9 Mayıs 2019 Perşembe

İçimizi Dökelim


Merhaba sevgili blog dostları, 
Ramazanın feyzi bereketi cümleten üzerimize olsun. Bugün biraz sohbet edelim istedim. Lakin sohbet denen şey karşılıklı olur malum. Yani bir evvelki yazımda dediğim gibi yorumlarınızı beklerim:) 

Kendinize karşı kendinizle çekiştiğiniz zamanlar oldu mu hiç? Önünüzde iki seçenek duruyor. Kalbiniz birinci yolu seçmekte ısrarcı. Lakin vicdanınız ısrarla ikinci yol diyor. En kötüsü ise bir üçüncü seçenek var mı onu bilmemek. Böyle arafta kalınca nasıl bir yol izliyorsunuz? Sizde kim baskın geliyor? Kalp mi vicdan mı? 

Bir de şüphe mevzusu var. Şu hayatta öğrendiğim en acı tecrübelerden biri her şeye şüphe ile yaklaşmak. Payitaht AbdülHamid izleyenleriniz bilirler. Dizide Ahmet Paşa karakteri herkesten ve her şeyden şüphe etmenin kendisinin mesleği olduğunu söylüyor. Hele ki 15 Temmuz'dan sonra şüphe etmemek abesle iştigal ediyor. Lakin şüphedeki ölçü ne olmalı ve nasıl belirlenmeli? Zira işin ucu sui zanna giderse masum ilişkiler dahi yıkılabiliyor. 

Bu aralar 'kafamda deli sorular' geziniyor :) Sizin bu iki konudaki fikirleriniz ne? Yani vicdan/kalp çekişmesi ile şüphe konusunda? 

8 yorum:

  1. zor sorular olmuş 😊 aslında konuyla alakalı bir durum bu vicdan ve kalb benim vicdanım daha ağır basıyor mesela en son babamla yaşadıklarım dan dolayı hiç gitmem dediğim memlekette gittim vicdanım ağır bastı... bazen insan denklem de kalıyor doğrusu 😊ne diyelim Rabbim herşeyin hayırlısını versin inşallah hayırlı ramazanlar sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Ne güzel söylemişsiniz☺️ Hayırlı ramazanlar.

      Sil
  2. VİCDAN ÖNEMLİ TAREZİDİR. KALB İSE SEVDİĞİNE MEYLEDER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız değerli Adsız. Peki ya sevdiğine meyleden kalbe vicdan dur diyorsa?

      Sil
  3. Tanrı istemezse yaprak düşmezmiş
    Tanrı istemezse insan ölmezmiş
    Sen tanrı mısın beni öldürdün
    Eşime dostuma beni güldürdün
    Vicdanının sesini dinle bak ne diyor
    Senin için bir can bir can gidiyor
    Evet
    Tanrı istemezse yaprak düşmezmiş
    Tanrı istemezse insan ölmezmiş
    Tanrı istemezse yaprak düşmezmiş
    Tanrı istemezse insan ölmezmiş
    Sen tanrı mısın beni öldürdün
    Eşime dostuma beni güldürdün
    Sen tanrı mısın ah beni öldürdün
    Eşime dostuma beni güldürdün
    Vicdanının sesini dinle
    Senin için bir can bir can gidiyor
    Vicdanının sesini dinle
    Senin için bir can bir can gidiyor
    Ay ay ay ay ay
    Allah öldürür dünyadan alır
    Sen beni öldürdün hayatta bıraktın
    Allah öldürür dünyadan alır
    Sen beni öldürdün hayatta bıraktın
    Cehennem ateşi ahrette olur
    Sen beni dünyada ateşe attın
    Sen beni dünyada ateşe attın
    Sen beni dünyada ateşe attın
    Senin için herkes kötü söylüyor
    Söylemesi kolay bir de bana sor
    Senin için herkes kötü söylüyor
    Söylemesi kolay gel de bana sor
    Seninle yaşamak güzel şey amma
    Senden ayrılmayı bir de bana sor
    Seninle yaşamak güzel şey amma
    Senden ayrılmayı bir de bana sor
    Vicdanının sesini dinle
    Senin için bir can bir can gidiyor
    Vicdanının sesini dinle
    Senin için bir can bir can gidiyor
    Ah allah öldürür dünyadan alır
    Sel veni öldürdün hayatta bıraktın
    Allah öldürür dünyadan alır
    Sen beni öldürdün hayatta bıraktın
    Cehennem ateşi ahrette olur
    Sen beni dünyada ateşe attın
    Sen beni dünyada ateşe attın
    Sen beni dünyada sen beni dünyada ateşe attın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müslüm Baba'nın sesini duyar gibi oldum okurken:) "Sen beni öldürdün hayatta bıraktın" belki en etkileyici kısmı. Bazı insanlar yapıp ettikleri daha doğrusu yıkıp geçtikleri hayatlara rağmen kendi yollarına bakabiliyorlar. Dünya garip bir yer değerli Adsız ...
      Peki siz bu kalp vicdan şüphe konularında ne dersiniz?

      Sil
  4. Şüphecilik (kuşkuculuk) iyidir, insanı çok boyutlu düşünmeye sevkeder, madalyonun diğer yüzüne baktırır. Ancak emin olmadan seçeneklere inanmamaya dikkat etmek önemli...Çünkü doğrulanmadıkları sürece hepsi birer varsayımdır.
    Sesinize ses vereyim dedim... Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da iyi ettiniz :) Her daim beklerim sesinizi :) Ayrıca yorumunuza kesinlikle katılıyorum.

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.