13 Aralık 2010 Pazartesi

CİVCİV


Siz hiç korkutulmuş bir civciv gördünüz mü?
Ben gördüm,
Bahçede ardı sıra koşan bir kedinin elinden,
Ödü patlar civcivin, kurtulayım derken.
Kanama geçirir önce, şişer gider vücudu,
Titremektedir mütemadiyen, atamaz bir türlü korkuyu.
Çok geçmez, göçüp gider öte dünyaya,
Kedi muvaffak değildir ama yine de göçmüştür civciv bekaya.

O da böyleydi işte,
Ürkek bir civciv gibi çırpınıyordu minik kalbi,
“Ya insanları incitirsem”di bütün derdi,
Biliyordu ki dünya sonsuz değildi,
İncitirse nasıl, nasıl hesap verirdi?
Düşündükçe karardı günleri geceleri,
Öyle bir hal almıştı ki, adeta Sırat’ta gezinmekteydi,
İşte incitmekten korkan o ürkek civciv,
Her zaman incitilmeyi seçti,
“Olsun” dedi, “Ben yanarım”
“Yeter ki kırılmasın benim yüzümden kimsenin kalbi”.

Ah be ürkek yürekli,
Kaldı mı bu zamanda senin gibisi?
Ne kadar da ince eliyorsun böyle her şeyi,
Vazgeç,
Ne kendini daralt ne onu ez geç,
Sadece,
Sadece masumca yaşamayı seç,
Ama bunu yaparken,
Kendine de kalma geç…

13.12.10 / KONYA / 15.29

KOCASİNAN

11 yorum:

  1. evet "ne kendini daralt ne onu ez geç" en güzeli

    YanıtlaSil
  2. Ben bu civ civin,civ civ yüreğini seviyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Sen daralma benim tatlı civcivim.Biz seni çoooook seviyoruz:)

    YanıtlaSil
  4. civcivler mutlu olsun hep..:))))))))))

    YanıtlaSil
  5. çok güzelmiş ama civcive çok üzüldüm :(

    YanıtlaSil
  6. Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar. Bu arada küçükken bir civcivim gerçekten bu şekilde ölmüştü.

    YanıtlaSil
  7. selam civciv:))

    öncelikle bahsettiğin civcivi hatırlıyorum. nasıl da üzülmştüm. resmen ödü patlamıştı garibimin. yok yani kedinin ağzından kurtulanlardan biri de katılaşıp kalmıştı hatırladın mı, pembe olan. oysa babannem iyi niyetli bahçeye gezmeye çıkarmış, yahu köpek mi bu tasma takıp gezdircen. işte o da gezdirmek istemiş e kedinin ağzından zor almış. uyanınca nasıl da şok olmuştuk ...

    neyse, elde var 1, 2si gitti biri kaldı. o da sonra ne oldu bilemedim, sen hatırlıyor musun?

    sana gelince, hakkaten civcivsin sen yahu, pır pır yürekli, sevimli ve zarif bir civciv.


    hadi cuman mübarek olsun...

    YanıtlaSil
  8. Aleykum Selam =)

    Evet dün gibi hatırlıyorum o günü. Babannişimiz de nasıl suçlanmıştı yazık. Sona kalan o sarı civciv ciddi anlamda korkuyordu ve odada tek kalmak istemiyordu. Biz odadan çıktığımız anda bağırmaya başlıyordu. Hiç susmadan bağırıyordu hayvancık. Yalnız kalmasına kıyamayıp rahmetli Güldane Teyze'nin diğer civcivlerinin yanına arkadaş vermiştik. Hey gidi günler...

    YanıtlaSil

Hayatın kendisi bir yorumdur aslında. Özgün ol, kendi hikayeni yaşa.
Yorumlarınızla mutlu oluyorum. Hepinize teşekkürler.