16 Aralık 2010 Perşembe

YİNE AŞURE, YİNE KERBELÂ

Merhaba Arkadaşlar,

Bugün Muharrem'in 10'u. Yani Aşure Günü. Yani hem pek mübarek durumların olduğuna sevindiğimiz (Hazreti Adem ve Hazreti Havva'nın dualarının kabul edilişi gibi) hem de Kerbelâ olayından dolayı parelendiğimiz bir gün. Cenab-ı Hak cümlemizi bu günden hakkıyla istifade edenlerden eylesin. Bu özel günde ben de dualarınıza talibim.

Kerbelâ olayı için “ciğersûz hadise” denir. Hakikaten de öyle değil midir? Hangimizin ciğeri yanmaz ki Hazreti Hüseyin deyince? Hangimizin gözleri dolmaz ki Kerbelâ deyince?

Bu olay bize çok dersler vermektedir. Örneğin bir alimden bir zalim sözünü doğrulamaktadır. Hazreti Muaviye, Efendimiz’in (Sallallahu Aleyhi Ve Sellem) “her biri yıldızlar gibidir” diye adlandırdığı Sahabîlerinden birisidir. Ve oğlu Yezid’i, “başa geçince şu dört kişiyi sakın sana biat için zorlama” diye uyarmıştır. O dört kişiden birisi de Hazreti Hüseyin’dir. Ancak Yezid baba sözü dinlememiş, yemeden içmeden ilk iş bu dört kişiyle uğraşmıştır. Şimdiye kadar çok dinledim Kerbelâ olayını. Ancak geçen gün dinlediğim kadar muhteşemini hiç bir yerde duymamıştım. Olayın görüntüsünü bırakıp, hadisenin özüne inmiş. Her perşembe akşamı saat 20.00 gibi Hilal TV’de yayınlanan Suffa Mektebi adlı bir program var. Bu programın eski bölümleri de internetten izlenebiliyor (youtube,vs…). Ablam oradan Kerbelâ sohbetini açtı, beraber dinledik. Şimdiye kadar Kerbelâ’yı hiç böyle güzel anlamamıştım. Kesinlikle herkese tavsiye ederim o sohbeti bulup dinlemelerini. Meğer ne derinlikleri, ne geçmişi varmış bu olayın… Hatta Cahide Abla sağolsun bununla ilgili bir link eklemiş. İsterseniz aramayın, direkt buradan açın.

Bir de Canım Urfam’ın başarılı grubu Grup Dergah var. Onların seslendirdiği Kerbelâ İlahisini/ağıdını da dinlemenizi tavsiye ederim. İnsanın yüreğini söküp atıyor sanki o sözler…

Cenab-ı Hak rahmet eylesin Hazreti Hüseyinimiz’e ve diğer şehitlere. Bizleri de şefaatlerine nail etsin. Aminn.

6 yorum:

  1. Her gün aşura,her yer Kerbela!
    Rahman c.c Hz Hüseyin ve tüm şehitlerimize sonsuz rahmet eylesin.Bizlere de Kerbela ruhunu içimize çekip,damarlarımıza dek hissedebilmeyi nasip etsin.Fi Emanillah..

    YanıtlaSil
  2. selamuyn aleykum.

    muharrem ayi denince genelde insanlar midesini dusunur oldu,asure tarifleri aldi basini gidiyor:)halbuki hz. Huseyinden,kerbeladan daha cok soz edilmeli.senin anlattigin videoyu sanirim Muhammed Emin yildirim hoca,genc,sakalli bir hoca anlatiyor.tane tane sanki yurege ilmek atar gibi anlatiyor.bende hilal tvde bir iki kez dinlemistim.Birde Mustafa islamoglundan dinleyebilirsen onuda dinlemeni tavsiye ederim.nihat hatipogluda guzel anlatiyor.bence kerbela olayi ni cogu insan tam olarak bilmiyor ve yarim yamalak anlatiliyor.bu 3 sahistan dinleyenlerin epeycene bilgilenecekleirni dusunuyorum.

    rahmana emanetsin.hayirli gunler Aslihan.

    YanıtlaSil
  3. s.a. canım bende bugün m.islamoğlu'ndan dinledim bir video gerçekten çok güzel..öpüyorum çok

    YanıtlaSil
  4. Cümleten Ve Aleykum Selam,
    Güzel dualarınıza amin diyorum arkadaşlar.
    Anlayamazsın ne güzel seni burada görmek. İnş hepiniz iyisinizdir.
    Bu arada dün Kanal 7'de Ömer Döngeloğlu Kerbelâ'yı anlattı. Hem ağladı hem ağlattı. Tam Hazreti Hüseyin'in şehit edilişini anlatacaktı ki program süresi bitti. Haftaya perşembe akşamı devam edecek inş. Onu da bulup dinlemenizi öneririm.Çok güzeldi anlatımı.

    YanıtlaSil
  5. Kufe
    Kerbela
    Hz. Hüseyin

    Ve Aşura...

    içimi cız ettirdi bu sene daha da derinden.

    YanıtlaSil
  6. Hilal Abla, bu yıl bu sohbeti dinlediğimiz için olabilir bu etkileniş. Daha iyi anladık çünkü. Ben de daha fena oldum bu sene.

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.