24 Ekim 2018 Çarşamba

İlk Peçete Dekupaj Çalışmam

Merhaba sevgili blogum :) 

Peçete dekupaj çalışmaları hep ilgimi çekiyordu. Görmek istemediğiniz yahut görmekten sıkıldığınız yüzeyleri seveceğiniz desenlere bezemenin kolay yolu. Yapması da bir hayli keyifli. Hal böyle olunca peçete dekupajı için gerekli malzemeleri edinip kolları sıvadım. Öncelikle ablam bizim sıvı sabunluğa dekupaj yaparken onu izledim. Ardından internetten dekupaj adımlarına baktım. Ve sonra ilk çalışmamı yaptım. İşte sonuç:



Dekupaj için gerekli malzemeler transfer yapılacak bir yüzey, seçtiğiniz desende bir peçete, akrilik ahşap boyası, transfer tutkalı, su bazlı parlak vernik ve fırça. Ben 25 numaralı fırça kullandım. Fırçanın yumuşak olması olumlu bir özellik. Alırken buna dikkat ederseniz iyi olur. 


Ve işte kutunun ilk hali. 

Dekupaj şöyle uygulanıyor:
Öncelikle seçtiğiniz renkteki boya ile transfer yapacağınız cismi boyuyorsunuz. Fakat seçtiğiniz renge göre ve kutudaki desene göre birkaç kat yapmanız gerekebilir. Ben beyaz boya kullandım ve bu çay kutusu tek katla tabi ki kapanmadı. Mecburen her katın kurumasını bekledikten sonra bir kat daha boyayarak birkaç kez bu işlemi tekrarladım. Daha sonra boyanın tamamen kurumasını beklemeniz gerekiyor. Bu esnada peçetenin transfer edilecek katını yani desenleri bulunan en üst katını nazikçe ayırın. Çok ince oluyor peçete katları. O yüzden dikkatli bir şekilde ayırın ki yırtılmasın. Boya tamamen kuruduktan sonra yüzeye bir kat tutkal sürüp ayırdığınız peçeteyi çok dikkatli bir şekilde yapıştırın. Bu işlemi yaparken hava kabarcığı kalmaması için dikkat etmeniz gerekiyor. Yapıştırmak üzere peçeteyi elinizle yüzeye koyduktan sonra fırçanızla da üzerinden tutkalla geçeceksiniz. Güzelce yapıştığından emin olduktan sonra kuruması için tekrar bir kenara koyun. Tabii bu aradaki her işlemde fırçanızı hemen yıkamanız gerekiyor. Çünkü boya olsun tutkal olsun fırçada donabilir. Ben dekupaj yaparken yanıma küçük bir kapla su alıyorum ve işi biten fırçayı hemen onun içine koyuyorum. Ortalığı toparladıktan ve kabımı kurumaya bıraktıktan sonra gidip fırçayı güzelce yıkıyorum. Bu şekilde fırçamda hiçbir sorun olmadan uzun zaman kullanabiliyorum. Yapıştırdığınız peçetenin tutkalının da tamamen kuruduğundan emin olduktan sonra üzerine bir kat parlak vernik sürüp bu kez de onun kurmasını bekleyeceksiniz. O da kuruduktan sonra işlem tamam. Artık kutunuzu ya da transfer yaptığınız cismi iyi günlerde kullanmak kalıyor geriye :) Ve işte sonuç:


Testi görünümündeki bu bardağımı ise Konyamızın meşhur Sille'sinden aldım. Bu taraflara yolunuz düşerse Sille'yi gezmeden sakın ayrılmayın. 
 Yeni bir yazıda görüşmek ümidiyle. Ümit hep vâr olsun. 


6 yorum:

  1. Ellerine sağlık güzel olmuş. Bir ara ben de heves etmiştim ama bu sıralar herşeyi bıraktım. Kışın belki yapabilirim tekrar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaparsan hosuna gider diye dusunuyorum. Bana cok iyi geldi :)

      Sil
  2. Merhaba sevgili arkadaşım,
    Ben de inan seni merak ediyordum. Instagram profillerini kapattın mı? Nereden ulaşabilirim ki derken çok şükür blog sayesinde bulduk birbirimizi.
    İnşallah iyisindir. Çok mutlu oldum tekrar iletişime geçebildiğimize.
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Üzerinde düşünülen ancak aniden sonuca varıp uyguladığım bir karar ile iki Instagram hesabımı da kapattım ileride bir gün açmak düşüncesi ile. Ancak o gün ne zaman açıkçası bilemiyorum. O kadar ani oldu ki giderken sevdiklerime söyleme imkanı bile bulamadım. Fakat ilk günden beri Allah biliyor sürekli aklımdaydın. Başkalarını belki çok füşünmedim, Allah biliyor :) Ama en azından sana bir haber edip gitmek isterdim, hep içimde kalmıştı. Neyse ki buradan buluştuk çok şükür :) Instagram'ı bir gün tekrar açmak isteyip istemediğimden de çok emin değilim aslında. Ancak bu sabah kendi içimde bu konuyu şöyle bir düşündüm ve dedim ki kendime "Hayır, Spocky'nin fotoğraflarını görmeden uzun süre dayanamam. sadece onu görmek için bile bir gün Instagram'ı tekrardan açacağım." :)))

      Sil
  3. En doğrusunu gönlün bilir, ne vakit istersen o vakit gel aramıza. Ama blog sayesinde iletişimimiz devam edebildikten sonra ben mutluyum. Arada sana Spocky'nin fotoğraflarını gönderirim:)))) Iyisindir inşallah. Çok sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elhamdülillah iyiyim. Arada canım Spocky'min fotoğraflarının Geleceğini duydum daha iyi oldum:))) iletişimimiz bir şekilde kopmadıktan sonra ben de mutluyum çok şükür :)

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.