17 Ocak 2013 Perşembe

İki Aşk

Ben Aslıhan'dım. Yalnızlığı çok seven ama buna rağmen sık sık yalnızlıktan bunalan bir kul... "Yalnızlık paylaşılmaz, paylaşılsa adı yalnızlık olmaz"ı tüm benliğinde idrak etmiş bir kul... Urfa'ya tutkun, onunla nefes alan ve hayatına ondan başka aşk girmemiş bir kul... Ama bir gün, Aslıhan olarak uyanıp bambaşka biri olarak uyudum. Bir ikindi vakti hayatıma bir güneş doğdu. Sarı paşam, bal oğlum, kaymağım geldi. Aslıhan olarak uyanan ben, o gün Aslıhan Teyze oldum. Biliyordum. Bundan sonra hayatım asla eskisi gibi olmayacaktı. Yapıp ettiklerime, konuşup düşündüklerime kadar her şeyi iki kez düşünmeliydim artık. Zira yanımda, hayatı görerek öğrenecek olan bir melek vardı. Gördüğünü örnekleyecek, belki model alacaktı. 

Kaymağımla hayat hakikaten çok farklı oldu. Böbrek hastalığına yakalandığım ilk gün - o daha 1,5 yaşındayken - üstümü örtmem için battaniyeyi bana uzatışını hep gözlerim dolarak hatırladım. Onu görmediğim bir iki gün boyunca özlemden duramadığımda bizdeki kıyafetlerine sarılarak uyudum. Böbrek hastalığından sonra kokulara dayanamayan ve kokudan fenalaşan ben, onun kokusunu içime çekerken hiç daralmadım. Adeta nefesim genişledi. Ne kadar yorgun olursam olayım, beni çağırdığında o günkü planlarımı derhal iptal edip soluğu kaymağımın yanında aldım. Belki bunu başka hiç kimse için yapmazdım o günlerde, öylesine yorgun-bitkin ve hasta olduğum zamanlar oldu. Ama kaymağım başkaydı =)

Burnumu kırdı üç yaşındayken, ama kızamadım. 3,5 yaşında rota virüsüne yakalandı, o sessizce ağlarken benim de ciğerlerim ağladı. Onunla gülüp onunla üzüldüm. Canım kaymağım...

Sonra bir gün kaymağın teyzesi olarak uyudum ve kaymakla köpüğün teyzeleri olarak uyandım. O gün hayatıma sapsarı bir güneş daha doğru =) Sevincini yaşayamadan yoğun bakıma alınan köpük zor günler geçirdi. Doğarken tükürüğünü yutmuştu ve nefes alamamıştı. Onu atlattı derken, 25 gün erken doğması münasebetiyle oluştuğu ifade edilen göbek fıtığı yüzünden ameliyat olacağı söylendi. Doktorlar bunu dev fıtık diye adlandırdılar. Acilen ameliyat dediler. Allah (celle celaluHu) yardım etti, köpüğüm bu badireyi de atlattı. Tam bir anneci olduğu için, genellikle benim kucağımda ağladı =) Hep annesinin kucağında durmak istedi. Hatta beni bir yaşında daha yeni yeni tanımaya başladı =) Ama ben onu yine de çok sevdim. Oyunlar oynarken güldük birlikte. Zaman zaman kucağıma oturtunca çekindiği için ses çıkaramadan durdu =) Can kulağıyla dinledi anlattıklarımı. Kâh bir yolcu balonunun nasıl havalandığını anlattım ona kâh kardeş olmanın ne demek olduğunu... Köpüğüm beni ağabeyi kadar sıcak karşılamasa da, onunla da muhteşem vakitler geçirdim. Mesela bu sabah onun yanağıma dokunuşlarıyla uyandım =) Bir meleğin sizi dürtüklemesinden daha güzel bir uyanış şekli bilmiyorum =)

Evet, Cenab-ı Hak bana hâlâ beşeri aşk nasip etmedi belki, ama iki tane kocaman aşk verdi. Biri kaymağım Hamza, diğeri köpüğüm Harun. Bir kalbe iki aşk sığar mı diye sorarlar. Vallahi sığıyor =) Hem de öyle bir güzel sığıyor ki... Şu mübarek cuma gecesinin hatırına Allah'ım eksik etmesin güneşlerimi hayatımızdan. Sıhhatle afiyetle inşaAllah.

Güccük guşlarım, ikinizi de çok seviyorum. İyi ki varsınız =)

17 Ocak 2013 / Perşembe / Konya
22.03

16 yorum:

  1. böyle şeyleri ara sıra çocukların anı defterlerine de yazmalısın :) ya da ben bu yazdıklarının çıktısını alıp defterlerinin içine koyayım.senin gibi bir teyseleri olduğu için ikisi de çok nasipli. iyi ki varsın:D

    sevgiyle kal kardeşim

    YanıtlaSil
  2. çok güzel ifadeler, benim teyzelerimde böyleydi, çocuklar bu hisleri anlar, unutmazlar, Allah bağışlasın :)

    YanıtlaSil
  3. İnsanın bir teyzesi olması ne güzel .Çok şanslı bu senin balköpüğün ile kaymağın:)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sağolasın Neşecim =) Benim teyzem yok. Ama iki halam var, onlarda tattık bu duyguyu.

    YanıtlaSil
  5. Teyzem olmadı,sanırım bu saatten sonra da olmaz.Lakin yazını okuyunca keşke dedim,keşke senin gibi bir teyzem olsaydı. :)

    YanıtlaSil
  6. Benim de teyzem yok muhterem =) Ama biliyorum, sen de insanların özeneceği kadar iyi bir amcasın. En azından hiç amcası olmayan ben özeniyorum, senin gibi bir amcam olmasını isterdim =)

    YanıtlaSil
  7. Ne yapalım,artık birbirimize bakarak özlem gideririz. :)

    YanıtlaSil
  8. He ya, yapacak başka bişey yok zaten =)

    YanıtlaSil
  9. Ne demişler teyze için "anne yarısı" gerisi boş:))

    YanıtlaSil
  10. Sağolasın =) Teyze anne yarısı ise yeğen de evlat yarısı mıdır acaba =)

    YanıtlaSil
  11. Aslıhancığım,teyze olmak çok güzel duygu,RABBİM,şükrünü artıracak eş ve inciler nasip etsin en hayırlısını en hayırlı zamanda amin:)

    YanıtlaSil
  12. Allah razı olsun Ayfer ablacığım =) Amin hayırlısıyla =)

    YanıtlaSil
  13. ÇOK ŞANSLILAR İKİSİDE rabbim sevginizi daim etsin

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.