21 Mart 2011 Pazartesi

MARAŞ TARHANASI VE PRATİK ÖTESİ BİR KURABİYE =)

Doğu&Güney Doğu mutfağına merakım malum. Aylar evvel Maraş tarhanası almıştım. Tuzlu yemem yasak diye denemek de nasip olmamıştı. Şimdilerde çok nadir de olsa az tuzlu bir iki kaçamak yapmaya başladım =) Bu tarhanayı da Sevgili Mihriban'ın tarifiyle denedim. Güzel oldu ancak bizim alışık olmadığımız bir tat olduğu için oldukça ekşi geldi. Annem ve babam pek içemediler =) Sonradan Elazığlı bir teyzeden öğrendim ki; Maraş ve Elazığ tarhanası ekşi olurmuş. Eğer sen o ekşiliğiyle yemek istemezsen pişirirken içine biraz suda ezilmiş yoğurt eklermişsin. Ben bunu bilmeyince ekleyememiştim tabi. Nasipse sırada denenmeyi bekleyen Elazığ tarhanası var. Ona eklerim artık inşaAllah. Maraş ve Elazığ tarhanası hakkında bildiklerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

YAPILIŞI:

Bir miktar tarhanayı üzerini geçecek kadar suya ıslatın. Yumuşayınca kısık ateşte iyice ezilene kadar pişirin. Zaten kağıt gibi incecik olduğundan çabuk pişiyor. Bu esnada el blendırı ile çekin. El blendırınız yoksa normal robottan geçirip tekrar tencereye alabilirsiniz. Sonra içine bir diş ezilmiş sarımsak ekleyin. Ben 2-3 diş ekledim. Ve haşlanmış nohut ekleyin. Bir taşım daha kaynatıp ocaktan alın. Bir tavada tereyağını eritin ve içine nane ekleyin. Çorbanızın üstüne döküp servis edin.

PRATİK KURABİYE

Bu kurabiyeye ne desem bilemiyorum =) İyi ki tarifi karşıma çıkmış. Cumartesi gelecek misafirlerime yapmak için pratik bir kurabiye tarifi ararken internette bu arife rastladım. Ekleyenden Allah razı olsun. Misafirlerime içinde ne olduğunu söylemeden önce tahmin etmelerini istedim. Kimi fındıklı dedi kimi tahinli. Ama hiç biri değildi. Tarifi okuyunca çok şaşıracaksınız eminim =) Resimler akşama yakın çekildiğinden renk farkı var biraz. Kurabiyenin tadı bildiğimiz un kurabiyesi gibiydi. Denemenizi kesinlikle tavsiye ederim.

İşte tarifi:

Bir poşet (dikkatinizi çekerim, paket değil poşet) krem şantiyi, bir su bardağı sıvı yağ ile çırpın. Ben Afia Gıda şanti kullandım. Sonra üç su bardağı un ekleyip yoğurun. Şekillendirip yağlanmış tepsiye dizin. 175-200 derecede üzeri çatlayana dek yaklaşık 20 dk pişirin. İşte hepsi bu =)

Tarifin orijinalinde ılıdıktan sonra üstüne pudra şekeri serpiliyordu ama ben tadına bakıp da şeker miktarını yeterli bulunca serpmedim. Bir de tepsiden ılımadan çıkarmayın sakın, dağılır. Şekil vermek için ise önce kısır gibi sıktım elimde. Sonra hafif hafif yuvarladım. Böylece dağılmadan kolayca şekillendi. Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun.


28 yorum:

  1. Kurabiye tarifi cok ilginc. Böyle pratik tarifler kurtarici oluyor kimi zaman. Corbayi da tavsiye ettiginiz gibi muhakkak denemek lazim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Aslihancigim,
    ellerine saglik olsun canim benim,çorbaya diyecek birseyim yok :D
    ama kurabiyeyi en kisa zamanda deneyecegim ;)
    selametle kal canim...

    YanıtlaSil
  3. Maraş tarhanasının kurusunu yemiştim ve çok lezzetli gelmişti çerez gibi.Kurabiyede çok değişik bir tarifmiş,kabartma tozu kullanılmıyormu?..

    YanıtlaSil
  4. enteresan bir kurabiye tadını merak ettim doğrusu ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Aslıhancığım ellerine sağlık canım yiyenlere de şifa olsun
    eğer bulursam Maraş tarhanasını denemek isterim ben pişmeden bile yiyebilirim:)))
    Kurabiyeler değişik olmuş denemek lazım canım
    sevgiyle sağlıkla kal
    selamlar Medine den

    YanıtlaSil
  6. Nesrin Hanım tavsiye ederim ikisini de.

    Mihribancığım dene bak seveceksin =)

    Limon çiçekleri, un-şanti-sıvı yağdan başka hiç bir malzeme yok. Kabartma tozu da yok =)

    Tosbağalar teşekkür ederim. Tadı un kurabiyesi gibi oluyor.

    Aynur Ablam ben de yedim biraz pişirmeden =) Değişik bir tat. İkisini de denemeni öneririm.

    YanıtlaSil
  7. bu kurabiyenin kolaylığı benide çok mutlu etti ellerine sağlık,harika görünüyorlar.tarhana da yoğurt fikri çok güzel
    dua ile

    YanıtlaSil
  8. sa.Aslıhancığım her ikiside nefis omuş kurabiyelere bayıldım ellerine sağlık şifalar olsun canım.A.E.O

    YanıtlaSil
  9. Canım kurabiyeler tam benlik zira kolay tarifler benim için bu aralar çoook gerekli...:)

    Düşük cümle ...:))

    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Aslıhancığım,
    çorbanın fazla ekşi olmasını istemezsen ıslakta beklettiğin suyu süzersin,o zaman fazla ekşi olmaz,
    kurabiyelerin de nefis görünüyor,eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. bu akşam ilk iş kurabiyeleri denemek olacak tadını merak ettim doğrusu tam benlikmiş. tşk.

    YanıtlaSil
  12. Canım kurabiyeleri denedim inanılmaz güzeldi..Bir tepsi 5 dk dayanıyor , uyarmak lazım denemek isteyenleri... 5 dk sonra tepsi boşalınca şoka girmesinler...:))

    Tarif için teşekkürler canım ,sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Çok değişik geldi bana.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. kurabiyeyi denedi kızım süperdi tarif için çok teşekkürler .
    en kısa zamanda bloğuma resimleyeceğim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Seviyorum bu çorbayı ve tabi senide =) Her iki yörenin tarhanası arasında fazla bir fark yok sanırım. Onlar çok ince serer, biz kaşıkla top top serer kuruturuz.Ekşi olmasın istersen ıslattığın suyunu süz.
    Kurabiyende nefis görünüyor.Sayende meşhur oldu =) En kısa zamanda mutlaka denemek istiyorum. Ellerine sağlık canım benim. Allah'a emanet ol...

    YanıtlaSil
  16. Onlaruyurken, tarhanada yoğurt bence de çok iyi fikir. Keşke daha evvel duysaydım =)

    Ayfer Abla ve Aleykum Selam. Teşekkür ederim.

    Rummacım ben cevap yazana kadar sen kurabiyeleri yayınladın bile =) Afiyet olsun.

    Hatice Ablacığım önerini bir sonraki tarhana yapışımda değerlendireceğim inş. Sağolasın.

    Fatma Abla senin kurabiyeler de çok güzeldi gerçekten. Ellerine sağlık.

    Aycan teşekkür ederim.

    Onlaruyurken, beğenmenize sevindim.

    Cahide Ablacım ben de seni seviyorum =) Tarhanada suyu Hatice Abla da söylemiş. Bir sonraki sefere öyle yapacağım inşaAllah? Senin kurabiyeni de merakla bekliyorum inş =)

    YanıtlaSil
  17. çok kolay ve leziz görünüyor,ellerinize sağlık olsun!

    YanıtlaSil
  18. Kurabiyeler, özelikle güzel gözüküyor yahu :D. Çok severim ben hamur işlerini falan ama, pek yiyemiyorum. Evden anadan uzakta olunca... :)

    YanıtlaSil
  19. Tarhana harika gözüküyor :)
    Bu şekilde hiç denememiştim,ilk fırsatta denicem inşAllah..
    Kurabiye de çok pratikmiş hakiaten,not edip dar vakitlerde yapmak lazım :)
    Ellerine sağlık canım..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  20. Meşhur kurabiyemiz bu demek:) enfes görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. Mutfak Havlusu, teşekkür ederim.

    Kalemin Secdesi, Allah kavuştursun annenize.

    Zeliha, teşekkür ederim. Sevgilerimle.

    Nadire meşhur şanti kurabiyesi bu =) Sağolasın.

    YanıtlaSil
  22. Sadece 2 kişi denedikten sonra yorum bırakmış. Keşke deneyenler tarifi iyi yada kötü eleştirselerdi. Neyse lafı uzatmayayım. Ben denedim gerçekten çok pratik ve güzel bir kurabiye.Fakat bence şeker oranı kurabiye için yeterli değil, yani pudra şekeri mutlaka kullanılmalı.Tarif için teşekkürler.Çok işime yarayacak :)

    YanıtlaSil
  23. Fatma Hanım hoşgeldiniz. Haklısınız, yorumlar daha çok olsa iyi olurdu. ama bu şanti kurabiyesi bloglarda bir anda yayıldı. Benden gördüğünü belirten ya da belirtmeyip kendi tarifiymiş gibi yayınlayan arkadaşlar oldu =) Onlara gelen "denedim" yorumlarını da dikkate alırsak sayı baya bir artıyor.
    Şeker konusunda burada yazan/yazmayan bazı arkadaşlar da aynı şeyi söylediler. Galiba şantşi markasından kaynaklanıyor. Ben Afia Gıda şanti kullandım ve pudra şekerine hiç ihtiyaç kalmadı. Ama başka markalarda şeker eksik kalıyor demek ki.
    Ellerinize sağlık. Fikrinizi paylaştığınız için de teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. çok iyi oldu bu tarif denedim yayınladım teşekkürler canım iyi haftalar

    YanıtlaSil
  25. Mine'ciğim rica ederim. Deneyip beğenmene sevindim. Afiyet olsun. İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel pratik bir tarifmiş çanım.tam benlik benim misafirlerim hep çat kapı gelir, bu kurabiyede onlara iyi gelecek:)) sevgiler canım çok güzel tarifler var sitede ellerine emeğine sağlık..Artık blogun tariflerin takibimde..

    YanıtlaSil
  27. çorbaya yorum yazmadan gidemedim.bende k.maraş elbistanlıyım canım.bizde bu tarhananın hem maraş usulünü hemde sıkmaç olarak kurutulanını yaparız.bu çorbada kış sofralarımızda sık sık yerini alır çok şifalı harika bir çorbadır.Senin de ellerine sağlık bitanem.

    YanıtlaSil
  28. Sevgili Marifetane, hoş geldiniz. Çok teşekkür ederim beğenileriniz için =) Sevgiler.

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.