2 Şubat 2019 Cumartesi

Amazon.com.tr de Başıma Gelenler! Kesinlikle Uzak Durun


Merhaba sevgili blog dostları. Sınavlar ve ardından uzun bir hastane dönemi derken bir süredir yine bloguma yazamadım. Daha tatlı sevimli bir konu ile sizlerle olmak isterdim. Ancak maalesef Amazon.com.tr sitesinde başıma kötü bir olay geldi. Sizlerin de benzer şeyleri yaşamamanız için bu olayı paylaşmak istedim. 


Amazon com.tr sitesinden kargo bedava kapsamında sipariş verdim. Gerekli sepet tutarına ulaştığım anda kargonuz ücretsizdir diye yazı çıktı ekranda. Siparişi oluşturduktan sonra bir kısmının Amazon bir kısmının başka bir satıcı tarafından gönderileceğini öğrendim. Öncesinde buna dair en ufak bir bilgilendirme gelmedi ekrana. İnternetten yaptığım alışverişlerde farklı bir kullanıcı siparişi gönderecekse bu kullanıcının kim olduğu, aldığı müşteri puanları ve kargo politikası hakkında her zaman ayrıntılı bilgi ile karşılaştım. Fakat Amazon sitesinde farklı bir kullanıcının göndereceği bilgisi dahi karşıma çıkmadı. Ben bunu siparişi oluşturduktan sonra parçalı gönderim yapıldığında öğrendim. Alışverişim kargo bedava kapsamında olmasına rağmen diğer satıcı siparişimi alıcı ödemeli göndermiş. Annem de durumu bilmeyince kargo parasını ödeyip teslim almış. Kargo bedava kapsamında yaptığım alışverişten haksız yere alınan kargo bedeli iadesi için amazonla defalarca iletişime geçmeme rağmen sorunumu çözmediler. "Bu olay satıcı kaynaklı, biz bir şey yapamayız" dediler. İyi ama biz zaten satıcıya değil amazona güvenip de veriyoruz siparişi. Müşterinin arkasında duramayacaksınız ne için varsınız? Satıcı haksız yere alınan kargo parasının savunması için ürünün aslında benim aldığımdan 2 katı fiyatta olduğunu, nasıl olduysa sisteme girerken ürünü yanlış girdiğini, fakat bu yanlışlığı nasıl yaptığını kendisinin de anlayamadığını, dolayısıyla verdiğim kargo parasını ürün bedeline saymam gerektiğini  söyleyen trajikomik bir cevap gönderdi! Ayrıca paketi açınca içinden çıkan ürünün ezilmiş ve kullanılamaz durumda olduğunu gördüm ve iade ettim. İade bedeli olarak sadece ürün ücreti gönderildi. Fazladan alınan kargo parası iade edilmedi. Üstüne üstlük satıcı bozuk çıkan ürününü iade için gönderdiğimde kargo bedelini niçin kendi cebimden ödemediğimden şikayet edip "Sen de karşı ödemeli göndermişsin. Bunu ona say say." diyecek kadar ileri giden bir cevap gönderdi! Satıcı  bu şekilde konuşma gücünü nereden alıyor derseniz tabiki de müşterisinin arkasında durmayan amazondan alıyor! Amazon'la tekrar iletişime geçip bunu bildirmeme rağmen hiçbir şey yapmadılar. Elimizden bir şey gelmez dediler. Tek yaptıkları önceki başvurumda hesabıma tanımlanmış 10 liralık indirim çekinden büyük bir lütufmuş gibi defalarca bahsetmeleri oldu! Kandırıldığım ve üstüne hakarete uğradığım bir siteden tekrar niçin alışveriş yapıp da bu hediye çekini kullanayım ki? Ayrıca Amazon'un müşteri hizmetleri yetkilileri de birbirinden farklı konuşuyorlar. Görüştüğüm bir önceki temsilci "Hiç merak etmeyin, satıcı kargo bedelini iade etmese bile biz Amazon olarak iade ederiz. Sizi mağdur etmeyiz." demişti. Bir sonraki ise "Amazon olarak bizim öyle bir yetkimiz yok, kesinlikle iade yapamayız. Elimizden gelen bir şey yok." dedi.

Sipariş verirken müşterisini yanıltan elektrosepeti adlı firma için yorum yapmak istediğimde ise Amazon sistemi yorumumu kabul etmedi. Nedenine gelince elektro sepetinin elinde bu ürün güya tükenmiş. O yüzden sistem yorumumu kabul etmiyormuş. Nasıl garip bir sistemleri varsa artık! Sonuç itibariyle kitap satış siteleri olsun diğer alışveriş siteleri olsun tükenmiş bir ürün için bile her sitede gayet rahat bir şekilde yorum yapılabiliyor. Şu an elektrosepeti adlı satıcı tarafından mağdur edilmememe rağmen hakkında yorum dahi yapmama izin vermiyor Amazon sitesi.

Benden alınan kargo parası atla deve değil  Fakat burada miktar hiç mi hiç önemli değil. Eğer alınan Kargo Bedeli 10 kuruş olsaydı da yine hakkımı arardım. Önemli olan bir haksızlık yapılmış bir hak ihlali yapılmış olması. Üstelik daha da ileriye gidilerek satıcının müşteriyle adeta alay etmesi. Fakat tüm bunlara rağmen Amazon kesinlikle mağduriyetimi gidermedi ve dönüp dolaşıp elimizden hiçbir şey gelmez demekle yetindi. Başka bir sitede elektrosepeti adlı kullanıcıya ola ki denk gelirsiniz, bilginiz olsun diye söylüyorum, bir İzmir firması idi. Paranızla mağdur olmak istemiyorsanız kesinlikle uzak durmanızı tavsiye ediyorum. 

Gerek amazondan gerekse elektrosepeti adlı kullanıcıdan uzak durun ki mağdur olmayın. Amazon adına güvenip  sipariş vermiştim ancak boş bir firmaymış! 

Tatlı sevimli yeni bir yazıda görüşmek ümidiyle  Umut hep vâr olsun  



4 yorum:

  1. Yazının başında "uzun bir hastane dönemi" demişsin, öncelikle çok geçmiş olsun güzel kardeşim.
    Rabbim acil şifalar ihsan etsin, İnşaAllah önemli bir durum yoktur.
    İnternetten yapılan alışverişlere hiç cesaret edemiyorum.
    Fakat bazı konularda yapılan indirimler, kolaylıklar ve bulunduğun yerde o ürünün olmaması, internet alışverişini cazip hale getiriyor.
    Amazon gibi büyük bir kuruluşun verdiği sözün arkasında durmasını beklerdim.
    Hakkımızı aramak hepimizin en doğal hakkı fakat çoğumuz "amaaan boşver, şimdi kim uğraşacak" diyerek konuyu kapatıyoruz.
    Sorunun üzerine gittiğin için seni tebrik ediyorum, İnşaAllah en kısa zamanda güzel sonuca ulaşırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Muhterem ablacığım. Sana şimdi mail atacağım inşaAllah sağlık durumumla ilgili.
      Amazon konusunda hafta sonu dahi yazışmalarım devam etti. Ancak maalesef ki çözüm sunan bir firma değil. Yurt dışındaki genel merkezlerine dahi yazdım. Onlara yazdığım (.com) mesaja Almanya müşteri hizmetlerinden (.de) cevap geldi, ne alakaysa :) Her şeyi garip bu firmanın. Gelen cevap da diyor ki biz sadece Almanya müşterileri ile ilgileniriz, siz Türkiye'ye yazın. Türkiye'ye zaten defalarca yazdım fakat çözmediler. Ben genel merkeze yazmıştım diyorum, dönüp dolaşıp aynı şeyi söylüyorlar. Kesinlikle çözümsüz bir firma. Ayrıca başıma bu olay geldikten sonra şikayet sitesine yazarken orada amazonla ilgili yazılan diğer şikayetleri gördüm. Özellikle bu ocak ayı içerisinde o kadar çok şikayet gelmiş ki amazon adına kartımdan bilgim dışında para çekilmiş diye, bunu da görünce tedirgin oldum açıkçası. Alışverişi yaptığım kartı hemen kapattırdım başıma bir sıkıntı daha gelmesin diye. Şimdiye kadar internetten çok alışveriş yaptım. Yurtdışı sitelerinden bile aldığım oldu. Ancak böylesi bir olay yaşamamıştım. Amazon deyince çok büyük sanıyor insan ama tamamen fos bir firma imiş meğerse. Neyse ne diyelim, Allah bir daha böyleleriyle karşılaştırmasın :)

      Sil
  2. Buna benzer bir sey n11.com'da yasadim birkac yil önce.
    Bebegim dogduktan sonra dışarı çıkamadığım icin internetten alis veris yaptim bir süre. N11'de bebek icin badi-zibin-salvar takim gördüm. Salvar her sitede yoktu, orda da araya araya zor bulmustum. Rengi, modeli cok güzel şık bi seydi. Kumasi, sitede yazdigina gore bebek icin uygun pamuklu kumasti. Siparisi dogru bir sekilde verdim. Gelen ürün, istedigim bedenin bir küçüğü ve salvarin kumasi da bildigimiz %100 naylondu, etikette de yaziyordu.
    Hemen n11'e ilettim, saticiyla aramda çözmem gerektigini söyledi, kendisi sıyrıldı. Satici magazaya hem n11 uzerinden hem kendi e-posta adresi üzerinden mesaj gönderdim, cevap yoktu. N11'e tekrar yazdim, o magazayla calismasinlar artik diye.
    Siparisle ilgili otomatik anket geliyordu oraya da not düştüm bu durumu. Bir iki tane "ilgilenecegiz" cevabi geldi ama bir sey yapan olmadi.
    Sonra n11 sitesinde ayni magazanin sayfasina baktim, satacagi son 3-5 ürünü ekrandan kaldirip kaybolmustu. Sinirimden bir daha da n11'e bakmadim. Zaten kötü bir siteleri var, 2 saatte yuklenmiyor bi de ona sinir oluyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninki de kötü bir tecrübe olmuş. Geçmiş olsun. Müşterisinin arkasında durmayacak firmalar hiç olmamalılar bence. Ben de bugün n11 den bir sipariş vermiştim ve şimdi yorumunu gördüm. İnşaAllah sıkıntısız bir şekilde gelir siparişim :)

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.