26 Şubat 2023 Pazar

Yarım Kaldığımız Yerden


Artık Antep'in Kalesi'ne fermanımız asılmayacak AbdUllah, 
Yaz günleri Kurtuluş Caddesi'nde mutlu yürüyüşler yapamayacağız,
Affan Kahvesi'nde süvari içip ardından haytalı yiyemeyeceğiz mesela, 
Rızvaniye'nin minaresini berrak bir su gibi göremeyeceğiz, 
Yaşar Pastanesi'nde Maraş dondurması yiyebiliriz belki, kim bilir? 
Ama Diyarbakır surlarını uzun bir ip gibi göremeyeceğiz, 
Habibi Neccar'da namaz kılamayacak, 
Antakya Protestan Kilisesi'ni gezemeyeceğiz, 
Uzun Çarşı'da tekrar kağıt kebabı yemek de hayal oldu AbdUllah, 
Hatay Meclisi'ni göremeyecek, 
Ulu Cami'de oturamayacağız. 
Ama en kötüsü ne biliyor musun? 
Sevdiklerimize bir daha sarılamayacağız dünya gözüyle... 
Kavuşmalar, buluşmalar, sevinçler öte dünyaya kaldı,
İnsanız, aciziz,
Yüreği yanan bir avuç ölümlüyüz altı üstü, 
Dünya dünya dedikleri şey yüzünden yandı kül oldu gönüllerimiz, 
Düğünler, mezuniyetler, doğum günleri başka baharlara kaldı, 
Hatıra defterleri ve günlükler boynu bükük kaldılar henüz sayfaları dolmadan, 
Biz, 
Biz yarım kaldık be AbdUllah! 
"Göğsüm daralıyor, yüreğim kanıyor" evet, 
Ama "Olmasaydı sonumuz böyle" diyemem,
İsyan etmek ne haddimize! 
İmtihandır, baş göz üstüne, 
Lakin bilirsin sen, 
Allah sever bizi, 
İmtihan eder fakat hiç yalnız bırakmaz, 
O(cc) yine ellerimizden tutacak, 
Biz yine O'na ve birbirimize sarılacağız, 
Göreceksin bak, yeniden yeşereceğiz,
Yeniden çiçek açacağız biiznİllah! 
Balkonlarımızda yine mor menekşeler açacak, 
Hüsnü emminin oğlunun düğününde halay çekeceğiz, 
Hatçe teyze bize yine katıklı ekmek yapacak, 
Evet, Ayşe ablanın kızını gelin edemeyeceğiz belki, 
Ama komşu kızını everirken de sevinecek Ayşe abla, buruk da olsa... 
Biz, 
Biz Allah'ın izniyle yeniden yeşereceğiz AbdUllah, 
İnanmaktan ve umut etmekten vazgeçmeyeceğiz, her şeye rağmen... 
Günler sonra enkazdan sapasağlam çıkan Aleyna, 
Hiç bir şey olmamış gibi gülümseyerek çıkan bebiş, 
Ve yeniden gökyüzünü görüp şükreden gözler umut olacak bize. 
Enkazdan sağ çıkan her kedi, her köpek, her canlı güç ekecek yüreklerimize, 
"Acıkmadım ki, bi abla bana aşağıda yemek yedirdi" diyen kız çocuğuyla adrenalin alacağız bedenlerimize, 
Âmâ bir kediyi kurtarmak için korkunç binalara giren adamları, 
Enkazdan bir kişiyi daha sağ çıkarabilmek için ayakları şişen kadınları, 
"Bu bana yeter, onları da başkalarına dağıt" diyen çocukları unutmayacağız. 
Taaaa uzaklardan koşup gelen dost ellerini unutmayacağız. 
Ama "ihanet zincirini tutan"ları da unutmayacağız! 
Biz bu yaşadıklarımızı istesek de unutamayacağız AbdUllah, 
Ezildik, üzüldük, örselendik kabul, 
Ama yeniden çiçek açacağız, 
Güzel günler göreceğiz hep birlikte, 
Göreceksin bak! İnanmaktan sakın vazgeçme! 
Allah bizimledir💚Ve kenetlendi ellerimiz birbirimize💚

26 Şubat 2023 / KONYA / 22.15

10 yorum:

  1. ümit ve umurtlarımız var olduğu sürece elbet bir ve beraber olup yeniden yeşerip çiçek açacağız ins imtihandır deyip mevlâya sarsılacağız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaAllah. Çok teşekkürler güzel yorumunuz için

      Sil
  2. Okurken ağladım ve hala da ağlıyorum😥 Kalmadı özellikle Antakya'mı biliyorum hiçbirşey kalmadı.. Affan kahvesinde haytalı yeme devrimiz bitti.. Habib-i Neccar'da namaz kılamayacağız. Atatürk caddesinde bir aşağı bir yukarı turlayamayacağız.. Kuzeytepe'de kebabımızı yiyemeyeceğiz. Ahh Abdo yerle bir😥 Güzel Harbiye, Şellale, Seyir tepesi, köfteci Ulaş, o güzelim Samandağ bitti, gitti, kül oldu.. İçimin yangınını anlatamam. Komşumu, arkadaşımı, tanış, bildik insanlarımı kaybettim. Ben Antakya'ya ilk tayin olup gittiğimde 2001 de bana demişlerdi. Antakya 7 kez yerle bir oldu. 8. Heran olabilir demişlerdi. Yaşadığım 15 yıl boyunca ufak tefek sallantılar olmuştu. Ama bunu hiç ummamıştım. Yaralarımızı saracağız elbette. Dediğin gibi Allah bizi sever. Hem neden sevmesin ki😥 Bu bir imtihandır şüphesiz. Allahım tüm imtihanlardan bizi yüzakı ile çıkmayı nasip etsin🤲 Ah benim güzel Antakyam😥 Güzel anılarda kaldı be AbdUllah😭😭😭😭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Özlem ablam😢 Yazıyı okurken ne hissettiysen, senin yorumunu okurken ben de aynısını hissettim. Memleketin her tarafını severiz elbet ama çok iyi biliyorum ki benim için Urfa neyse senin için Antakya da o. Çok büyük bir imtihan geldi başımıza. İnsanlara mı üzülelim, şehirlerimize tarihi değerlerimize mi... Tüm duygular iç içe geçmiş durumda. Ancak kesinlikle Allah'ın izniyle altından kalkacağımıza inanıyorum. Üstelik Antakya'nın tarihinde 7 kez yerle bir olduğunu bilmiyordum. Benim gördüğüm o güzel hali 7 kez yıkımdan sonra oluştuysa madem, sekizinci yıkımdan sonra el birliği ile yine güzel bir Antakya inşa ederiz inşaAllah. Ve tüm diğer yıkılan şehirlerimiz için de aynısı geçerli. İçimizin yangını geçmeyecek hiç şüphesiz. Ama yaralarımızı sardıkça zamanla daha da iyi hissedeceğiz inşaAllah. Güçlü bir devletimiz ve güzel bir milletimiz var. Bu günler de geçecek. Allah bizimledir💚

      Sil
  3. oyyyy yaaa etkileyici yazmışsın tabisi.

    YanıtlaSil
  4. Allahım hepinize sabırlar versin, Ramazanınız mübarek olsun. Başka acı göstermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiin amin. Sağolasın arkadaşım. Yorumunu gördüğüme çok sevindim.

      Sil
  5. Yüreğim titredi yazdıklarınızı okuyunca, sevgiler.

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.