4 Ekim 2020 Pazar

Magnolia Tatlısı


Merhaba Sevgili Blog Dostları,
Bundan bir kaç sene evvel magnolia tatlısı aşırı derecede popüler olmuştu. Duymayan ve yapmayan yoktu neredeyse. Nedense kafamızı çevirdiğimiz her yerden magnolia fışkıran o günlerde bense artık görmek istemiyordum :) Denemedim dahi. Bu yıl karantinanın başlarında evde çilek de olunca artık ben de denemek istedim:)


Tatlı yiyen herkesten tam not aldı. Bilhassa tatlısever küçük yeğenim Harun köpüğümden :))

Ben nefisyemektarifleri uygulamasından uygulamanın kendi tarifini denedim. İşte tarifimiz:

Malzemeler:
*2 paket Eti Burçak bisküvi (evde burçak yoktu. Ben normal pötibör kullandım)
*10-15 adet çilek

Muhallebisi İçin:
*1 litre süt
*1 su bardağı toz şeker
*2 adet yumurta sarısı
*1 Türk kahvesi fincanı mısır nişastası
*2 yemek kaşığı tepeleme un
*1 adet vanilya (ben kullanmadım. Gıda mühendisi arkadaşlardan vanilya çubuğunun çözdürülmesi için tek yolun alkole atmak olduğunu öğrendiğimden beri eve vanilya almıyorum. Başka bir helal yöntem bulunduysa da bilgim yok açıkçası).
*1 kutu krema (200 ml)

Hazırlanışı
Bisküvileri rondoda çekip toz haline getirin. Çilekleri suda bekletmek suretiyle yıkayıp temizleyin. Krema, bisküvi ve çilek hariç, muhallebi malzemesi ile muhallebinizi hazırlayın. Yani süt, toz şeker, yumurta sarısı, mısır nişastası, un ve vanilyayı derin bir tencerede güzelce telle çırpın ve ocakta muhallebi kıvamı alana kadar göz göz olana kadar pişirin. Ve soğumaya bırakın.

Çileklerin yapraklarını koparıp doğrayın. Eğer temizliğinden eminseniz yaprakları da süslemede kullanabilirsiniz. Ben pandemi döneminde olduğumuz için yapraklarını direkt attım.

Soğumuş muhallebinin içine 1 kutu kremayı ekleyin ve telle güzelce karıştırın, homojen bir karışım olsun.

Bardakların dibine çektiğimiz bisküvilerden 2 yemek kaşığı koyun.
Şimdi bardağın kenarlarına dilimlenmiş çilekleri güzelce yerleştirin, dizin. Daha sonra muhallebiden 1’er kepçe koyun. Üzerine tekrar 1 kaşık bisküvi ve tekrar puding koyun. Bu şekilde pudingi paylaştırıp, bitirin.

Tatlının en üstünü de kalan bisküvilerinizi paylaştırarak kapatın. Tepe kısmını ise çilek dilimleri ile süsleyin. Hazırladığınız tatlıları buzdolabında 4-5 saat soğutup soğuk soğuk servis yapın. Ve işte sonuç:


Deneyecek olanlara afiyet olsun.
Yeni bir yazıda görüşmek ümidiyle. Umut hep vâr olsun.

13 yorum:

  1. eline sağlık. hafif olması açısından tercih edilir bir tatlı oluyor. sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle haklısınız. Vanilyasız da gayet hoş oluyor tarifler. Şüpheli bir şey kullanacağımıza uzak durmak en iyisi:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Çocukların sevdiği bir tat:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kesinlikle bayılıyorlar :)

      Sil
  4. 3-5 vanilya çubuğu alıp minik minik kırpıp 1 paket pudra şekeri ile birlikte bir kavanozda bekletince güzel bir sonuç alıyorsunuz. Vanilya çubuğu sayısını arttırarak aromayı güçlendirebilirsiniz. Market ürünlerinden daha hoş bir kokusu oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Nasıl sevindim eski bir dostu blogumda görünce :) Vanilya tarifi için de çok çok teşekkür ediyorum. Nasip olursa vanilya çubuğu alıp denemek isterim☺️

    YanıtlaSil
  6. Rica ederim, ben de özlemişim, sadece özledim diye girip baktım aslında :) Başka sosyal mecralar çıkınca biraz uzaklaştık buralardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim:) Özellikle instagram blogların ipini çekti ama kesinlikle bu tadı vermiyor. Blog yazmak blog okumak bir başka bence.

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.