29 Eylül 2020 Salı

Erik Reçeli


Merhaba sevgili blog dostları, 
Bu aralar birikmiş tarif postlarından devam ediyoruz :) Bugün de sizlere çok sevdiğim bir erik türünün reçel tarifini aktarmak istiyorum. 

Şekerin en tatlı zehir olduğunu ve sağlığımız için kendisinden kesinlikle uzak durmamız gerektiğini aramızda artık bilmeyen yoktur sanırım. Bununla birlikte çocukluk alışkanlıklarını terk etmek pek de kolay olmayabiliyor. Aşırı düşkün olmayıp her gün yemesem de yine de arada bir reçel yemekten kendimi alamıyorum. Ve reçel deyince aklıma hep babaannemin çocukluğumda bahçemizden çıkan meyveleri kocaman tencerede reçel yapması  ve üzerinde biriken köpüğü bir tabağa alıp bana vermesi geliyor hatırıma:) Küçükken en sevdiğim şeylerden biriydi bu; babaannemi reçel yaparken izlemek ve çıkacak olan köpükleri biriktirip bana vermesini beklemek :)  Ben de bugün babaannemin usulü ile yaptığım erik reçelini sizlerle paylaşmak istedim. Fotoğrafta gördüğünüz bu erik rahmetli büyükbabamın bahçesinden. Çocukluğumdan beri çok severek yerim fakat cinsi nedir adı nedir tam olarak bilmiyorum açıkçası. Bu eriği henüz olmadan yeşil iken yemeyi seviyorum. Hatta o zaman tuza basıp yemesi bir ayrı güzel olur. Anlatırken bile ağzım sulandı :) Biraz erdiğinde böyle mor bir renk aldığında ise reçelini yaptığınız zaman harika oluyor. 


Ön aşamaları fotoğraflamayı unutmuşum, sizlere anlatayım. Babaannemin ölçüsü reçel yapılacak olan meyvaları bir tasın içerisinde ölçmek ve bir tas meyve için bir tas şeker dökmek. Ben de erikleri çekirdeklerini çıkarıp ay ay doğradım, sonra bu şekilde tas ölçüsüyle bir tas eriğe bir tas şeker olacak şekilde bir kabın içine alıp buzdolabına koydum. Normalde bir gece bekletmek yeterli olur derler ama açıkçası ben o sırada başka işlerim olduğu için 3-4 gün kadar buzdolabında beklettim. Bunun bir nedeni de şu, özellikle kayısı reçeli için bir yakınımızdan duymuştum buzdolabında bir hafta bile bekletenler oluyormuş ve ne kadar çok bekletirseniz reçel o derece güzel berrak ve erimemiş kıvamda oluyormuş. Bu sürenin ardından zaten reçel yapacağımız malzeme sulanmış oluyor. Tencereye alıp kaynatmaya koydum. 


Reçel kaynadıkça yüzüne harika renkte köpükler çıkıyor. Onları da alıp bir tasa koydum ve işlem sonunda çocukluk geleneği olarak bu köpüğü bir güzel yedim:) 

Şu rengin güzelliğine bakar mısınız! Rabb'im neler yaratıyor! 


Gerek rengi gerekse kıvamı olarak harika bir reçel elde ettim ancak burada bir tecrübe de edindim. İlk defa böyle bir reçel yaptım. Ve henüz olmadı sanırım biraz daha kaynatayım diye birkaç dakika fazladan ocakta tutmuştum. Meğerse o şekilde tutmak pek de iyi olmuyormuş. Reçelimin bu harika mor rengi ocakta biraz fazla kalınca sarıya dönüştü. Böylelikle bu tecrübeyi de edinmiş oldum. Kısmette varsa bir sonraki pişirmelere daha dikkatli olurum artık. 

Sizin en sevdiğiniz reçeller nelerdir? Siz de evde reçel yapar mısınız yoksa hazır almayı mı tercih ediyorsunuz? 


4 yorum:

  1. Elinize saglik Deneye yanila bulunuyor yollar...Ben de cok severim erik recelini Son yillarda en cok yaptigim recel.Sakizli bademli guvem karisik zencefilli... Denemeler suruyor.Ama Bizim Pastane blogundan ogrendigim bir sey de( o da bir Fransizca kitaptan ogrenmis) receli bir posta kaynattiktan sonra 1 gece buzdolabinda bekletip ertesi gunu yeniden kaynatmak.Kivami daha guzel oluyor.Meyvenin pektini ortaya cikiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bloğuma hoşgeldiniz. Zencefili de çok severim, sizin zencefilli reçel tarifinizi okumak isterdim ancak sanırım bloğunuz yok. Bahsetmiş olduğunuz iki kere kaynatma mevzusunu da duymamıştım. Blog dünyasından insan sürekli bir şeyler öğreniyor:) Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Her zaman beklerim🙂

      Sil
  2. Rica ederim.Meyvelerin kendi tadi kokusu ve rengi oncelikli olarak sade recellerini yaptiktan sonra az az da boyle cesitlemeler yapiyorum.Zencefili limon kabugunu rendeleyerek az miktarda eklemistim.
    Benim recellerim de sulu kaldigi icin uzuluyordum.Cok kaynatinca fazla seker koyunca rengi ve tadi bozuluyordu.Iki kere pisirme bu konuda denemeye deger. Cunku receller renkleri itibariyla sofraya cam kasede gelmesi gereken akiskan mucevherler benim icin.
    Bilgi veren herkes degerli.Ben de tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fazla kaynayınca kesinlikle rengi bozuluyor, tecrübeyle sabit :) Reçel bulanmamış, cam gibi rengi olan, kıvamı yerinde olmalıdır. Reçel yaparken içine zencefil ve limon kabuğu rendelemek harika fikir. Verdiğiniz tüm bilgiler için çok teşekkür ederim :)

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.