25 Nisan 2011 Pazartesi

EV YAPIMI BULAŞIK MAKİNASI DETERJANI

Daha evvel ekleyeceğimi söylediğim ev yapımı bulaşık makinası deterjanı için bu yazım. Kardeş Lezzetler Süheyla Abla'yı tanıyanlarınız vardır. Kendisi pek çok duyarlı hanım gibi hazır gıda almamaya ve içeriği bilinmeyen temizlik-kozmetik maddesi kullanmamaya dikkat ediyor. Bloğuma bıraktığı bir yorumda vanilya ve kabartma tozunu araştırmamı rica etmişti. Bir de bulaşık makinası için bazı hanımların önerisi üzerine Arap Sabunu kullanmayı düşündüğünü, ancak yaptığı araştırmalarda Arap sabununun bulaşık makinasından tam olarak durulanmayacağı bilgisine ulaştığını söylemiş ve bu konuyu araştırmamı istemişti. Bir de sıvılaştırılmış Arap sabunları hakkında bilgi istemişti. İyi ki de istemiş =)

Konuyu iki gıda mühendisi arkadaşımla ve Cahide Abla'nın sayfası vesilesi ile tanıdığımız Kimyager Kudret Livaoğlu Hanım'la görüştüm. Gıda mühendisi arkadaşlarımdan birisi vanilya için "Vanilya sadece alkolde çözünür ve o şekilde üretilir. Dolayısıyla kullanımı uygun değildir." derken; diğeri alkolde çözdürülenin hakiki vanilya olduğunu, bizim evlerde kullandığımızın o şekilde üretilmediğini söyledi. Kudret Hanım ise bu konuda: "Bizim marketlerden satın aldığımız vanilya sentetik olarak elde edilir. Gerçek vanilya bitkisi alkol ya da gliserinde bekletilerek sıvı olarak vanilya özü elde edilir. Katı olarak satın aldığımız vanilyalarda alkol eseri zaten olamaz. Sıvı olanları üretici firmalar kullanır; hazır aldığımız ürünlerde vanilya varsa dikkat etmek lazım." dedi.

Kabartma tozu için "Kabartma tozu kullanmak mayalanmaya göre kıyaslandığında gıdanın besin değerini arttırmaz. Ama bu zararlıdır demek anlamına da gelmez" dedi. Gıda mühendisi arkadaşlarım da kabartma tozu kullanmanın sağlık açısından bir sıkıntı oluşturmadığını söylediler. Yalnız şunu belirtmeliyim ki aranızda sıfır tuz diyeti uygulayanlar varsa kabartma tozundan uzak dursun. Rahatsızlığım esnasında gıdalardaki tuz miktarı ile ilgili bilgi edindim ve kabartma tozunda yüksek miktarda tuz var.

Arap sabunu hakkında ise önce Kudret Hanım'ın söylediklerini aktarayım:

"Arap sabunu doğal yumuşak sabun çeşididir. Sabunlar geçmişte tedavi etmek amacıyla sağlık sektöründe bile kullanılıyormuş. Sabunların insan ve çevre sağlığına zararı konusunda hiçbir literatür bulamazsınız. Arap sabunu da doğal bir alternatiftir. Ev yüzey temizliğinde kullanabilirsiniz. Sentetikler kadar güçlü olmadığı için bulaşık yağlarını çözmede yeterli olmaz. Bulaşık makinelerinde verimli sonuç alamazsınız. Rahmetli Barış Manço'nun saçlarını Arap sabunu ile yıkadığını herkes bilir.

Sıvı Arap sabunları aslında zararsızdır ama üretici firmanın üretim teknolojisine göre değişir. Bazıları koruyucu vs kullanabiliyor. Ama hangi koruyucu???

Sabun en kolay durulanır ve %100 doğada çözünür. Sadece bulaşık yıkamada sıkıntı oluyor. Ben de başlangıçta kullanıyordum fakat zamanla vazgeçtim." dedi ve evde yapabileceğimiz bulaşık makinası deterjanı tarifini verdi. İşte tarifimiz:

Ev Yapımı Bulaşık Makinası Deterjanı Tarifi:

Kudert Hanım bu deterjan tarifi için şöyle bir açıklama yaptı:

"Bu deterjanla bulaşıklarınızı en doğal şekilde temizleyebilirsiniz. Bu şekilde maruz kalınan zararlı maddeleri minimize etmiş oluruz. Suları çok kireçli olan bölgelerde doğal deterjanın verimi yüksek olmaz. Ayrıca zorlu kirlerin üzerine bu karışımı döküp temizleyebilirsiniz. Çamaşır makinaları için de sabun tozlarından yararlanabilirsiniz."

* Bir su bardağı boraks (kimyevi madde satıcıları, eczane ya da aktarlardan temin edilebilir)
* Bir su bardağı karbonat ya da çamaşır sodası
* Bir yemek kaşığı kaya tuzu
* Bir yemek kaşığı limon tuzu

Bütün maddeleri bir kavanozda karıştırın ve kapağı kapalı olarak muhafaza edin. Makinanızın deterjan bölümüne bu karışımdan bir yemek kaşığı; yarım ya da bir çay kaşığı da normal deterjanınızdan ilave edip bulaşıklarınızı yıkayın.

İtiraf etmeliyim başta bu tarifin işe yarayıp yaramayacağı konusunda endişelerim vardı. Karışımı hazırladıktan sonra denemek için makinanın sadece tek katını doldurdum ve yarım programda çalıştırdım. Dolayısıyla deterjandan da bir değil yarım yemek kaşığı koydum. Bazı bulaşıkları bilerek durulamadan koyduğum halde sonuç şahaneydi. Süheyla Abla'ya bu araştırmaya vesile olduğu için, Kudret Hanım'a da verdiği bu hoş tarif için çok teşekkür ederim. Sizlere de hem kendinizi ve ailenizi, hem de çevremizi zararlı kimyasallardan korumak için bu deterjandan yapmanızı öneririm.

Ben deterjanı yaptıktan sonra bir yemek kaşığı karışıma yarım ya da bir çay kaşığı normal deterjan olacak şekilde ekleyip karıştırdım ve her kullanımda fazladan iş çıkmasın diye ikisini bir kavanozladım. Bu deterjan için maliyet analizi de yaptım. Gerçekten çok ekonomik. Sadece limon tuzu fiyatını bilmediğim için onu ekleyemedim; çünkü evde mevcut bulunan limon tuzundan kullandım. Zaten sadece bir yemek kaşığı konuyor. Bir de normal deterjan fiyatını eklemedim tabi ki. Zira hepimiz farklı farklı deterjanlar kullanmaktayız. Ben Bim marketlerde satılan Bind Activat markalı deterjandan kullanıyordum. Bu sektörde pek çok marka Yahudi markası olduğu için özellikle Bind Activat'ı tercih etmiştim. Ve çok da memnundum. Demek ki her zaman "çok duyulmamış bir marka" dememek lazımmış =)

Maliyet analizine gelince, kullandığım malzemeleri mutfak terazisinde tarttım. Bir su bardağı boraks 160 gram gelirken, bir su bardağı karbonat 250 gram geldi. Bir yemek kaşığı kaya tuzu ise 40 gram geldi. Bir ölçek karışımdan 22 yemek kaşığı (yani 22 kullanımlık) malzeme çıktı. Buna göre bir kullanımlık deterjan (limon tuzu ve satın alınmış deterjan hariç) 0,198 TL etti. Yani yuvarlatılmış olarak 20 kuruş. Diğer deterjanlara bakınca oldukça iyi bir fiyat. Hepinize sevgilerimle.

Kaya Tuzu




33 yorum:

  1. Kudret Hanımın bu tarifini tvde vermişti fakat aldığım notları daha sonra kaybetmiştim. Şimdi görünce sevindim. Mutlaka deneyeceğim. Ayrıca kendisine güneş kremleri ile ilgili ulaşmayı planlıyorum.

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler canım harika bir tarif bu

    YanıtlaSil
  3. Meral Hanım tarifi tekrar bulduğunuz için sevindim. İyi denemeler.

    Mineciğim rica ederim. Zararlı kimyasallardan yavaş yavaş kurtuluyoruz inş =)

    YanıtlaSil
  4. canım,
    daha dün konuştuk arkadaşlarla,bulaşık makinesinde ne yapacağız diye ? Senin ev yapımı deterjan tam da tevafuk oldu. En kısa sürede yapıcam inş. Ben elde yıkarken sıvı sabun ya da şimdilerde yeni çıkan sıvı arap sabunu kullanıyorum yıllardır.En azından elde yıkananlar için içim rahattı :)
    AEO sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Makinanın tuz bölümüne kaya tuzu parlatıcı bölümüne ile sirke koyun dediler ben de denemiştim ama çok memnun kalmadım tekrar hazır ürünlere dönmüştüm. Belki birgün bunu da denerim.

    YanıtlaSil
  6. Aslıhancığım araştırmaların ve aktarımların için Allah razı olsun kardeşim bende hep tedirginim deterjanlardan inşaallah yakında deneyebilirim tarifini
    Bende bir arkadaşımın uyarısı üzerine parlatıcı yerine 100 de 100 doğal elma sirkesi kullanıyorum çok memnunum tavsiye ederim canım bardaklar daha parlak oluypr ve çizikler de olmuyor
    sağlıklı güzel günler dilerim güzel kardeşim memleketime kucak dolusu selam:)

    YanıtlaSil
  7. Bende sağlıklı ürünleri kullanmaktan yanayım.Bu konuda araştırma yapıp bizleri bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ediyorum..

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık arkadaşım Allahın izniyle en kısa zamanda deniyeceğim

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Aslıhan,
    çok faydalı bilgiler vermişsin,bu deterjan tarifini tv'de Kudret hanımdan dinlemiştim,ama hiç not edememiştim,yapmaya karar verirsem artık vesilenle tarifi hazır :)çok teşekkürler,

    Kudret hanım'ın ürünlerinden bazılarını kullanıyoruz,diş macununa da yeni başladık,güvenerek kullandığımız ürünleri var,inşaAllah böyle gayretli insanların sayısı artar,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. ohh miss, o günkü sohbetimizden beri bende yediklerimin içeriğini merak etmeye başladım.
    bu arada seni etkinlikte atladığım için özür dilerim, gerçekten farkında değilim:( Biraz önce eşleştirmeyi de yaptım:)) umarım güzel bir etkinlik olur

    YanıtlaSil
  11. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim arkadaşlar.

    Nadire est. Eşleşmeler nerede yazacak, ya da mail mi atacaksın? Bana kim çıktı diye çok heyecanlıyım da =)

    YanıtlaSil
  12. Canim harika bir sey bu,boraks bulabilirsem denemek isterim,
    bilgiler için çok tesekkurler Aslihan'cigim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Süheyla Abla'nın wordpresse bıraktığı yorum, herkes yararlansın diye buraya kopyalıyorum:

    Süheyla

    Ablacım çok çok çok teşekkür ederim.Çok memnun oldum bu bilgilere.Vanilya kullanmayı bırakmıştım mesela.Zira kabartma tozuda içimi rahatlattı ve en büyük sorunum bulaşık olayı.Hemen yapacağım bu tarifi,evde boraksımda var zaten.Tekrar teşekkür ediyorum ,emeğine sağlık….

    Bu arada bende paylaşmak isterim ki tüm ev temizliğinde SİRKE,KARBONAT,ARAP SABUNU,SABUN VE ÇAMAŞIR SODASI yeterli.
    Fırın temizliği,çamaşır,yerler ,dolaplar,duvarlar,halılar,
    koltuklar, fayanslar, kireçli çaydanlık,kireçlenmiş bulaşık selesi vs.vs.vs.
    yani aklınıza gelebilecek her yerde.Atın evdeki zehirli kimyasalları…Hem sağlık,hem bütçemiz iyileşsin..
    Ha birde hoş koku için bitkisel yağlar varya damlatıverin iki damla.Hatta ben ev parfümü bile yaptım.Özellikle lavanta yağı tavsiyemdir…

    YanıtlaSil
  14. Mihriban'cığım rica ederim. Umarım bulursun. Gerçekten çok güzel bir tarif.

    YanıtlaSil
  15. Canım maşallah sonunda bunuda yaptın..:))

    Biz ev hanımları olarak hazıra o kadar alışmışızki neredeyse yemeklik soğanlarıda doğranmış halde satın alacağız..:)

    Cahide yi bilmesem çocuklar , bahane diyeceğim..:))

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Rumma'cım sağolasın. Haklısın, Cahide Abla'nın maşaAllah'ı var =)

    YanıtlaSil
  17. elif akkoyunlu8 Mayıs 2012 20:30

    Tarif için teşekkür ederim deneyeceğim. Ben de yıllardır yerli malını desteklemek adına Bingo kullanıyordum. Artık bingonun evin civarında hiç bir markette satılmaması üzerine bugün mecburen Bind Activat aldım. Sadece bir konuda yazınızda düzeltme yapmak isterim. Bind Aktivat üreticisi Henkel (prili üreten) her ne kadar yerli malı yazıp Türk Henkel AŞ adı arkasında görünsede bu firma Alman Henkel türkiye ayağı. Dolayısıyla yahudi olma olasılığı yüksek alman firmalarının. Bugün bu konuda oldukça araştırma yaptım.
    Sizin verdiğiniz tarifi deneyeceğim :))

    YanıtlaSil
  18. Ben de almadan önce hep arkayı çevirir okurum ama henkeli görmedim bind aktivatta. Belirttiğiniz için teşekkürler. Hem yerli malını desteklemek hem de ekolojik yaşama geçmek ve doğayı-sağlığı korumak adına şu kimyasallardan biraz kurtulsak iyi olur değil mi =) Ben bu deterjanı yapalı aylar oldu ve o zamandan beri kullanıyorum. Çok şükür hiç bir sıkıntı olmadı. Umarım siz de memnun kalırsınız.

    YanıtlaSil
  19. merhaba. öncelikle teşekkür ederim bu faydalı bilgileri paylaştığınız için. ben de bugün evde kendi deterjanımı oluşturdum ve ilk denememi yaptım. sonuç gerçekten çok iyi. bir tek sorum olacak: hazırlamış olduğum karışımı kavanoza koydum ama akşama doğru baktığımda nemlendiğini farkettim. böyle kullanmaya devam mı edeyim yoksa karışımı kurutmak için bir yöntem var mıdır? yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Adsız,
    Ben teşekkür ederim sağlıklı bir yaşama katıldığınız için. Bu deterjanda püf noktası kesinlikle cam kavanozda ve ağzı kapalı saklamak. Her kullanımdan sonra hemen ağzını kapatmak. Benim deterjanım aylardır duruyor ancak çok hafif bir nemlenme oldu. Onu da her kullanımda kavanozu sallamak ve kaşıkla şöyle bir karıştırmak suretiyle hallediyorum. Siz daha yeni yapmışsınız ve hemen nemlenmiş. Acaba kullandığınız malzemelerde mi nem vardı diye düşündüm. Ağzı kapalı cam kavanozda tutarak her kullanımda hafifçe sallayıp kaşıkla karıştırmanızı öneririm. Deterjan biraz oturma yapsa dahai umarım bu şekilde halledebilirsiniz. Performansından memnun kalmanıza ayrıca sevindim. Sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
  21. bim için güzel düşünceleriniz var. ama hiçte o şekilde bir firma değil. (yahud,like ve yahudilere hizmet konsunda daha detayına inmek istemiyorum. konumuz o değil çünkü)

    siz negüzel deterjanı bile seçerek almaya gayret ediyorsunuz gayet duyarlısınız. fakat bu firma oldukça kapalı cevap vermeyen bir firma.

    lee kola için aradım yazdım. dedim eskiden kola turkaya ürettiryordunuz oldukça güzeldi. ban cevap veren bey efendi çığırtkanca cevep verdi neymiş formülü kendilerindeymiş istedikleri firmaya ürettirilermiş. ne kadar ayıp bir cevap. içilmeyecek kola ürettir. milleti kokakolaya yönlendir. sonrada kendini bir kalıba sok
    kolacı olarak tanıtmaya kadar cahillik sergile.

    maalesef bizim güvendiğimiz insanlar en katı yahudiden dahi kabalık sergiliyorlar. medinenin ismi medeniyetten gelir. insan konuşurken bile kendisini görmeli acaba ben kaba ve saldıurganmı konuşuyorum demeli.

    deterjan tarifinizide inşaallah en kısa sürede deneyeceğim.

    birde elde yıkama deterjeanı konusunu araştırıp deneseniz:)) selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Adsız,
    Ben bir dönem Bim'le ilgili bir araştırma yaparken kendilerine mail atıp bazı sorular sormuştum. Neredeyse hemen cevap dönmüşlerdi. Bu kadar hızlı olmalarına şaşırmıştım. Size de dönmemişler. İnsanın olduğu yerde her şey oluyor ne yazık ki. Gıdalarda mümkün olduğu kadar araştırıp temizini tercih etmeye çalışıyoruz. Ancak bazen öyle şeyler vardır ki hani babanız üretse bile alıp tüketmemek en güzelidir. Bence kola da onlardan biri. Kolanın da ötesinde gazlı içeceklerde (sarı ve beyaz da dahil yani) alkol tespit edildiğini, üretimlerinde ortaya çıktığını haberlerden biliyoruz artık. Mümkünse ne kola ne sarı ne de beyaz gazozları içmeyin derim acizane. Bu arada cola Turka demişsiniz. Bazı markalara (ürün değil, marka) karşı toplumumuzda genel bir sempati var. Ben de öyleydim. Toplumsal bir kabul ediş belki de. Fakat derin bir araştırma yapınca ancak mutmain oluyor insan. Yani markaya da güvenmemek lazım acizane kanaatim.

    Yahudi mallarını, zulümlerine destek olmamak adına almamamız önemli. Her yeri sarmış durumdalar (tabi burada Yahudi dediğimiz her Yahudi değil. Siyonistler. Neticede her Yahudi kötü değildir. Zulümkar olanlardan bahsediyoruz). Ancak tespitiniz gerçekten doğru. Onlar kadar kurumsallaşmış, müşteri ile ilişkilerini iyi tutan ve üslup konusunda uzmanlaşmış firmalara pek de rastlayamıyoruz. İşlerini gerçekten iyi yapıyorlar.

    Deterjanı ben evde hala kullanıyorum. Çok da memnunum. Dayımın kızı bir süre sonra deterjanının rutubetlenir gibi olduğunu söylemişti. Benimkinde böyle bir durum olmadı. Cam kavanozda ağzı kapalı olarak saklamak çok önemli. Dura dura oturabiliyor tabi. Onu da alırken karıştırmak çözüyor. Ben bu deterjandan memnun kaldım. Umarım siz de memnun kalırsınız. Bulaşık dolayısıyla kimyasal yeyip içmeme duygusu hakikaten harika =)

    Elde yıkama konusunda en basit ve sağlıklı çözüm sanırım Arap sabunu. Bilhassa bulaşık bezi olarak sünger yerine tül kullanmak ve ıslak tülü Arap sabunu kabına sürüp kullanmak pratik oluyor. Başka bir bilgiye ulaşırsam sizlerle paylaşırım inş =)

    Yorumunuzla bloğuma renk kattığınız için teşekkür ederim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  23. bulasik makinamin yanlislikla tuz yerine deterjan koydum nasil temizleyebilirim cok sertlesmis yardim edin

    YanıtlaSil
  24. Merhaba Sevgili Adsız,
    Hiç karşılaştığım bir durum değil ama aklıma şu geldi, bilmiyorum işe yarar mı. Üzerine biraz sirke döküp bekletin ve sonra bir tatlı kaşığı yardımıyla deterjanı çıkarmaya çalışın. Kaşık yardımıyla çıkarmak zor olup uğraştırır ama yapacak bişey yok. Umarım çözebilirsiniz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Mrb Urfa Tutkunu
    Acaba bu ev yapımı detarjanı kullanırken Makinaya artı makina tuzu da koyacak mıyız? Ayrıca parlatıcı da kullanacak mıyız?
    Bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Sevgili Adsız,
    Tuz ve parlatıcı gerekiyor tabi ama deterjanı organik yapıp da diğer malzemelerden kimyasal almamak için size şunu öneririm. Parlatıcı gözünü elma sirkesi ile, tuz gözünü de çekilmiş kaya tuzu ile doldurun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. http://www.youtube.com/watch?v=KVeNLTOXoes
    SIVI SABUN SABUN DEĞİLDİR SIVI SABUN DETERJANDIR
    DETERJAN ISE BIR KIMYASALDIR
    KIMYASAL OLAN HERSEY INSANA İÇERDEN VEYA DİŞARDAN 45 SANİYE SONRA ZARAR VERİR
    SIVI SABUN -ŞAMPUAN KULLANMAYINIZ
    -KALIP SABUN KULLANINIZ-ARAP SABUNU
    SAYGILARIMLA
    SUAT SABUNCU
    SUATSABUNCU@GMAIL.COM
    WWW.SUATSABUNCUYLA5DAKIKA.COM

    YanıtlaSil
  28. Ben bu karışıma borax eklemeden kullandım ve bulaşık makinasının giderinden çok kötü kokular geldi. Daha sonra hazır deterjanla tekrar yıkadım ve koku geçti. Acaba borax olmadığı için mi böyle oldu yoksa hazır dererjanlar makinayı da temizlediği için kokuya sebep olmuyorlar mı? Bir de borax ağız yoluyla alındığında zehirli olabiliyormuş. Makinada tam olarak durulanıyor mu acaba? Kalıntı kalırsa bize bi zararı olur mu. Aydınlatırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli Aisha,
      Bu tarifin temel maddesi zaten boraks. Onu eklemediğiniz zaman temizleyicilik özelliği eksik kalır. O şekilde sıkıntılı olur diye düşünüyorum. Ben borakssız hiç kullanmadım. Boraks ilaç yapımında kullanılan bir madde. Yani hastalanınca içiyoruz bunu aslında. Ama bu demek değil ki tepemize dikelim. Neticede o da bir kimyasal. Bu tarifi yukarıda da yazdığım gibi Kudret Hanım'dan öğrendim. Öğrendiğim vakitten beri kullanıyorum. Aman aman bir sıkıntı ile karşılaşmadım. Bulaşığın yüzeyinde bir madde kokusu vs bırakmıyor. Kalsa da hepsi yenebilen malzemeler olduğu için kanaatimce bir sıkıntı olmaz. Ama hazır deterjan kullandığımızda nasıl bir koku olur bilirsiniz. Bulaşıklar resmen o deterjan gibi kokarlar. Ve her ne kadar durulansa da, uzmanların ifadesine göre bir miktarı üstünde kalır ve onları resmen yiyoruz maalesef.

      Bununla beraber makinada sadece ve sadece limon tuzu kullanan tanıdıklarım var. Bir sıkıntı olmadığını söylediler. Ben hiç denemedim.

      Sevgili Aisha, umarım sizi aydınlatabilmişimdir =) Sevgilerimle =)

      Sil
    2. Hayırlı günler Aslıhan, bu faydalı yazın için teşekkür ederim Allah razı olsun. Aslında doğal deterjan tarifini önceden de biliyordum ama yapmaya kalkışmadım hiç. Halal Dünya Marketleri'nden doğal helâl deterjan alıyorum evlendiğimden beri ama aşırı pahalı. Bu marketlere Kudret hanımın ürettiği Naturalive markası da geliyordu ama eşim son gittiğinde deterjanını bulamamış. Onunla birlikte 2-3 marka oluyor markette. Böyle pahalı olmaya devam ederse kendim yapma konusunu gündeme getireceğim, o zaman boraksı Konya'da nerden bulacağım konusunda yardım isteyeceğim senden:)
      Annem Bim'deki tablet deterjanı kullanıyordu ama hiç güzel yıkamadığından muzdaripti. Senin kullandığın da tablet olanı mı? Sen yıkamama kirli bırakma sorunuyla karşılaştın mı?
      Son yorumda bir bayan boraksın yutulduğunda zehirli olabildiğini söylemiş ama ben de aksine bu doğal deterjanları yesen bile zararı olmadığını duymuştum sanki. Çamaşır makinesinde borakslı doğal deterjan kullanıyorum, elime deterjan değse çok da yıkama ihtiyacı duymuyorum hani nasıl olsa doğal diye. Ama benim kadar da rahat olmamak mı gerek acaba? :)

      Sil
  29. Amin cümlemizden ÷)
    Ben Bim'in tablet değil de toz olanını kullandim. Memnundum. Bir sıkıntı yaşamadım.
    Sen yine de bulaşırsa elini yıka bence ÷)

    YanıtlaSil
  30. Merhaba Imalata gecemeyenler icin hem keseye hem cevreye yuku azaltan bir oneriyi de yabanci bir blogda gordum.O gunden beri uyguluyorum.Cok daha guzel temizleniyor.Ozellikle camlar parlatici olmadan da piril piril cikiyor.Sert, ortasi kirmizi boncuklu bulasik makinesi deterjanini ortadan bolup ( bicakla) yarisini makinenin gozune yerlestirip ustunu sirkeyle tamamliyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabletlerin yarıdan bölünüp kullanıldığını biliyorum ama tablet+sirke mevzusunu ilk kez duydum. Bu yeni bilgi için teşekkürler☺️

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.