29 Mart 2012 Perşembe

NE BULURSAN KURABİYESİ =)


Bir davette yeyip beğendiğimiz, fakat tarifini alamadığımız, ancak içine ne bulursa konduğunu duyduğumuz bir kurabiye vardı. Bir akşam tatlı krizindeyken kalktım evde ne varsa koyup içine yapayım dedim. Ölçüsü yok. Malzemelerin kimini göz kararı ekledim, kimini evde kaldığı kadar. Sadece yağı biraz fazla kaçırdım fakat geri alma imkanım da olmayınca kurabiyelerim bisküviye dönüştü =) Siz ister çok yağla yayvan bisküviler isterseniz de az yağla toplu kurabiyeler yapın. Biz bu halini çok sevdik. Hele Hamza paşamın hem öğlen hem de akşam "teyze mama" deyip tüm kurabiyelerimi lüplettikten sonra yemek yemediğini duyunca, onun beğenmiş olmasına daha da bir sevindim. Yavrum hâlâ onlara kurabiye götürdüğüm boş kabı gösterip "teyze mama" diyor =) İşte tarifimiz:


* 2 yumurta
* Toz şeker
* Zeytin yağı
* Susam
* Kuş üzümü
* Çekirdeksiz üzüm
* Kuru neskafe
* Kuru siyah çay
* Damla çikolata
* Tarçın
* Süt ya da yoğurt
* Kabartma tozu
* Un
* Buğday nişastası

Tüm malzemeler yoğurulup şekil verilerek tepsiye dizilir. Ve fırında pişirilir. Hepinize sevgilerimle.

10 yorum:

  1. Cidden ne bulursan koymuşsun:)) Çocuklar için de vitaminli olmuş. Bizim yerimize de Hamza Bey'i öp lütfen hem de gıdığından

    YanıtlaSil
  2. Mutlulukla =) Hem de hemen bu akşam inş =) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. kurabiyeleri ilk yapanlarda ellerine ne geçtiyse koymuşlardır,tariflerde böyle çıkmıştır:)buda senin patendinde olsun,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili arkadaşım nasılsın geldin gittinmi urfaya bu yıl inşallah daha gelmedin beni görmeden gidemezsin Allaha emanet ol

    YanıtlaSil
  5. Ehlikeyf, Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Keyfeseyran, yok gelmedim henüz. Genelde Ramazan'dan sonra geliyoruz. Gelince kısmetse Neşe ve seni görmeden dönmek istemem. Neşe'nin de sesi soluğu çıkmıoyr kaç zamandır. İnşaAllah iyidir o da.

    YanıtlaSil
  7. Âwdil, sana da bakması kaldı =) Hakkını helal et =)

    YanıtlaSil
  8. en güzel tarifler böyle oluyor galiba benim özenerek yaptıklarımdan daha çok beğenilebiliyorlar : ) hele tatlı yeğenin sevmesi dünyaya bedel değil mi ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. Mine kesinlikle haklısın. İşin en tatlı yönü onun beğenmesi =)

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.