20 Ağustos 2010 Cuma

KORTİZON KULLANAN VAR MI?

Hastalığımın teşhisi konduğunda doktorum kortizon kullanmam gerektiğini ve yan etkilerini ifade etti. Kortizonun masum bir madde olmadığını biliyordum ama bu derece yan etkisi olduğunu da bilmiyordum. Elbette kullanmak istemedim başta. Ancak doktorum bu hastalığın başka bir tedavisi olmadığını, kullanmazsam mazaAllah işin böbrek yetmezliğine ve diyalize kadar gidebileceğini söyledi. "Size tedavi gücü en yüksek, yan etkisi en az ilacı veriyorum. Dua edin ki vücudunuz bu ilaca cevap versin. Aksi takdirde vereceğim diğer ilacın yan etkileri çok daha fazla olacak." dediğini dün gibi hatırlıyorum. Şimdi düşünüyorum da, yan etkisi az olan bu ilaç bile nasıl değişikliklere sebep oldu. Daha ağırı nasıldır kim bilir...
Kortizona başlaması da bırakması da bir dert. Kortizon kullanırken tuz yemeniz yasak. Ekmeğiniz bile sıfır tuzlu olacak. Aksi takdirde vücut şişiyor. İyileştikten sonra da birdenbire bırakamıyorsunuz ilacı. O zaman da vücut şişiyor. Yarımşar yarımşar azaltılıyor ancak. Tuza dikkat etseniz bile, bir yan etki olarak özellikle surat bölgesinde şişlik yapıyor. Böylece kilonuz aynı olsa bile yüzünüzü görenler sizi şişmanlamış zannedebiliyorlar ve aile arasında tombik diye sevilmeye başlıyorsunuz =)
Katarakt, şeker hastalığı, kolesterol, tansiyon yükselmesi, mide sıkıntıları, vücut yırtıkları, surat şişmesi, aşırının da üstünde terleme, halsizlik, tüylenme, sivilcelenme, dizlerde vücudu taşıyamama hissi gibi yan etkiler olabiliyor. Bir taraftan hastalığınızın geçmesi için kortizon kullanıyor, bir taraftan da bu yan etkilerden kurtulmak için poşet poşet ilaç içiyorsunuz; mide koruyucu, tansiyon düzenleyici, kolesterol düşürücü gibi...
Kortizon kullanımınız son 30 yılın en sıcak zamanını yaşayan Türkiye'ye denk geldiyse yelpazeyle arkadaş olmanız kaçınılmaz.
Kortizon alan vücut genişlemeye çalışıyor. Yüz ve sırt bölgesi vücutla aynı oranda genişleyemeyeceği için oralarda aşırı sivilce ile patlak veriyor madde. Vücudun muhtelif yerlerinde mor renkli büyük yırtıklar oluşuyor. İlk gördüğünüzde şoka girdiğiniz "Aman Allah'ım, bunlar da nesi!" dediğiniz yırtıklar. Benim bildiğim doğum-kilo alma gibi sebeplerden dolayı oluşan yırtıklar kalıcıdır. Ama doktorumun ifadesine göre kortizon yırtıkları ilacı bırakınca geçiyormuş. Hele bir de yüzmeye giderseniz, daha çabuk geçiyormuş.
Daha önce kortizon kullanan arkadaşlarımdan öğrendiğime göre, bu tip yan etkilerden kurtulmaları ilacı bıraktıktan sonra yaklaşık bir beş aylarını almış. Bu konuda tecrübesi-bilgisi olan arkadaşlar varsa görüşlerini paylaşırlarsa sevinirim. Kortizondan en az seviyede etkilenmek ve yan etkilerini çabuk atmak için neler yaptınız? Hoş ben hala kullanıyorum, keşke hayırlısıyla iş düzelip de ilacı bırakarak yan etkilerini atmama kalsa. O günleri de görürüm inşaAllah.
Hepinize sağlıklı hayırlı günler diler, dualarınızı beklerim.

40 yorum:

  1. sa.Canım benim çok geçmişler olsun,kortizonu bende kullandım ama dr.hiç uyarmadı kilo yaptı yırtıklar oluştu uzun seneler kullandım sonrası ilaçlardan rahatsız olmaya başladım dr.kullanmak istemediğimi söyledim onun dışında başka ilaçlarda kullanıyordum hepsini kestim fizik prof. bana kortizonun zayıflaması zor bir kilo yaptığını söylediğinde şok oldum şimdi bunun sıkıntısını çekiyorum tiriod hastası olduğumdan rejim uyguluyamıyorum ama dikkat ediyorum maydanoz suyu iyi geliyor en son hacamat yaptırdım zor bir tedavi en azından vucudumdaki ilaçlardan arındım.hacamatı her sene yaptırmam gerekiyormuş şikayet değil,RABBİM yardımcımız olsun..A.E.O

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun.maalesef her çare başka bir derdi getiriyor.bende cilt problemlerimden dolayı,2 ay önce çok düşük dozda kortizon aldım ve ogünden buyana kulaklarım kapanıyor.kolestrolüm yükseldi.hepimize acil şifalar.

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun. Hiç kullanmadım ama nasıl yan etkileri varmış böyle.

    YanıtlaSil
  4. Allah sana ve bütün hastalara şifalar versin canım, çok geömiş olsun. teyzem yıllardır kullanıyor ilk önce yüksek dozda başladı daha sonra küçüldü küçüldü şimdi de düşük dozda devam ediyor. Söylediğin gibi bir anda kesilemiyor ama tedavi açısından çok faydalı olduğunu biliyorum. Yalnız kesinlikle tuzlu yemeklerdem ve ekmekten kaçınmalısın bir de kalsiyum açısından zengin beslenmelisin; süt, peynir.. gibi. O zaman yan etkileri daha az olur.

    Tekrar çok geçmiş olsun, sağlıcakla kal. Hayırlı Ramazanlar

    YanıtlaSil
  5. Ve Aleykum Selam Ayfer Abla, Allah şifa versin size de. Hacamat gerçekten iyi fikir, hiç aklıma gelmemişti.

    Sevgili Umutluhayat, geçmiş olsun. Bende de kolesterole sebep oldu. Şimdi onun için de ilaç kullanıyorum.

    Sevgili Taze Nane, aman kullanmanız da gerekmesin inş. Allah sağlık afiyet versin daimen. Kortizon çok yan etkili bir madde.

    Sevgili Ballı Cimcime, çok sağol. Gerçekten pek çok yan etkisi olmasına rağmen tedavi açısından faydalı bir madde. Tuzdan kaçınmak şart ama ekmeği duymamıştım. onun ne sıkıntısı var acaba? Teyzene de Allah (cc) acil şifalar versin.

    Hepinize sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, ancak okuyabildim kusuruma bakma olur mu? Tuzlu hiç bir şey yemediği için teyzem ekmek dahi yemiyordu gerçi arada tuzsuz bulamayınca kaçamak yapıyordu ama yine tuzu hayatından çıkarmıştı ödem falan yapmasın diye.. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Ballı Cimcime,
    Olsun, rica ederim.Tuzu hayatından çıkarmakla iyi etmiş çünkü arada kaçamak yapınca vücut hemen şişiyor. Tatilde başıma gelmişti benim de. Cümlemize Allah (c.c.) şifa versin.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, yüz felci geçirdim norolo kortizon verdi 20 gün 5 erer gün arayla ilk hafta yoğun kullandım. sonra yavaş yavaş kestim yüzüm 20 günde düzeldi fakat şişmanlık şişlikten çok şikayatlerim çok ilaç kullanırken aşırı soğuk terleme ve halsizlik kaslarda güçsüzlük hissizlik vardı. ilaç bittikten sonra şu anda grip olmuş gibi midemde şişkinlik eklemlerde ağrı sızı,yüksek ateş baş bölgesinde geçmeye ağrı vücutta halsizlik, ağızda tad yok. ayağa kalkmak istemiyorum çok halsizim.doktora söyledim dahiliyeye görün dedi hormonların etkilenmiş olabilir dedi. ayrıca stres hayatında varsa antidepresan kullanıyorum 1.5 çıkar dozu dedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah şifalar versin. Neyse ki az zaman kullanmissiniz. Ins yan etkileri de bir an evvel bertaraf olur. Ben 11 ay kullandım. Sonra bıraktırdı elhamdülillah.

      Sil
  9. Ben de kortizon kullanıyorum ve Selma tarımcı diye bir diyetisyen e gidiyorum çok güzel kilo veriyorum kendisi bana bazı önerilerde bulundu bunları paylaşmak istiyorum
    ekmek yerine tuzsuz ekmek yiyoruz ama onda da bir miktar tuz var bu yüzden mavi paketli tuzsuz etimek yenilecek
    peynir tuzsuz olacak en az türlüsü birde küçük kutuda light aknaz ev yapımı yapabilir sek daha iyi olur kaşar filan yok yenmilmicek
    yemeklerimizi hiç tuz koymicaz baharat serbest
    dışardan hazır gıda ve yemek yemek yok evden taşınacak ancak size özel tuzsuz yemek yapılırsa yenilebilir
    light bisküviler bile yok çünki onlarda da tuz var
    bu diyetisyen e git menizi tavsiye ederim kendisi kemoterapi gören benden daha çok kortizon kullananlar i bile zayiflatiyor

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, kanser rahatsızlığımdan dolayı kemoterapi solunum yollarıma zarar verdi...2 aydır 16 mg perdnol *48 mg kullanıyorum ve şiştim dizlerde güçsüzlük adale erimesi başladı vr rn önemlisi ağız yaraları vr ensede yağ birikimi, bana tecrübe leriyle yardımcı olabilecek arkadaş varmıdır.. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sinan Bey,
      Öncelikle çok geçmiş olsun. Allah şifalar versin. Kortizon kullanırken dizler epey kötülüyor. Adeta vücudu çekmezmiş gibi oluyor. Boyunda/gıdıkta yağ birikimi de oluyor. Şişmek zaten kaçınılmaz son. Ancak kortizon alırken bir de tuz kullanırsanız daha beter şişersiniz. Doktorunuz söyledi mi bilmiyorum. Kortizon kullanırken beslenmeniz sıfır tuzlu olmalı. Maalesef bazı doktorlar bunu söylemiyor. Ancak kortizonla beraber tuz alınınca vücutta aşırı şişme ve kemiklerde kırıklar görülebiliyor Allah muhafaza. Dolayısıyla, yediğiniz ekmek de dahil sıfır tuzlu olmalı. Allah şifa ve afiyet versin. En kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanızı diliyorum.

      Sil
  11. MERHABA ARKADAŞLAR BENDE 2 AYDIR PREDNOL KULLANIYORUM GÖZLERİM İÇİN YÜZÜM ŞİŞMEKLE BERABER AŞIRI KILLANMA OLDU EL VE AYAKLARIMDA TİTREME BAŞLADI BUNUN İÇİN SPOR YAPIYORUM ÇOK TUZLU YEMİYORUM AMA SU TÜKETİYORUM HİÇ KİLO ALMADIM AMA BU KILLANMA SORUNU İÇİN ÖNERİNİZİ BEKLİYORUM

    YanıtlaSil
  12. MERHABA ARKADAŞLAR BENDE 2 AYDIR PREDNOL KULLANIYORUM GÖZLERİM İÇİN YÜZÜM ŞİŞMEKLE BERABER AŞIRI KILLANMA OLDU EL VE AYAKLARIMDA TİTREME BAŞLADI BUNUN İÇİN SPOR YAPIYORUM ÇOK TUZLU YEMİYORUM AMA SU TÜKETİYORUM HİÇ KİLO ALMADIM AMA BU KILLANMA SORUNU İÇİN ÖNERİNİZİ BEKLİYORUM BİRDE METOJET 15MG KULLANAN VAR MI ARANIZDA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilber Hanım öncelikle çok geçmiş olsun. Metojeti bilmiyorum. Kıllanma sorunu kortizonun yan etkilerinden. Ancak ilacı kullanmayı bırakınca sorun da gidiyor Allah'ın izniyle. Az tuzlu yiyorum demişsiniz. Kortizon alırken az tuz değil sıfır tuzlu yemeniz lazım. Yani kortizonla tuz kesinlikle yasak. Bir de spor yaparken yormayın kendinizi. Benim doktorum yorulmak yasak demişti.Allah şifalar versin.

      Sil
  13. Ben de 5 aydır prednol kullanıyorm.önce 48 mg sonra 32 sonra 16 ve şimdi de 8 mg kullanıyorum..yüzüm şişti srtmda göbeğimde yaglanmalar oldu..benim sorum şu: doz azaltldı bu şişlikler spor ve diyetl gider mi ? Doz azalnca yaşadğnz değişiklikleri yazarsanız çok sevinirim:) herkese acil şifalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız, bildiğim kadarıyla o şişlikler dozu azaltınca gitmiyor. İlacı tamamen bırakınca gidiyor. Benim doktorum bu şişliklerin tamamen gitmesi iki yılı bulur demişti. Sabırlı olun,gidecek hepsi inşaAllah. Yeter ki sağlık olsun :) Allah şifalar versin.

      Sil
    2. Acaba saç dökülmeniz oldu mu kel kalacağım ben yakında

      Sil
    3. Olmaz mı elbette oluyor. Bu nedenle cildiyeye gitmiştim. Size de gitmenizi öneririm.

      Sil
  14. Merhaba arkadaşlar bende ani işitme kaybı yaşadığım için 250 250 125 125 dört gün damardan aldım. Sonra kademeli olarak 10 gün içinde bıraktım. Bırakır bırakmaz sırt omuz alın ve şakaklarım da sivilceler çıkmaya başladı ve hepsi iltihaplı bunun için ne yapabilirim. Yeni bir ilaç kullanmak istemiyorum acaba geçici bir durum mu yardımcı olursanız sevinirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız, geçici bir durum olduğunu düşünüyorum. Kortizon bırakmalarında pek çok sıkıntılar yaşanıyor maalesef bunun gibi. Yine de cildiyeye gidip durumunuzu izah ederek görünmenizi öneririm. Geçmiş olsun.

      Sil
  15. Merhabalar
    bende otoimmun hepatit rahatsızlığı sebebi ile kortizon kullanıyorum.hem deltacortil hem de imuran.bende sac dökülmesi oluyor.aynı sorunu yaşayan oldu mu. Olduysa tecrubeleriyle yardımcı olabilir mi .ne yapabiliriz bunu engellemek ivin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle geçmiş olsun. Ben kortizon nedeniyle cildimde görülen olumsuzluklar için hep cildiyeye gittim. Durumumu izah edip ona göre bir tedavi uygulamalarını söyledim. Siz de hem hepatit doktorunuzla hem de cildiye ile görüşüp karar verin derim. Allah şifalar versin.

      Sil
  16. Merhaba arkadaşlar hepinize geçmiş olsu n bende otoimmum hepatit hastasıyım 6ay deltacortil ve prednol ve imuran kullandım aşırı saç dökülmesi yapıyor kortizondan çok imuranın yan etkisi saç dökülmesi. Ve kortizona başladğmda adım atamaz hale gelmiştim ayaklarıma sürekli kramp giriyordu ve bunların dışında diğer tüm yan etkilerini yaşadım Allah şifa versin hepimize geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. Sizlere de geçmiş olsun.

      Sil
  17. Bende kortizon kullandım simdi bıraktım ama çok kotu bas ağrısı sanki beynim akacak yuksek ateş kemiklerinde ağrı ve ağzında tat kaybı benim merak ettiğim bu ilaçtan kaynaklı bi rahatsızlık mi yoksa hastalık tekrar geri gelirli beni aydinlatirsaniz sevinirim çok. Korkuyorum

    YanıtlaSil
  18. Bende kortizon kullandım ilaç bıraktım ertesinde şiddetli bi bas ağrısı yuksek ateş kemiklerinde ağrı ve tat kaybı acaba ilaçtan kaynaklı yan etkisi bide hastalık tekrarlarmi bilgisi olan varmii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde hanım öncelikle çok geçmiş olsun. Saydığınız belirtiler kortizonu birakmaktan dolayı görülüyor. Bende de olmuştu. Ancak bu durumlarda doktorlar vücudun tepkisini ayarlamak için yeniden düşük dozda ilaca baslatabiliyorlar. O nedenle muhakkak doktorunuzla iletişime gecmenizi öneririm. Allah şifalar versin.

      Sil
  19. Teşekkürler urfa tutkunu doktorun bir hafta bekle geçmese müdahale ederiz dedi ama benim beynim sanki yerinden çıkacak bas ağrısı dayanılacak gibi değil ağrı kesici içmekten modem bulanıyor artik ateslenmekte çabası Allahtan diyet yaptım bende öyle şişme filan olmadı kiloda almadim gayet normal geçti tuz kullannmazsaniz bize olmuyo sıfır tuz ben ekmek bile tuzsuz kullandım bide su bas ağrısı ve ateş gecseydii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hastalık geçmiş baş ağrısı mı geçmeyecek? Sabredin. O da yakında geçecek Allah'ın izniyle. O ağrı zamanında başımı duvarlara vurasim geliyordu. Sebebi şu. Kortizon vücutta salgılanan bir hormondur. Bir süredir siz bunu hap olarak alınca vücut kortizon salgilamayi bıraktı. Şu an vücut salgilamiyor. Hap olarak da almıyorsunuz. Dolayısıyla vücutta bu hormonun eksikliği baş ağrısına ve başka yan etkilere neden oluyor. Sizin hastalık neydi bilmiyorum. Ancak çok fazla ağrı kesici icmemeye çalışın. Ağrı kesiciler böbreklerin bir numaralı düşmanıdır. Kekik kaynatıp için. Başınıza biberiye yağı sürün.
      Kilo ve şişlik konusunda kismetlisiniz masaAllah. Ben de diyet yapıp sıfır tuzla beslendim. Ancak hem şişlik oldu hem de kilo aldım. Kortizonu bırakınca ayaklarimdan yürüyememe sorunu oldu. Yüzümde yırtık gibi geçmeyen cilt tahrisi oldu. Bunlar için destek almak gerekiyor. Ama kimisi de desteksiz kendi seyrinde geçiyor. Sizinkiler de geçecek Allah'ın izniyle. Acil şifalar diliyorum.

      Sil
    2. Teşekkürler Allah sizede şifalar versin benim gözyaşı bezinde büyüme oldu enfeksiyon dediler emar termografi sonra kortizon az önce doktordan geldim kanda CRP yuksek lym düşük hemotolojiye yonlendirildim bakalım buradan ne çıkacak kortizondanmi kaynaklandı bilmiyorum Allah herkese şifa versin bende biraz panigim şimdide daha çok korkuyorum

      Sil
    3. Crp'nin yüksek olması kanda enfeksiyon göstergesi bildiğim kadarıyla. Yakın zamanda bir grip geçirdiyseniz ondan bile yükselebiliyor. Umarım kötü bir şey çıkmaz. Allah hepimize şifa versin

      Sil
  20. bol bol.su icin ancak oyle bertaraf olur yan etkileri

    YanıtlaSil
  21. 21 aydir kortizon kullanmaktayim. En duşük doza düşmeme ragmen ilaci birakamiyorum birakinca genel olarak fenalasiyorum halsizlik bas agrisi migde bulantisi istahsizlik tansiyon dusmesi surekli uyku hali istifar gibi yan etkiler olusuyor . ilaci bir turlu birakamiyorum. Yan etkilerine gelince uzun sureli kullanimdan dolayi butun yan etkilerini yasadim ve yasiyorum. Ilaci birakmayi cok istiyorum. Bu konu hakkinda tavsiyede bulunabilecek varmi acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kortizonun bırakılması süreci çok tehlikeli bir süreç. Kesinlikle doktorunuzla görüşerek onun yönlendirdiği şekilde bırakın. Belki bir gün çeyrek al, bir gün alma vb gibi bir şeyler söyler bilemiyorum. Bu konuda bildiğim öğrendiğim bir şey varsa o da kortizonun aniden kesilmesi ölümle dahi sonuçlanabiliyor Allah muhafaza. Dolayısıyla mutlaka doktorunuzu dinleyin. Bırakınca her şey güllük gülistanlık olmuyor. Dayanılması güç ağrılar oluyor mesela. Her aşamayı doktorunuza ileterek hareket edin. Rabb'im şifalar versin.

      Sil
  22. Herkese gecmis olsun.Bende de tiroidit tanisiyla kortozon tedavisi baslandi.3 aydir tedavi devam ediyor. Ne zaman ilac bitse, daha kotu hastalaniyorum.Ates,vucut agrisi, bas agrisi,direk yataga dusuruyor kosarak doktora gidiyorum. En son ilaci yarima, sonrada ceyrege dusurerek ic dedi.Bu durumu yasayipta kurtulan arkadaslar yorumlarini yazabilirlermi acaba.Allah hepimize sifa versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Geçmiş olsun. Rabb'im şifalar versin.

      Sil
  23. Selam, Ben de saçkıran rahatsızlığ ı için 8 ay yüksek dozkortizon kullandım
    Yüzüm çok şişti yuvarlaklaştı bırakalı 1 ay oldu hala aynı.
    Bu şişlikler iniyor mu hep böyle mi kalıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Geçiyor ama zaman alıyor geçmesi.

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.