23 Ekim 2020 Cuma

Elveda Rossmann

Merhaba Sevgili blog dostları, 
Daha önce instagramdan sizinle Rossmann Türkiye hakkındaki memnuniyetimi paylaşmıştım siparişimde patlak gelen ürünü hemen değiştirdiklerine dair. Nasıl ki bir firmanın güzel yönlerini yazıyorsam kötü yönlerini de yazarım. Önerdiğim için sözüme güvenip bu markayı tercih eden arkadaşlarım memnuniyetsizliğimi de bilsin, kimse mağdur olmasın. Ben bundan sonra Rossmann web sitesinden alışveriş yapmayacağım. Nedenine gelince:
İkinci siparişimde ambalajı açılmış ürün gönderildi ve ürün kargolama esnasında kutudaki diğer her şeyin üzerine dökülmüştü. Bu konuyu  iletmeme rağmen hiçbir şekilde ilgilenmediler ve geri dönüş olmadı. Yine de diğer ürünlerin sadece ambalajı zarar görüp içleri sağlam olduğundan fazla sorun etmedim ve kendilerinden üçüncü bir sipariş verdim. 3. siparişim yolda gelirken ürün akmış, kutuyu patlatmış,  kargocular kutuyu tekrar bantlamak zorunda kalmışlar, fakat kutu ve içerisindeki ürünler kullanılamaz duruma gelmiş.  Bu nedenle kargocu tutanak tutarak karşı tarafa geri gönderdi. Ben de Rossmann Türkiye'yi arayıp durumu bildirdim. Direkt 'paranızı iade ederiz' dediler. Ben para iadesi istemiyorum ki, ürünlerimin değiştirilmesini istiyorum dediğim zaman bizim öyle bir prosedürümüz yok dediler. Şimdi soruyorum, madem öyle bir prosedürleri yoktu niçin ilk siparişimde patlak gelen ürüne değişim yapıldı🤷🏻‍♀️  Şu an 10. yaş kampanyası döneminde oldukları için yoğunluktan dolayı müşteriye böyle söylediklerini düşünüyorum açıkçası. Bunca zamandır internetten sipariş veririm. Farklı birçok firmayı denedim ve tabii bunlardan memnun kalmadıklarım da oldu. Ancak gönderen firmanın paketleme hatası ya da kargo firmasının taşıma hatasının direkt müşteriye kesildiğini ve bu kadar rahat bir şekilde 'bizim prosedürümüz bu' denildiğini açıkçası ilk kez görüyorum. Bu şikayetimi bildirdiğim zaman konuyu ilgili birimlere ileteceğini, belki ürünlerimin yeniden çıkış yapılabileceğini ve bana bu konuda geri dönüş yapılacağını söyledi müşteri temsilcisi. Hiçbir geri dönüş yapılmayınca tekrar aramak zorunda kaldım ve 'paranız iade edilecek' denildi. Ürünün firmada hazırlanıp yola çıkması, bana ulaşması, sonrasında iade olduğu için kargo şubesinde 3 iş günü bekletilmesi, tekrar yola çıkması ve onlara ulaşması düşünüldüğü zaman ortalama 10 gün geçecek. Bundan sonra bir de para iadesi prosedürü başlatılacak. Nereden bakarsanız 2 hafta geçecek aradan. Müşteri temsilcisine bunu iletip 'bir müşteri olarak benim suçum ne? Almadığım ürün için para ödemiş oldum ve siz şu anda 10 günlüğüne benim parama el koymuş oluyorsunuz' dediğim zaman yine "prosedür" denildi. 21. yüzyıldayız, artık böyle şeyleri çoktan aşmış olmamız lazımdı. Müşterisinin yaşadığı olumsuzluklara kulak tıkayan, çözüm odaklı olacağına "prosedür" deyip kestirip atan her firma kaybetmeye mahkumdur. Elveda Rossmann.  Prosedürlerinizle size mutluluklar.


4 yorum:

  1. Blogunuzu takibe aldım.Kişisel düşünce ve anılarımı paylaştığım bir blogum var sizde blogumu takibe alırsanız çok sevinirim.
    https://yasamveduygularim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bloğuma hoşgeldiniz. Katkılarınızı her daim beklerim. Nazik davetiniz için teşekkürler. Ben de size uğrayacağım.

      Sil
    2. Hoşbulduk.Davetimi kabul edip blogumu takibe aldığınız için çok teşekkür ediyorum.

      Sil
    3. Rica ederim. Bloglar okunmakla ve yorumlarla güzel.

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.