22 Ekim 2018 Pazartesi

Oje ile kupa boyama

Merhaba sevgili bloğum :) 
Oje ile kupa boyama gördüğüm zamandan beri aklımda olan bir çalışma idi. Benim gibi bir kupa sevdalısı bunu muhakkak denemeliydi tabii ki. Ancak dışı tamamen beyaz bir kupa bulmak zor oldu açıkçası. Bunun için uzun bir süre beklemem gerekti ve her gittiğim yerde beyaz kupa aradım. 


Neticede buldum. Üstelik içi de en sevdiğim renk olan yeşil :) 


Oje ile kupa boyama için ihtiyacımız olan şeyler fotoğrafta görüldüğü gibi içi su dolu bir kap, dışı beyaz bir kupa, kullanmak istediğiniz renkteki ojeler, para bantı ve ojeleri desen olsun diye sürüklemek için kürdan. Ve tabi küçük kaza ihtimallerine karşı aseton ve pamuk :) 


Benim yaptığım ilk şekil bu idi. Açıkçası eğer çıksa kupanın üzerinde çok hoş durabilirdi ancak fotoğrafta gördüğünüz pembe oje yapı olarak bozulmuş ve kupanın dışına kapladığım zaman son derece kalın, çirkin  asfalt gibi bir şeye dönüştü. Mecburen aseton ile çıkarmak zorunda kaldım. 

Bu ilk denememde kupanın ağız kısmını bant ile kaplamamıştım ve el koordinasyonunu tam sağlayamayınca kupanın iç kısımları da hafif boyandı. Dolayısıyla tüm ojeyi aseton ile çıkarttıktan sonra ilk işim kupanın ağız kısmını para bandı ile aynı seviyede olmasına dikkat ederek kaplamak oldu. Bu konuları güzel gösteren YouTube videoları var. Yapmak istiyorsanız oradan da bakabilirsiniz. 


Ve işte ikinci denemedeki sonuç :) 


Boyama işlemi bittikten sonra kupayı kuruması için bir kağıdın üzerine koydum masayı boyamaması maksadıyla. Tamamen kuruduğundan emin olduktan sonra bandı çıkardım. Gördüğünüz gibi kupanın ağız kısmı beyaz. Çünkü boyamayı yaparken orada bant vardı. Çıkarınca tabii beyaz kaldı. 

Açıkçası keyifli bir işti benim için. Tamamen kuruyup bittikten sonra bulaşık süngerinin yumuşak tarafıyla güzelce yıkayıp kullanmaya başladım. Tabii ki bulaşık makinasına koymuyorum ve süngerin sert tarafını da değdirmiyorum. Sizler de denemek isterseniz şimdiden kolay gelsin. 

Ayrıca son yıllarda (aylar demek isterdim ama maalesef yıllar) bloğumu çok çok ihmal ettiğimin farkındayım. Fakat şimdi geri döndüm ve yorumlarınızla siz de burada olduğunuzu bildirirseniz çok mutlu olurum. 

Bloğumu çok özlemişim :) Burası adeta bir terapi alanı. Hadi gelin bu yazıyı bir Urfa Tutkunu klasiği ile bitirelim:

Yeni bir yazıda görüşmek ümidiyle. Umut hep vâr olsun :) 

7 yorum:

  1. Biz de cam bardaklara yapmıştık ama makina çıkardı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cam bardakların özellikle alt kısımlarına ebru desenleri yaptıklarını youtube'da gördüm. Çok hoş görünüyorlardı. Makinaya hiç atmıyorum çıkar diye :))

      Sil
    2. Bu arada uzun zamandır yoktum ya, özlemişim arkadaşım :) Nasıl sevindim yorumunu görünce :)

      Sil
    3. Aynen canım ya, bana da instagramdan ve facebook dan bıkkınlık geldi dolaşıyorum buraları ara ara...

      Sil
    4. Blog candır. Ve blog kardeşliği de bi başkadır :)

      Sil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.