı:
Tavuk suyu ve normal suyu geniş bir tencerede kaynatın. Zira noodle'lar pişerken açılacak. Tencere bu nedenle çok ufak olmamalı. Bu su karışımı, noodle pişince bitmeyecek kadar çok olmalı. Adı üstünde bu bir noodle çorbası çünkü.

Kaynayınca içine baharatları ekleyin. Sonra susam yağı, soya sosu ve acı sosu ekleyin. Kaynamaya devam ederken önce birinci noodle'ı, sonra ikinci noodle'ı suya atın. Yani hepsini bir anda değil, tek tek atın. Makarna pişirir gibi karıştırmayın. Sadece hafif hafif karıştırabilirsiniz. Pişince servis tabağına alın ve üstüne önce yeşil soğan sonra susam ekleyip afiyetle yeyin (Koreliler önce noodle'ları sonra baharatları ekliyorlar. Bazen böyle de yapıyorum, ikisi de güzel oluyor).

Şunu da eklemeden geçemeyeceğim. Eskiden yemek yeme çubuklarının (chopsticks) insanlara eziyet etmek için üretildiğini düşünürdüm. Ancak bazı yemeklerin tadı hakikaten chopstick ile çıkıyor. Ki ramen de bunlardan. Birisi bana nasıl kullanacağımı göstermemesine rağmen ben bile kullanabiliyorum ve inanın çatal kaşıkla yemekten farklı bir lezzet oluyor. Her yemek aslına uygun yenilmeli. Nasıl ki Konyamız'ın meşhur fırın kebabı çatal kaşık kullanmadan elle yenir, aslı budur, ramen de chopstick ile yenmelidir. İmkanı olanlara tavsiyemdir. Koreliler rameni chopstick ile yeyip, suyunu da ya kaşıkla içiyorlar ya da tası tepelerine dikerek içiyorlar. Usulü bu yani.

İşte fotoğraflarımız:









Yeni bir yazıda görüşmek ümidiyle. Umut hep vâr olsun.

22 yorum:

  1. 'Umut hep vâr olsun.' bu dıleğının hastasıyım ^^

    ze'den selamlar..

    YanıtlaSil
  2. vay bende şaşırdım sahiden buna tutulduğuna çünkü kebap lezzeti olan yöre insanları et dışında pek birşeye prim vermezler :) uzun zamandır da markette görüp denesem mi diye düşünürdüm ancak senin sayende sanırım ramazandan sonra bunun için bir zaman ayıracağım.. çok yapasım geldi ki malzemeleri de nodul hariç evde kullandığımız şeyler pardon susam yağı ve soya sosu kullanmayız.. ayrıca daha geçen hafta bir demet reyhanı kurumaya bıraktım dı bu hafta ufalanıp kavanoza girecekti :)

    YanıtlaSil
  3. Ve a.s. Kelebekim. Ben de öyle =)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Nilgün, Hilâl ablam ve ben çok begeniyoruz. Umarım deneyince sen de begenirsin. Hazirlarda domuz katkısı olduğu söyleniyor. O yüzden evde yapmak en iyisi. ReyhanlaRin da hazirmis ne güzel =) yaptiktan sonra fikrini paylasirsan sevinirim. Bu arada pek çok kişi gibi önyargıyla yaklaşıp "ayy sulu makarna mi olurmuş" dememen çok güzel =) sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Canim ellerine saglik olsun,
    benimde Kore film ve dizilerine hayranligim var ama yemeklerine karsi pek ilgi duyamadim hala :D
    Fransa'da yasayan ve blogu olan bir arkadas var,blogunun adi Guney Kore ve Turk yemekleri ayrintili tarifler veriyor,bir ara bak istersen ;)

    http://guneykoreveturkiyeyemekleri.blogspot.fr/

    YanıtlaSil
  6. Mihribancığım harika bir bilgi verdin, sağolasın =) Benim için güzel bir takip olacak bu inş.
    Ayrıca Kore yemeklerini denemeni öneririm. En azından benim denediklerim güzeldi, pişman olmadım =) Şu an aklımda ilk oi sobagi var ama onun için öncelikle balık sosu yapmalıyım. Giderek merakım artıyor Kore yemeklerine =)

    YanıtlaSil
  7. Uyyyyy kardeşcikkk sen olayı aşmışsın daa :) şimdi lezzetli olduğuna inanmam için benim bir tatmam lazım bana bir yap desem hani benim mantım diyeceksin o yüzden demiyorum ama demiş kadar oldum herhalde hihi :). Gerçi sen yapmışsan en güzeli olur kardeşcik
    daisy81

    YanıtlaSil
  8. Kardeş ABD dönüşünde mantımı isterim, hiç kaçarı yok haberin olsun =) Ramen de senle daha tatlı olur, dönüşüne yapar birlikte yeriz inş =)

    YanıtlaSil
  9. aslıhancım bayramın mübarek olsun

    YanıtlaSil
  10. Canım arkadaşım seni gördüğüme çok sevindim =) senin de bayramın mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  11. O öyle normal tavada çevirilir mi dal yarak

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Adsız,
    Hangi tavayı sorduğunuzu bilemedim. Fotoğraflarda tava yok ki.

    YanıtlaSil
  13. Cok begendim. Hemen yapmam gerek.:)

    YanıtlaSil
  14. Begenmenize sevindim ve bence de hemen yapmalisiniz =) Tadilasi bir lezzet.

    YanıtlaSil
  15. Yapmayı gerçekten istiyorum.Noodle sık sık yediğim bir yemek.Bugün yumurta rulosunu denedim.Ve şimdi sıra ramene geldi bence :) Deneyeceğim

    YanıtlaSil
  16. Aci sosla ,soya sosu zorunlu mu yani olmassa olmuyo mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırıp öğrendiğim kadarıyla acı ramenin olmazsa olmazı. Soya sos da aynı şekilde. Ama sevmiyorsaniz onlarsiz deneyin.

      Sil
  17. yalnız ramen o yukarıdaki normal noodle lar ile yapılmaz . udon tarzı olanından yapılır. saygılarımla. Tampopo ve Ramen girl izlemenizi tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz Japon udonu. Kore rameni bu noodle'larla yapılıyor. İzleme listeme aldım. Teşekkürler.

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.