4 Ocak 2013 Cuma

İnegöl Ekmeği (Hiç Gördünüz Mü?)

Hayırlı cumalar,

İnegöl Bursa'nın şirin ve gelişmiş ilçesi. Anneannemin oralı olması münasebetiyle çocukluğumun pek çok yaz tatilini İnegöl'de geçirmişimdir. İlçeye iner inmez ilk duyduğunuz şey, İnegöl'ün o kendine has kokusudur. Kereste ile karışık canlı ağaç kokusu. Anlatılmaz gerçekten...

İnegöl deyince herkesin aklına hemen köftesi gelir. Ancak ilçeye gidenlerin muhakkak bileceği bir husus daha vardır; İnegöl Ekmeği. Evet, pek çok şehrimizde meşhur ekmekler vardır. Güzeldirler de. Trabzon'dan Afyon'a pek çok farklı ekmek tattım. Ancak İnegöl ekmeği kadar burcu burcu kokan, güzel bir ekmek görmedim. Bu benim damak tadım tabi. Hani insanlar bir yere gidince "dönerken sana ne getireyim?" diye sorar ve farklı farklı cevaplar alırlar ya, annem İnegöl'e her gidişinde ben sadece ekmek isterim =) Zaten o da bir hayli fazla getiriyor =) Derin dondurucuya stok yapıyoruz. Yiyeceğimiz kadar çıkarıp eskitmeden taze taze tüketmiş oluyoruz.

İnegöl'ün ekmekleri odun fırınlarında pişer. Ekmeğe dışarıdan bakınca "bu kadar kalın ve büyük ekmek pişmez, içi hamur kalır" diye düşünebilirsiniz. Ancak tam aksine, çok güzel bir şekilde pişmiştir ekmekler. Kimisi Trabzon ekmeği gibi yuvarlak olur, kimisi ince upuzun olur. Kimisi çiçek gibi kimisi de daha farklı. Bir çok çeşidi olur İnegöl ekmeğinin. Tuzlu-tuzsuz-sodalı-kara ekmek-tava ekmeği-haşhaşlı ekmek gibi...

İnegöl'e gidip şöyle bir gezme fırsatı bulan kimseler; muhakkak Çifte Fırın, Karadeniz Fırını ya da Salimler'den en az birini görmüştür. Aşağıdaki resimler annemin son gidişinde getirdiği ekmeklere ait. Salimler'den almış. Zaten son zamanlarda hep Salimler'den alıyor. Ekşi mayalı, tadı muhteşem, missss gibi kokan ekmekler. Sizlere tavsiyem, İnegöl'e giderseniz muhakkak kara ekmeklerinden alıp tadınız.

Bu arada şunu ekleyeyim, bloğumda Allah rızası için bazı paylaşımlarda bulunuyorum. Ben faydalandım, insanlar da faydalansın ya da ben bundan zarar gördüm, başka kimse zarar görmesin diye yazıyorum bazı yazıları. Ancak buna rağmen bazı sitelerde hakkımda yazılan sui-zanları gördüm. Kendilerine İslami forum sitesi diyen bir sitede, hiç birini tanımadığım insanların arkamdan atıp tuttuklarını okumuştum. Ne ben onları tanırım ne onlar beni. ama Erpiliç hakkındaki yazımı forumlarında paylaşıp "kim oluyor bu Aslıhan? Kesin Erpiliç'ten bir rantı var." falan diye başlayıp bir sürü yazışmışlar =) Ben o yazımı, yaptığım teknik gezi neticesinde mühendis gözüyle bir firma diye yazmıştım ve niyetim sadece insanları Allah için bilgilendirmekti. Erpiliç'ten bir kişiyi ne tanırım ne ederim. Ama zamanımız öyle kötüleşmiş ki, bir insan / kurum hakkında güzel sözler söylüyorsanız hemen "kesin bir çıkarı var" diye yaftalanıyorsunuz. Ayrıca ironiye bakar mısınız; İslami forum sitesi ama İslam'ın yasakladığı sui-zannı yapıyorlar =) Ne deyim, Allah ıslah etsin. O hesap, burada İnegöl ekmeğini tanıtıp fırın adlarını yazdım diye birileri bunu da reklam filan sanır, nemelazım =) Baştan söyleyim, kendi birikimimi paylaşıyorum sadece. Zaten paylaşımımdan İnegöllülerin ve fırıncıların da haberi yok =)=)

Ve işte resimlerimiz:

 Ekmekler tezgahta dururken.


Burada boyunu göresiniz diye annem ekmekleri tuttu. Dikkat ederseniz ekmeğin boyu annemin neredeyse belini geçiyor. Annem 1,68m boyunda.

Burada da boyu daha iyi farketmeniz için çamaşır makinasının yanına tuttuk ekmekleri.

Yeni bir yazıda görüşmek ümidiyle. Umut hep vâr olsun.

20 yorum:

  1. Karşıdan bakınca çok iyi piştiği belli oluyor, odun ekmeği çok güzel olur, evet İnegöl Köftesi meşhur ama ekmeğini ilk defa duyuyorum, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Saklı bir cennet gibidir inegöl...emeğinide ben bilir...

    Şahsen ben senin gezi yazılarını ilgi ile takip ediyorum. Bahsi geçen konu da pek canını sıkma... :)

    YanıtlaSil
  3. ah canım benim bilmem mi ben ki 5den 11.sınıfı yani liseyi bitirene kadar inegölde yaşadım 84-91 yılları arasında.. hayatımın en güzel yılları idi diyebilirim.. bol bol kavaklık günebekan tarlaları içinde gezdiğimiz günlerimiz oldu.. mayalı ekmekler tabiki vurucu, heleki haşhaşlı ekmekler muhteşemdir.. o zamanlar baton ekmeklere biz baston ekmek derdik ya bu uzunların francala gibi yapılmışları.. annem çarşıdan gelirken getirir içine ne bulursak koyar yerdik! salça, kavrulmuş kıyma, peynir favorilerimizdi.. ah o günler ah..

    YanıtlaSil
  4. Fadiş Hanım, umarım bu ekmeklerden tatmanız kısmet olur. Gerçekten çok güzeller =) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Muhterem sen de bulundun demek İnegöl'de. Güzel ifade etmişsin. Gerçekten saklı Cennet. Hem kendisi, hem çevresi. Asar, Cerrah, Oylat daha nereler nereler...

    Yok ya Hu takmıyorum da üzüldüm o insanlar için. Tanımadan birinin arkasından atmak... Ne deyim, Allah (cc) hidayet versin.

    Muhterem, bir ara İnegöl'den bahset sen de. Unutma =)

    YanıtlaSil
  6. Nilgün sen de İnegöl'de yaşamışsın, bak bunu bilmiyordum. Ekmeğin içine salça sürmekten hariç bir de İnegöl'ün meşhur salçalı tostu var bilirsin. O da muhteşem olur =) Zaten salçalı tostu İnegöl'den başka yerde bileni görmedim =) Aaahhh ah ne hatıralarım var İnegöl'de...

    YanıtlaSil
  7. İnan hiç görmedim eminim dediğin gibi tadı da güzeldir. Çocukken bizde ekmeğe salça sürerdik, hayatımın en tatlı atıştırmalıklarından biri olmuştur.
    Seninle ilgili konuşanlarada, yorum yapanlara da üzülme! Rabbim senin niyetini biliyor. Sayende helal gıda nedir öğrendim. Bazı markalar hakkında bilgi sahibi oldum. Senin ne kadar araştırmacı ve paylaşımcı olduğunu biliyorum. Keşke sohbet ortamımız her daim olsa da senin bilgilerinden faydalansam.
    O yüzden boşver, sen faydalı olabildiğin kişileri düşün ve kulağına gelen vızıltıları umursama!

    YanıtlaSil
  8. İnegöl'de salçalı tost, Konya'da salçalı baharatlı ekmek =) Salçalı ekmek çocukluğumuzun baş tacıydı hakikaten.

    Nadire çok sağol. Hem mahcup oldum hem çok sevindim düşüncelerini okuyunca. Allah razı olsun. Faydalı olabildiysem ne mutlu bana. Hakikaten sizlerle sık görüşebilmeyi ben de çok isterdim. Keşke eskisi gibi bir araya gelip oturabilsek =)

    YanıtlaSil
  9. OOOO NASIL EKMEK ÖYLE...MAŞALLAHHHH MAŞALALHHHHHHHHHH....

    YanıtlaSil
  10. HOPPALAAA o zaman hiçbirimiz günlük tutmayalım neyse takma böyle şeyleri desem de olmuyor biliyorum insanın aklı kayıverip canı sıkılıveriyor işte...
    ya bu arada hiç duymamıştım ben ekmeğini köftesi malum da teşekkürler canım gidersem ilk tadına bakacağım olacak ekmeği

    YanıtlaSil
  11. Aslıhan cım,
    İnagöl bize oldukça yakın ama inegöl ekmeğini ilk defa görüyorum!! Odun fırınında pişen ekmekler gerçekten de farklı oluyor. Bir de karadenizli ustaların ekmeği başka! Babamın dediğine göre, bizim ekmek aldığımız karadeniz fırınında yapılan ekmeklerin unu karadenizden geliyormuş. Ben mısır ununu da köylü pazarından karadenizli amcalardan alırım, sanki daha güvenilir gibi geliyor bana :)
    Canım, 2013 yılının hayırlı ve güzel geçmesini de temenni ederim, Rabbim ümit ettiklerimizi hayırlısı ile hepimize nasip etsin...

    YanıtlaSil
  12. Zeynep, hakikaten maşaAllah denecek ekmekler =)

    YanıtlaSil
  13. Mineciğim ne deyim, Allah hidayet versin bu tiplere. Evet bu ekmeği kesinlikle tatmalısın =)

    YanıtlaSil
  14. Ablacığım öyle gerçekten. İnegöl'de de Karadeniz fırını meşhurdur. Bir de Akçaabat fırını var. Aklında olsun. Bir hafta sonu giderseniz muhakkak al tat derim.
    Aminnnn. Allah razı olsun Ablacım. Ne güzel dua bu =) Seviyorum seni.

    YanıtlaSil
  15. Bir İnegöllü olarak yazınızı ilgiyle okudum ve çok beğendim.Benimde "Eski İnegöl" adında eski İnegölü ve eski İnegöllüleri tanıtan blogum var yazınızı blogumda paylaştım blogunuzu kaynak göstererek.Blogunuzu da takibe aldım.Madem anneanneniz İnegöllü, sizde İnegöle gidip gelmişliğiniz var.İnegölde de mutlaka güzel anılarınız vardır.Sizde benim blogumu takibe alırsanız bundan çok memnun olurum.Sağlıcakla kalın. Blogum: http://eskiinegol.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  16. Merhaba. Yazımı paylaştığınız için teşekkür ederim. Sürpriz oldu bana :) Bloğunuzu ilgi ve merakla takibe aldım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim blogumu takibe aldığınız için.Yalnız bir sorun var heralde sizin benim blogumda size ait olan yazıya yorum yaptığınız bildirimi mailime geldiği halde o yazınızın olduğu paylaşıma girdiğinde yorumunuz görünmüyor maalesef.Tekrar o bölüme yorum yazarsanız sevinirim. O kısma ait blog url'si: http://eskiinegol.blogspot.com.tr/2018/02/inegol-ekmegi-hic-gordunuz-mu.html

      Sil
    2. Niçin öyle oldu anlayamadım. Şimdi tekrar bıraktım. Umarım görünüyordur :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim "Urfa Tutkunu" evet şimdi yorumunuz görünüyor.Bizde sizin "ESKİ İNEGÖL" blogunda yorumunuzu görmekten ve blogumuzu takibe almanızdan onure olduk size çok teşekkür ederiz.

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.