Merhaba Arkadaşlar,
Geçenlerde Sinbo ekmek makinam için yedek parça ihtiyacım oldu ve Konya'da Sinbo servisi var mı yok mu bilmediğim için internetten mesaj göndererek bu yedek parçayı nereden nasıl temin edebileceğimi sordum. Bir kaç SANİYE sonra mesajıma cevap geldi. Ben önce sistemin otomatik olarak gönderdiği "mesajınız en kısa sürede değerlendirilecektir" tarzı bir cevap sanmıştım. Ama açıp okuyunca "İstediğiniz parçanın fiyatı şudur. Adresinizi bildirirseniz parçanızı hemen kargolayalım." yazdığını gördüm. Ve bu kadar kısa sürede cevap gelmesine hayret ettim. Adresimi bildirdim ve kargom ertesi gün elimdeydi.
Bir ay kadar önce ise kullandığım fotoğraf makinası için yedek batarya almak istemiyle Samsung Konya servisini aradım. Bir aradım ki başıma gelmeyen kalmadı! Makinam Samsung L77 Dijital model. Servis yetkilisi önce bu modeli tanıyamadı ve kaçak olduğunu sandı. Sonra "bir araştırıp sizi arayalım" dedi. Arayan soran olmayınca akşam tekrar ben aradım. "Sizi aradık ama ulaşamadık" dedi. Oysa tüm gün evdeydim ve telefonum açıktı. Hadi iyi niyetli düşünüp çekmedi mi acaba diyecek olsam, yer de değiştirmedim ki! Telefon hep aynı yerde duruyordu. Neyse. Bu defa da neden yedek batarya almak istediğimi sordu görevli, alıp da ne yapacaksınız tarzı bir ifadeyle. Şok!!! Müşteriye böyle dendiğine ilk kez şahit oluyorum. Ve en büyük gafı da en sonda yaptı. "Biz bir araştıralım. GEREK GÖRÜRSEK sizi ararız." Bu ne biçim bir ifade tarzı! Parasıyla yedek parça satın almak isteyen bir müşteriye gerek görürsek ararız denir mi? Demek ki deniyormuş. Ve demek ki gerek görmediler ki, hala arayan soran olmadı. Ardından Konya'nın ilçelerinde bulunan (biri Akşehir biri Ereğli) iki servisi aradım. Tüm bu aradığım numaraları da Samsung'un web sitesinden aldım. Onaylı servis noktaları yani. Bu servislerden birisi "İl dışındayım. Dönünce sizi arayayım." dedi. Hala arayacak =) Diğeri de bu yedek parçayı almak için makinamı kendilerine göndermem gerektiğini, cihaz dükkana girmeden yedek parçanın dükkandan çıkamayacağını söyledi. Nasıl yani?!! Tamir değil bişey değil. Makinamı neden servise göndereyim ki? Bunu sorduğumda ise adam başladı Samsung'tan yakınmaya. "Samsung'u Koreliler devraldığından beri durum bu. Biz de bıktık usandık. Artık dükkanda elektronik eşya görmek istemiyorum. Fenalık geldi." filan gibi sözler söyledi. Neticede bana yardımcı olamayacağını ifade ederek kapattı. Ben de web sitesi üzerinden Samsung'a yazdım böyle bir yedek parça istiyorum diye. Beni aradılar ve "servis noktalarımızla irtibata geçin" dediler. "Size yazmadan önce servislerinizle görüştüm zaten ama durum böyle böyle" dedim. Bir de yazın İstanbul'da araştırmıştım. Oradaki servis bana hiç 'makinanızın giriş yapması gerekiyor' filan demeden "elimizde yok ama isterseniz getirtelim, bir haftaya kadar gelir" demişti. Ben de o sırada Konya'ya dönmek zorunda olduğum için bu bir haftayı bekleyemedim ve Konya'dan alırım diye düşünmüştüm. Samsung'tan arayan beye bunu söylediğimde bana ne dese beğenirsiniz? O zaman İstanbul servisinden isteyin demez mi! "İyi ama yaşadığım ilde sizin bir servis noktanız var. Onlar bu işi çözmeyeceklerse neden varlar? Ben niçin başka bir ilden alıp üstüne bir de fazladan kargo parası ödemek zorunda kalayım ki?" dedim. Netice, sıfır. Gerçekten ilginç bir durumdu bu. Senelerdir kamera, fotoğraf makinası ve cep telefonu gibi her elektronikte tercih ettiğim ve çevreme de tavsiye ettiğim KOSKOCA! Samsung markası, basit bir yedek parça temini için topu birbirine atıp duruyordu. Neticede bunu internetteki şikayet sitelerine yazmaya karar verdim. Bu sabah yazdığım şu şikayetime öğleden sonra jet hızıyla cevap geldi. Kibar bir hanım aradı ve makinamı servise bırakmamı, sonra da işlemleri hızlandırmak için kendilerini aramamı söyledi. Yedek parça muhtemelen yurt dışından getirtilecekmiş ve ne kadar zaman alacağı belli değilmiş. Bu süre zarfında makinam serviste kalacakmış. Yedek parça gelip de servis raporu tamamlanmadan cihazımın dükkandan çıkması söz konusu değilmiş. Böyle mantıksız bir mantıkla başka hiç bir yerde karşılaşmadım. Benim cihazım bozuk değil. Tamir filan istemiyorum ki neden servise bırakayım? Altı üstü bir yedek parça satın alacağım. Bu işlemler ne kadar sürer belli değil. Bu süre içinde makinamı servistekiler evine mi götürür, şahsi işine mi kullanır, ne olur, orasını da Allah bilir artık. "Servisiniz konuyla ilgilenmedi ki. Bana güven vermedi. Makinamın başına bir iş gelmeyeceğine garanti veriyor musunuz?" dedim. "Bakarsınız, bişey olmuşsa teslim almazsınız" dedi =)=)=) Onlara Sinbo ile yaşadığım hadiseyi anlattım firma adı vermeden. Küçücük bir firma olaya böyle yaklaşırken, Samsung gibi bir dünya devinin(!) nasıl olur da müşteri memnuniyetini önemsemediğini sordum. "Ben yedek parça alabilmek için resmen haftalardır mücadele ediyorum. Hepiniz bir başkasına atıyorsunuz. Bu gibi işlerin peşinden müşteri koşmaz. Bana adresinizi verin yollayalım bile demeniz gerekirdi ama resmen müşteriyi uğraştırıyorsunuz. Ayrıca ben de bir firmada çalışıyorum ve şu an üretilmeyen modellerimiz için dahi on yıl yedek parça bulundurma garantisi veriyoruz. Samsung gibi büyük bir marka nasıl olur da yedek parçasını elinde bulundurmaz. Bu makina çok eski bir model de değil, milattan önce kalmadı." dedim. Sonuç aynı. Yani SONUÇSUZLUK. Bir daha Samsung almak mı? ASLA!!!! Bu nasıl bir yaklaşımdır ki müşteriyi peşlerinden koşturuyorlar ve o halde bile işi çözmüyorlar. Arayacağız deyip aramıyorlar. Aradıklarında da "elimizden bişey gelmez" deyip kapatıyorlar. Aranızda elektronik eşya alacak olan varsa markasını bir kez daha düşünsün derim. Yoksa iç ağrısına uğrayabiliyorsunuz. Benden söylemesi...
Kardeş senin gibi işin peşini bırakmayan bir zata çok büyük bir hata yapmışlar. Al işte sana kötü reklam iyiki yazmışsın töbe bir daha almam :):):).
YanıtlaSilsenden korkulur:)
YanıtlaSilartık firma şikayeti olan tüm aradaşlarıma seni öneriyorum
konuyla ilgili bir danışmanlık ve iş yürütme firması açsan iyi kazanırsın :))
şaka bir yana samsungdan hiç beklemezdim ama kulaklarımla da anlattıklarına şahit oldum.
aynı olay yani cünleler hep aynı sanki ben yazmışım fakir halı yıkama makinesiyle boğuşmalarımı
YanıtlaSilkafayı yedirttiler bana
aynen bir daha fakirmi asla dedirtmek için ellerinden geleni yapıyorlar
memnun etmemek için gereken herşey bizede yapıldı bir müşteriyi bu kadar memnun etmemek için uğraşan 2.fimada samsung oldu bir fakir de
böyle can sıkan servislerle karşılaşmayan yoktur herhalde. Sanırım insanlar artık doymuş durumda kimse iş yapmak istemiyor.
YanıtlaSilSelamün aleykum,
YanıtlaSilAslıhan'ım canım kardeşim benim,görüşmeyeli iyisindir inşaallah.
Ayy canııım! benim foto.makinam da samsung.Diğerinden memnundum diye,bozulunca yeniden samsung aldım.Yedek parça almak için bu kadar uğraştıysan,bozulunca halimiz ne olur? Düşünmek bile istemiyorum.
Bu kadar yanlışın içinde doğruyu mumla arayacağız anlaşılan:(
Selametle kal bacım...
şaşırdım doğrusu! benim telefonumda samsung orjinal bataryamı kaybedince spot aldım.. işimi görüyor !
YanıtlaSilçok şaşırdım
YanıtlaSilmakinenin servise bırakılması çok saçma bi durum! bence bırakma sana buralardan araştıralım bulalım modelini yazıyorum bir kenara karşılara gittiğimde bakacağım mutlaka..
Sağol kardeş =)
YanıtlaSilHilal Abla sağol. Hakan bey ve senin sayende ilk mesaimi geçen gün yaptım zaten =)
Sevgili Sevim, demek ki onların da önceliği müşteri memnuniyeti değilmiş. Bence kendilerine yazık ediyorlar.
Sevgili Tosbağalar, katılıyorum. Doymuşlar artık.
Ve Aleykum Selam Cahide Ablacım, hoş geldin safalar getirdin. Aman iyi kullan makinan bozulmasın. Ben bir yedek parçayı bile alamadım, mazaAllah bir de bozulursa halimiz kül =)
Sevgili dekorapsuwasyon, ben orjinalini almaya çalıştım ama muvaffak olamadım ne yazık ki =)
Sevgili Çelebi74, çok teşekkür ederim. Bırakmadım zaten servise, güvenmedim çünkü. Eğer zahmet olmazsa bulabilirsen öyle makbule geçer ki... Çok teşekkür ediyorum.
GERÇEKTEN ÜZÜCÜ BİR OLAY..BİZLEREDE KÜPE OLSUN ALMAYALIM:))
YanıtlaSilSEVGİLER
AH CANIM AYDER DEKİ OTELİ SORMUŞSUN BİZ GAYET MEMMUN KALDIK TEMİZ VE GÜZELDİ.ŞELALEYE YAKIN DEĞİL YOKSA SU SESİ RAHATSIZ EDİYOR.BİRAZ YÜKSEKTE MANZARASI GÜZEL..İŞLETMECİLER CANA YAKIN..
YanıtlaSilsa Canım,Ruşeym markette ve fırınlarda bulunuyor..A.E.O
YanıtlaSilaslıhancım tüketici haklarına başvursaydın sonuç alman kolaylaşırmıydı acaba??
YanıtlaSilhayırlı cumalar selam ve dua ile A.E.O
selam
YanıtlaSilAslıhancığım etkinlikle ilgili sana şunu söyleyebilirim hem herkesin faydalanacağı bir arşiv oluşturmak hemde daha çok kişiye ulaşmak ve daha çok paylaşım için yapıyoruz senin de katılmanı dileyerek sevgilerimi bırakıyorum canım duanda unutma ablanı emi:)
Konya ma selaaaaam
haaaa samsung ile yaşadığın soruna üzüldüm kendileri için büyük bir utanç bence sözde büyük firma hıııh:)
YanıtlaSilAslıhan cım,
YanıtlaSilBu tür tecrübelerini paylaşman çok iyi oluyor canım, samsung alırken iyi düşünmek gerektiğini anlıyorum.
Sağlığın iyi değil mi? Şimdiden hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu diliyorum, sevgiler...
Sevgili Neşe, sağol =)
YanıtlaSilVe Aleykum Selam Ayfer Abla, markette hiç görmedim ama tekrar bakacağım inş. Sağolasın.
Feriha Ablacığım teşekkür ederim. Bu konuda kanun ne diyor tam bilmediğim için o yola başvurmadım ama olabilir aslında. Hatırlattığın için sağolasın. Hayırlı cumalar.
Aynur Ablacığım ve Aleykum Selam, açıklamalar için çok sağol. Ne olduğunu gerçekten bir türlü anlayamıyordum =) İnş nasipse ben de katılmak isterim. Sen de dualarında unutma. Diyar-ı RasulUllah'a diyar-ı Mevlânâ'dan selam olsun.
Mine Ablacığım sağolasın. Çok şükür iyiceyim. Tedavim devam ediyor. Hayırlı cumalar, sevgimle.
Esselamu aleykum,
YanıtlaSilcanım kardeşim makinanın başına gelenlere üzüldüm,bir elektronik eşya bozulmayagörsün artık ondan hayır gelmiyor,bu işler biraz da nasip işi...
Sağlığın iyidir inşaallah,tekrar aramızda olman ve böyle güzel bilgilendirici yazılarını bizimle paylaşman çok güzel,kalemine sağlık,Rabbime emanet ol.
okudum ve nutkum tutuldu. söyleyecek söz bulamıyorum bu samsunga..yuhhhh..
YanıtlaSil